R1 - Blade - Mille - gsxr 750(hulp zoeken met keuze maken )

zenabi

MF veteraan
15 sep 2008
1.261
0
Ruinen
toch maar eens wat info via andere mede rijders vragen :
ik wil een andere motor gaan kopen , richtprijs is tot ongeveer 2700,- dus kom in de bouwjaren rond 2000 uit .
Motor moet lekker rijden uiteraard en ook voor langere stukken nog fijn zijn .
van alles al wel eens gehad maar begin nu toch beetje te twijfelen .
R1 vindt in achterzijde mooier dan blade .
blade weet ik van vroeger dat dit wel een allemansvriendje is .
Mille , ja ..... vroeger altijd al eens willen hebben en 2 cill. vindt ik ook wel charme habben
GSXR750 , misschien beetje vreemde eend hier tussen ,maar gisteren een erg mooie corona uitvoering gezien en meer weet ik niet over deze motor (was een "98 geloof ik)

ieder heeft natuurlijk een voorkeur ,maar ik ben zelf niet zo van 1 bepaald merk dus dat is al niet een beweegreden om voor bepaalde motor te kiezen , wel betrouwbaarheid en makkelijk in gebruik
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de srad toppie rijden hoor!

en had deze gekocht voor 1800 toen ;)

954 schijnt ook een heel fijne fiets te zijn! R1 2003 (neem ik dan aan?, of heb je het over de oer r1) deze is wat bulliger veel bruter kwa power.
De mille zal meer power onderin hebben, maar zal moeilijker te berijden zijn (bokkige van een 2 cilinder)
 
Oer r1 is een lekkere fiets waar je ook goed kilometers met kan maken. Alleen je moet wel een beetje geluk hebben dat de versnellingsbak goed is en dat hij niet teveel olie verbruikt, maar dat kan natuurlijk ook bij een ander type een probleem zijn. Ik vond de r1 veel lekkerder zitten dan de oudere blades, mijne had ook meer bruikbaar vermogen. Mille is denk ik een heel andere fiets, die kies je omdat je 2 cilinder wil rijden of vanwege de looks. Qua performance blijft deze achter, mocht je dat belangrijk vinden. Gsxr 750, hangt sterk af van het bouwjaar.
 
heb nu mijn tweede 750 en moet zeggen dat hij zeker genoeg power heeft.

Rij ook vaker bmw s1000rr, deze heeft meer power maar als je hier goed door de gangen heen gaat gaat het wel heeeel rap ;)

Honda's zijn na mijn weten gewoon het betrouwbaars en daarna suzuki's

Over yamaha's hoor je inderdaad vaak versnellingsbak problemen (de oude r1's dan ;) )
 
kijk alweer wat info ,
R1 zou id. ouder model worden , hoorde ook dat die nog wel zenuwachtig zijn ?
zo'n gsxr 750 van 1998 ook geschikt voor langere stukken ?
moet zeggen dat ik tot gisteren totaal niet keek naar suzuki ,maar deze uitvoering wel mn intresse heeft geraakt .
moet zeggen dat ik ook nog wel gecharmeerd ben van 2 cilinders ,maar ze lijken wel erg groot in vergelijking met bv een fireblade
 
98 srad is ook top hoor, eerste model met injectie

ik heb er wel eens 350 km mee op een dag gemaakt ;)
 
gister avond nog eens verder gekeken ,
voor me zelf zegt de Oerbladen en de Mille op dit moment het meest , mn vrouw wil ook wel eens rijden en die denkt dat een Srad wat ranker dan een blade is ,klopt dit ? (ze vindt de tank van de honda zo groot ) maar nu reed zij ook altijd op een ducati 750 SS
 
Laatst bewerkt:
ik ben 182 en voel me relatief klein op m'n 03 mille. Wel een beest van een motor, power onderin is heerlijk. Bokkerig valt wel mee, gewoon een beetje wennen. Geen ervaring met >600cc 4 cilinders..
 
bedankt alle voor de info , maar moet plannen herzien .
Moet gaan voor bv. een chopper of tour helaas , mn linker been kan ik niet zo lang in de houding houden die voor racer moet (onderbeen naar achteren). Baal hier enorm van maar na half uurtje proef gereden te hebben gister , kan ik nu mn been nog niet weer recht krijgen helaas.Had gehoopt dat het aan mn zelfbouw motor lag dat ik de houding niet kon volhouden
(lang verhaal en niet forum hiervoor ) .
 
Als je sportief wil maar ook rechtop dan zou een Honda Hornet of Triumph Speedtriple ook wellicht wat voor je zijn. Staan je benen relatief naar beneden en kun je toch vlot mee sturen. Met deze motoren kun je nog behoorlijk vlot meekomen t.o.v de supersports. Alleen de windbescherming is matig dus hard rijden zit er niet in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan