R1 loopt op 3 poten onderin de toeren

aardbei

MF veteraan
16 nov 2003
6.053
1
Zwolle (Overijssel)
Hallo,

Ik heb een poosje terug een yamaha R1 '98 gekocht.
Nu heb ik pas door dat hij totaal geen vermogen onderin levert en erg begint te trillen onder de 4000 toeren.

Ik dacht eerst aan het synchroon stellen van de carburateurs. Dus ik heb even een metinkje uitgevoerd en dit kwam eruit:

1201612454-170.jpg


Nu blijkt dus dat hij maar op 3 poten loopt. Echter als je gas geeft komt de 4e om de hoek kijken. Weliswaar met een aardig groot vacuumverschil met de rest v/d carbs.

Ik zat eerst te denken aan een bougie. Maar een lek in de carb klinkt ook nog wel aannemelijk..

Heeft iemand een suggestie?

Alvast bedankt! *O*
 
Laatst bewerkt:
verdorie! Ik reed er net voor het eerst op, op weg naar de dealer en hij rijdt weer geweldig!
Hij trekt weer mooi onderin, trilt veeel minder en loopt stationair ook veel beter!

Nu breekt mn klomp. Heeft het waarschijnlijk toch te maken gehad met die bougie.
Ik heb em toch maar naar de dealer gereden, want hij hikt en puft wel een klein beetje. Dat mogen hun dan maar allemaal fijn afstellen :Y

Damn, jammer dat ik alweer zo snel moest afstappen want ik had nog wel een rondje willen doen! *O*

Hier de kleine boosdoener die onder de bougie zat geklemd:

1201971958-420.jpg


1201972042-750.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou de R1 is weer terug van de dealer.

Ze vonden het zelfs vreemd dat ie nog wilde lopen.
De carburateurs zaten gewoon los, het luchtfilter zat niet goed.
Bougies vernieuwd. Afstelling was ook waardeloos, dus dat is ook allemaal weer geregeld.

En hij loopt als nieuw! Geen rammeltjes, geen rateltjes, geen trillingen.
Helemaal weer supersmooth! 8-)

Dus laat het seizoen maar komen :]
 
nou, die vorige eigenaar is dus een prutser eerste klas geweest......

gelukkig is alles nog goed afgelopen.....

...ps...de juiste bougies zaten er wél in?

ja klopt, de monteur had ook het vermoeden dat er maar wat aan is geprutst door de vorige eigenaar. Maar nu zit alles weer goed op de plek.

bougies zaten er wel in ja :P
Maar die zijn tevens vervangen omdat die wel aan vervanging toe waren.

Ik ben er helemaal blij mee, er moet gewoon goed gezorgd worden voor zoiets :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan