R1 loopt op 3 cilinders

Bierton

MF'er
2 okt 2009
44
0
Hallo,

Ik heb een half jaar geleden een R1 uit 1998 gekocht, de motor had lang stilgestaan en daarom zijn voor de aankoop de carburateurs gereinigd. De motor heeft toen 2000 kilometer perfect gereden. 2 weken geleden heb ik de motor voor het eerst uit de winterstalling gehaald en deze liep nog steeds perfect tot gister.. :N

De motor loopt nu op 3 cilinders, de meest rechtse cilinder doet opeens niet meer mee (toen ik de motor kocht was dit ook de boosdoener). Schoonmaken van de carburateurs helpt niet, bougies zijn nieuw (en vonken goed) evenals het benzine filter en het luchtfilter.

Nu heb ik ontdekt dat er uit een busje bij de inlaat (kelk) van de carburateur van de cilinder die niet mee doet benzine stroomt, zie foto:

http://uploadenfoto.nl/pictures/f045d3e7e45906fb34f5774b04857192.jpg

Kan iemand mij vertellen wat dit 'busje' is en waar deze voor dient? Het is geen sproeier die eruit kan..

Ik denk zelf nu aan poreus geworden rubber o.i.d. in de carburateur door het lange stilstaan bij de vorige eigenaar?
 
Laatst bewerkt:
dit is het schroefje met het zeteltje ,dus schroefje eruit en je kunt 't zeteltje eruit trekken om 't o-ringetje te vervangen.
673wg0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rene ik heb een revisieset voor de carburateur gekocht. Daarbij zat een nieuwe vlotternaald, zitting en inderdaad de O-Rring. Tevens heb ik de o-ring van de luchtsproeier vervangen. Dit heeft wel effect gehad, want de motor loopt nu alleen stationair niet op 4. (Voorheen tijdens het rijden ook niet).
 
Ik heb het aantal slagen geteld bij het uitdraaien.. Dit zal waarschijnlijk dus niet exact staan. Ik weet niet hoe precies zoiets komt? Ik weet dat hij redelijk gelijl staat aan hoe hij stond toen de motor goed liep, maar zoals ik al zei ik weet niet hoe gevoelig dat is
 
Staat dat ding wel goed synchroon?

Kan ik idd ook nog meten, ga ik doen als ik een synchronisatie set van een kameraad kan lenen.

Vanavond ga ik het vlotterniveau meten. Ik heb begrepen dat dit niveau standaard bij de R1 op 9MM ligt. Ik heb het idee dat mijn motor verzuipt stationair, dat zou betekenen dat mijn vlotterniveau naar beneden moet? (stel ik meet 10MM van de pakking tot aan de bovenkant van de vlotter, dan stel ik hem naar 9MM) of beredeneer ik verkeerd...

Ik zal het niveau van de andere vlotters ook meten ter indicatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan