R1 blok in Fazer 1000

wally

Die hard MF'er
24 feb 2002
853
4
N-H
Gewoon een vraag naar meer vermogen.
Ik kon er geen topic over vinden maar past een 1999 R1 blok 1 op 1 in een fazer 1000?
Iemand hier ervaring mee?
 
Kan je niet beter gaan stoeien met wat snelle nokkenassen, ander uitlaatje en een pietsje NOS. Met als toetje op een Dyna bank je bike af laten stellen. Je heb dan bij een evt. verkoop in de toekomst wel het orgin. blok onder je motor hangen. Of is het blok op sterven na dood? Als dat zo is dan heb je een goede smoes.

Sterkte.
 
Ik heb zelf een fazer uit 2005, mijn oom heeft een thunderace van 2000 maar de blokken zijn verschillend.

Ik heb mij altijd laten vertellen dat mijn blok een R1 blok is maar dan terug getuned.
Als het goed is moet dat gebeurd zijn door andere nokkenassen misschien moet je het in die richting zoeken?
 
Laatst bewerkt:
beste investering is een snellere motorfiets kopen.
Heb nog een 1000rr, Maar het is een teruggetuned blok van een 1999 type blok. Alleen de koppeling is kleiner uitgevoerd, wat inhoud dat als je hem een beetje opkrikt dat de koppeling het niet houd. Nokkenassen en nos en weet ik veel wat is veeeeel duurder dan een 1999 blok erin te trappen. Alleen zijn er mensen die deze tovertruc al een keer uitgevoerd hebben mbt ophangpunten en uitlijnen van de ketting.
 
Kan je niet beter gaan stoeien met wat snelle nokkenassen, ander uitlaatje en een pietsje NOS. Met als toetje op een Dyna bank je bike af laten stellen. Je heb dan bij een evt. verkoop in de toekomst wel het orgin. blok onder je motor hangen. Of is het blok op sterven na dood? Als dat zo is dan heb je een goede smoes.

Sterkte.
Uitlaatje maakt echt geen voelbaar verschil. NOS _O- dan krijg je je motor nog verkocht :W Als hij er een blok van een R1 in doet heeft hij toch nog altijd het originele blok erbij.
 
Heb nog een 1000rr, Maar het is een teruggetuned blok van een 1999 type blok. Alleen de koppeling is kleiner uitgevoerd, wat inhoud dat als je hem een beetje opkrikt dat de koppeling het niet houd. Nokkenassen en nos en weet ik veel wat is veeeeel duurder dan een 1999 blok erin te trappen. Alleen zijn er mensen die deze tovertruc al een keer uitgevoerd hebben mbt ophangpunten en uitlijnen van de ketting.

begrijp me niet verkeerd maar waarom moet hij dan sneller?
fazer heeft toch een leuk vermogen, zeker als je hem alleen voor woonwerk gebruikt.
kom zelf met mijn nieuwe NTV :+ ook goed genoeg mee voor woon werk.

Ben van mening dat je aan alles went en na 1 week rijden vaak al als langzaam aanvoelt.
en als je die fazer voorziet van een R1 blok krijg je toch niet ontzettend veel winst of zie ik dat er verkeerd :?
je krijgt wat meer top vermogen maar je levert in op midden gebied, dat wat je juist voor woon/werk altijd gebruikt.
 
begrijp me niet verkeerd maar waarom moet hij dan sneller?
fazer heeft toch een leuk vermogen, zeker als je hem alleen voor woonwerk gebruikt.
kom zelf met mijn nieuwe NTV :+ ook goed genoeg mee voor woon werk.
Nou... daar zat ik dus ook al aan te denken. De Fazer heeft grofweg 145pk, is dat niet genoeg? Ik bedoel, het frame van de Fazer is al niet een wonder van techniek, met meer vermogen wordt het er niet echt beter op.
 
Het is een fazer 2002 met 127 pk. En woon werk moet je zien met een redelijk sportief tintje. Het is gewoon een vraag of het mogelijk is een 1999 r1 blok 1 op 1 over te zetten is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan