R1 of ducatie 999

27 feb 2003
75
0
beste mensen,
vandaag gaat mijn gedachte uit naar de Duc 999 , uit het jaar 2002 een mooie moter .
kijkend naar de techn spec. van beide fietsen, de DUC 999 en de R1 uit 2002 zie ik alleen al een groot verschil in PK's & koppel tussen beide motoren.
De R1 steekt technisch met kop en schouders er boven uit.

Wat van meerwaarde heeft de Duc op de baan ? ...dan enkel het bochtenwerk...

ik hoor het graag,
 

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
Ga er eens op rijden, en vertel dan je ervaringen. Dit is appelen met peren vergelijken.. Voor beide valt veel te zeggen..

oh ja het Ducati,,,,,,,,,,,,,zonder e
 

powerpulse

MF veteraan
5 feb 2002
2.117
1
37
Plantage
Vergeet ook niet dat Ducati adverteerd met rijdklaar gewicht en echte achterwiel pk's. Yamaha en al die andere oosterse merken meten met het blok droog, en krukaspk's wat je never nooit haalt.

En ja, ga testrijden, cijfers zeggen geen zak. Really.
 

Tokiko

MF veteraan
30 jan 2005
4.242
0
kun je niet goed met elkaar vergelijken, .....

een 2 cilinder rijd heel anders dan n 4 cilinder, d een heeft meer/goed vermogen bij lage toeren en middengebied, terwijl da ander pas goed/meer vermogen geeft in middengebied en hoog in d toeren......

ga maar eens op 1 dag op beide motoren n keertje proefrijden, en merk het veschil

succes
 

Patrick @ ErZes

MF veteraan
16 aug 2003
1.079
1
42
Rossum
mmm, vind t niet echt een keuze, de Duc natuurlijk....


Maar idd, ga eens proefrijden, op papier kun je de 2 echt niet vergelijken.

een goed sturende duc (999 in dit geval) rijd rondjes om een r1
 

Bas1000

Die hard MF'er
23 mei 2005
808
0
Noord-Nederland
Duc is erg mooi, heb er zelf ook wel eens naar gekeken. Ik vind ze alleen zo super smal, als je er op zit. Ik ben zelf een yamaha-fan dus voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn. En de reputatie die de duc heeft qua betrouwbaarheid zou mijn keuze ook erg beinvloeden. Maar ga er inderdaad eens op proefrijden! Ga dan wel eerst op de R1, dan kan je die gelijk kopen... :+
 

Mr. McDuc

MF veteraan
25 jul 2006
11.889
55
's-Hertogenbosch
Bezoek site
Motor 0-100      0-180      0-200      Topsspeed
Ducati 996S -01       3,1      7,3      8,8      270
Yamaha YZF-R1 -02 3,15      7,15      8,74      272,2
 

Mr. McDuc

MF veteraan
25 jul 2006
11.889
55
's-Hertogenbosch
Bezoek site
Motor 0-100      0-180      0-200      Topsspeed
Ducati 996S -01       3,1      7,3      8,8      270
Yamaha YZF-R1 -02 3,15      7,15      8,74      272,2
Nou goed, Tabs werken niet op deze site, maar je begrijpt het idee.

In Accelleratie of topsnelheid maakt het weinig tot niks uit. Wat overblijft is je persoonlijke smaak en misschien de restwaarde, dan moet je echt de Duc hebben.

Als je het belangrijk vindt wat anderen van je motor vinden zou ik ook de Duc nemen. Ik moet altijd na het parkeren de mensen rond m'n motor wegschoppen om er zelf bij te kunnen komen. Dat zul je bij de Yamaha niet snel hebben want de R1 is een beetje de Opel GSI van de snelle motoren aan het worden (iedereen heeft er wel een).

Nadelen: onderhoud, onderdelen en verzekering zullen ongetwijfeld (net zoals aanschaf) duurder zijn.

Leuke anekdote:
Gister reed ik met een paar collega's de midden Zeelandroute. Op de Zeelandbrug reed ik achteraan. We komen wat andere motoren tegen, plichtmatig steken zij hun handje half op. Ik reed achteraan en helemaal rechts. Toen ze mij zagen rijden veranderde het slappe handje ineens in een opgestoken duimpje. Dit heet het 'Ducati gevoel'. Doe ermee wat je wil, ik zou het wel weten.
 

Peter @ R1

MF veteraan
24 jun 2003
3.891
0
Nederland
Nou goed, Tabs werken niet op deze site, maar je begrijpt het idee.

In Accelleratie of topsnelheid maakt het weinig tot niks uit. Wat overblijft is je persoonlijke smaak en misschien de restwaarde, dan moet je echt de Duc hebben.

Als je het belangrijk vindt wat anderen van je motor vinden zou ik ook de Duc nemen. Ik moet altijd na het parkeren de mensen rond m'n motor wegschoppen om er zelf bij te kunnen komen. Dat zul je bij de Yamaha niet snel hebben want de R1 is een beetje de Opel GSI van de snelle motoren aan het worden (iedereen heeft er wel een).

Nadelen: onderhoud, onderdelen en verzekering zullen ongetwijfeld (net zoals aanschaf) duurder zijn.

Leuke anekdote:
Gister reed ik met een paar collega's de midden Zeelandroute. Op de Zeelandbrug reed ik achteraan. We komen wat andere motoren tegen, plichtmatig steken zij hun handje half op. Ik reed achteraan en helemaal rechts. Toen ze mij zagen rijden veranderde het slappe handje ineens in een opgestoken duimpje. Dit heet het 'Ducati gevoel'. Doe ermee wat je wil, ik zou het wel weten.
En toen werd je opeens wakker
 

TheHulkgayversion

MF veteraan
28 jul 2006
1.382
0
39
Terneuzen
las pas een stuk over een duurtest 999 met 40000 km,weet alleen niet meer welk blad,het blok leverde nog wel zn vermogen maar was niet meer in beste staat.Had al een revisie nodig.

Het kan natuurlijk wel een maandagmorgen duc zijn geweest,je moet altijd een beetje geluk hebben met een motor. ;(
 

Texan

MF veteraan
18 jan 2004
11.639
0
Nijmegen
Toen ze mij zagen rijden veranderde het slappe handje ineens in een opgestoken duimpje. Dit heet het 'Ducati gevoel'. Doe ermee wat je wil, ik zou het wel weten.
Dat heet medelijden ;) . Nog zo'n stakker op een stukgaattie :+ .

ennuh :^ (de post boven de mijne dan, hè ;) ).

on-topic: zoals altijd, ga zelf proefrijden :) .
 

morini

Die hard MF'er
17 jul 2005
253
0
haarlem
Toch opvallend dat je bezitters van een Duc nooit hoort klagen over de betrouwbaarheid.
En dat ze erg merktrouw zijn.
En heel trots op hun fiets.

En ja, ze kosten wat, maar dan heb je ook wat...
 

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
30.695
483
Enschede
Bezoek site
Toch opvallend dat je bezitters van een Duc nooit hoort klagen over de betrouwbaarheid.
En dat ze erg merktrouw zijn.
En heel trots op hun fiets.

En ja, ze kosten wat, maar dan heb je ook wat...
Ik hoef niet te klagen, mijn vrouw doet dat altijd als ik een onderhoudsbeurt laat uitvoeren aan de duc........

Ohja, heb vorig jaar aan een R1 gedacht, zelfs proefgereden op de R1. Maar uiteindelijk niet gekocht omdat het me niets deed.....gaat mij allemaal te klinisch....

Maar blijft een veel besproken onderwerp....

Heb inmiddels 7600km erop zitten en slechts 3.5 liter olie+oliefilter tot op heden. En garantie: een gebroken gaskabel en knipperlicht die eraf viel..... Valt mee toch......
 

IceKing

MF veteraan
23 feb 2004
1.702
0
31
Roosendaal
Bij elk topic over Ducati wordt er wel wat gezegd over de betrouwbaarheid. Moet 's een keer ophouden. Al dat gemauw :p, ze hebben gewoon wat meer karakter dan een Jap.