R1 of ducatie 999

Ik hoef niet te klagen, mijn vrouw doet dat altijd als ik een onderhoudsbeurt laat uitvoeren aan de duc........

Ohja, heb vorig jaar aan een R1 gedacht, zelfs proefgereden op de R1. Maar uiteindelijk niet gekocht omdat het me niets deed.....gaat mij allemaal te klinisch....

Maar blijft een veel besproken onderwerp....

Heb inmiddels 7600km erop zitten en slechts 3.5 liter olie+oliefilter tot op heden. En garantie: een gebroken gaskabel en knipperlicht die eraf viel..... Valt mee toch......
Ik vind ducati echt wel een race monster pur sang, kei mooi. Maar als ik een motor koop wil ik er wel van op aan kunnen.
Als je duc binnen 7600 km al een nieuwe gaskabel nodig heeft en het knipperlicht valt eraf, vind ik dat wel een technische blunder!!!! (ook al wordt het vergoed onder garantie)
Italianen: Ze kunnen tekenen als de beste, maar voor techniek en om zaken mee te doen hoef je niet bij ze aan te kloppen is mijn ervaring!!!
 
Laatst bewerkt:
Swetty heeft een 888, vermoedelijk zijn dit niet de eerste 7600 km!

Ssssst, je hebt 'm door..... :)

Maar zoals gewoonlijk kom je hier (forum) er toch niet uit....... proefritten maken en dan voor jezelf beoordelen. Wij zijn toch niet objectief...........

Puur cijfermatig zegt toch niks....

Neem nou de voorste; een lompe hok, valt van alles eraf :) en nog meer en de achterste nouja zeg het maar......heeft vast en zeker minder pk's dan vlgb. japanse tegenhangers.

full
 
mmmm, verkeerd begrepen denk ik. " heb er inmiddels 7600 km erop zitten" interpreteerde ik alsof ie em nieuw had gekocht. My bad.,
Maar ik heb meer ervaring met italianen. Niet alleen in motorfietsentechniek, maar ook in handel en industrieeele machinebouw. En ook daar zijn ze berucht ;-)
Vaak noemen Ducati-fans hun mankementen ook karakter. Niks mis mee, tis maar net waar je voor kiest.
Moet iedereen zelf weten, net waar je voor kiest!!
 
Laatst bewerkt:
Maar eerlijk is eerlijk
t blijven geweldige machines om te zien en te horen.
Vergeet nooit meer t geluid van de twin en de droge koppeling van een passerende 888 sp 5 !!!!!

respect!!!!!!!!!!

 
Laatst bewerkt:
Blijft inderdaad altijd een oeverloze discussie, rijdt ruim een jaar nu een Duc, eerst een 748, nu een monster 1000. Zolang ik het kan betalen blijf ik er een rijden, zit zelfs al te denken aan een ss900 of een sl900 voor 'erbij'.
Bij Ducati is het niet alleen de motor, ook de meetings, Festa Ducati en alles er om heen, maakt het voor mij ook veel leuker dan het rijden op een Jap. bijv.
En inderdaad, altijd leuk om andere Duc's tegen te komen, handje gaat dan toch net wat verder omhoog, had ik niet toen ik Honda reed en een andere Honda tegenkwam.
En voor de TS: kijk ook eens naar een 916 of een 996, mooiste design ever..., kan IMO een 999 niet aan tippen :9~
 
Voor elke fiets valt wel wat te zeggen. Tegenwoordig steekt geen enkele motor er meer met kop en schouders bovenuit. Je moet gewoon zelf kijken wat je mooi vind, qua looks en qua rijgedrag. Ik heb voor de R1 gekozen omdat ik deze al vanaf 98 de mooiste motor vind. Wou hem altijd al hebben. Wat kan mij het schelen dat half nederland een yamaha rijdt, ik koop toch genoeg accesoires om die van mij uniek te maken. Ik kijk ook graag naar een duc en als ik een zie rijden brengt dat altijd een lach op me gezicht, maar mijn eigen R1 blijft voor mij de mooiste. Gewoon gaan proefrijden op wat verschillende modellen, dan kijken wat je het mooiste vind, en wat het beste past bij jouw wensen. Mensen hier om hun mening vragen is ok, maar iedereen zal toch zijn eigen merk/type aanbevelen. Je moet het voor jezelf bepalen.
 
Voor elke fiets valt wel wat te zeggen. Tegenwoordig steekt geen enkele motor er meer met kop en schouders bovenuit. Je moet gewoon zelf kijken wat je mooi vind, qua looks en qua rijgedrag. Ik heb voor de R1 gekozen omdat ik deze al vanaf 98 de mooiste motor vind. Wou hem altijd al hebben. Wat kan mij het schelen dat half nederland een yamaha rijdt, ik koop toch genoeg accesoires om die van mij uniek te maken. Ik kijk ook graag naar een duc en als ik een zie rijden brengt dat altijd een lach op me gezicht, maar mijn eigen R1 blijft voor mij de mooiste. Gewoon gaan proefrijden op wat verschillende modellen, dan kijken wat je het mooiste vind, en wat het beste past bij jouw wensen. Mensen hier om hun mening vragen is ok, maar iedereen zal toch zijn eigen merk/type aanbevelen. Je moet het voor jezelf bepalen.
Eindelijk iemand met een goed antwoord :Y
Gewoon kopen wat je zelf het moois't vind.
Over ieder merk is wel wat te zeiken.
Succes met je keuze *D
 
Bij elk topic over Ducati wordt er wel wat gezegd over de betrouwbaarheid. Moet 's een keer ophouden. Al dat gemauw :p, ze hebben gewoon wat meer karakter dan een Jap.


niet eens zo zeer meer karakter, ze hebben karakter bedoel je, das bij een doorsnee jap ver te zoeken :+

en vwb de betrouwbaarheidsverhalen, die worden de wereld in geholpen door de lui die niet de moed hebben toch eens een duc te proberen omdat ze bang zijn nooit meer wat anders te willen en dus die verhalen ophangen en dus krampachtig een jap blijven rijden.
Ik rijd nu 36000km op een 748 zonder enig probleem afgezien van het normale onderhoud en heb bijv. 4 maanden een R6 gehad waarvan ik blij was dat ie weg was na die tijd....

Kijk er nog steeds van op hoeveel bewonderende bliken je krijgt met een duc waar je ook komt, zlefs als ze een dikke nieuwe jap rijden, ik hoor ze denken, "ik wou dat ik ook een duc durfde te kopen".

vwb een r1, ik zou zoiezo zo'n ding niet willen omdat iedereen er al een heeft.
 
niet eens zo zeer meer karakter, ze hebben karakter bedoel je, das bij een doorsnee jap ver te zoeken :+

en vwb de betrouwbaarheidsverhalen, die worden de wereld in geholpen door de lui die niet de moed hebben toch eens een duc te proberen omdat ze bang zijn nooit meer wat anders te willen en dus die verhalen ophangen en dus krampachtig een jap blijven rijden.
Ik rijd nu 36000km op een 748 zonder enig probleem afgezien van het normale onderhoud en heb bijv. 4 maanden een R6 gehad waarvan ik blij was dat ie weg was na die tijd....

Kijk er nog steeds van op hoeveel bewonderende bliken je krijgt met een duc waar je ook komt, zlefs als ze een dikke nieuwe jap rijden, ik hoor ze denken, "ik wou dat ik ook een duc durfde te kopen".

vwb een r1, ik zou zoiezo zo'n ding niet willen omdat iedereen er al een heeft.
:Z
 
@ TS: heb je al een proefritje gemaakt op een van de modellen??

Ik geloof dat je TS niet echt serieus moet nemen, hij heeft meerdere vergelijk-topics gestart. Zonder daar zelf ooit op te reageren.

Ik geloof dat hij geniet van de daaropvolgende strijd tussen de liefhebbers van beide merken. Wat me er weer aan doet denken, waarom reageren de R1-ers niet op de lagere 0-100 tijd van de 999?
:)
 
Ik geloof dat je TS niet echt serieus moet nemen, hij heeft meerdere vergelijk-topics gestart. Zonder daar zelf ooit op te reageren.

Ik geloof dat hij geniet van de daaropvolgende strijd tussen de liefhebbers van beide merken. Wat me er weer aan doet denken, waarom reageren de R1-ers niet op de lagere 0-100 tijd van de 999?
:)
Om dat het geen reet uit maakt hoe snel een R1 of Duc,soes,enz,enz,enz is (of gaat) .
Je koopt een motor die je zelf mooi vind en hart genoeg vind gaan.
Als het goed is ????? heb jij genoeg lol op je Duc en klaas op zijn Soes enz,enz.
Ik in iedergeval wel op mijn R1 :Y
Gewoon lekker iedereen in zijn waarde laten :) Ik heb respect voor ieder merk :} maar je hebt altijd een eigen voorkeur (gelukkig wel anders haden we allemaal de zelfde fiets.
Als je maar lekker kunt :] :] :] :] :] ja toch *D
 
Ik geloof dat je TS niet echt serieus moet nemen, hij heeft meerdere vergelijk-topics gestart. Zonder daar zelf ooit op te reageren.

Ik geloof dat hij geniet van de daaropvolgende strijd tussen de liefhebbers van beide merken. Wat me er weer aan doet denken, waarom reageren de R1-ers niet op de lagere 0-100 tijd van de 999?
:)

Die accelleratie metingen van 0-100zeggen niet zoveel, veel supersports zijn vanwege gearing daarvoor niet geoptimaliseerd. veel mensen passen daarom ook zelf de tandwielverhouding aan.


Nog ff iederen op de kast jagen: *D

ducati rijders modepopjes ;)
yamaha r1 rijders GTI sjonnies _O-

:X
 
Laatst bewerkt:
Een relletje starten tussen R1-ers en Duc-ers wil niet echt lukken. Zal ik ook maar zeggen dat Yamaha eigenlijk ook wel m'n 2e keus was.

Goed nu zijn we allemaal weer vriendjes, ik ga maar weer hetgene doen waar ik eigenlijk voor betaald wordt :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan