R1 of ducatie 999

27 feb 2003
75
0
beste mensen,
vandaag gaat mijn gedachte uit naar de Duc 999 , uit het jaar 2002 een mooie moter .
kijkend naar de techn spec. van beide fietsen, de DUC 999 en de R1 uit 2002 zie ik alleen al een groot verschil in PK's & koppel tussen beide motoren.
De R1 steekt technisch met kop en schouders er boven uit.

Wat van meerwaarde heeft de Duc op de baan ? ...dan enkel het bochtenwerk...

ik hoor het graag,
 
Ga er eens op rijden, en vertel dan je ervaringen. Dit is appelen met peren vergelijken.. Voor beide valt veel te zeggen..

oh ja het Ducati,,,,,,,,,,,,,zonder e
 
Vergeet ook niet dat Ducati adverteerd met rijdklaar gewicht en echte achterwiel pk's. Yamaha en al die andere oosterse merken meten met het blok droog, en krukaspk's wat je never nooit haalt.

En ja, ga testrijden, cijfers zeggen geen zak. Really.
 
kun je niet goed met elkaar vergelijken, .....

een 2 cilinder rijd heel anders dan n 4 cilinder, d een heeft meer/goed vermogen bij lage toeren en middengebied, terwijl da ander pas goed/meer vermogen geeft in middengebied en hoog in d toeren......

ga maar eens op 1 dag op beide motoren n keertje proefrijden, en merk het veschil

succes
 
mmm, vind t niet echt een keuze, de Duc natuurlijk....


Maar idd, ga eens proefrijden, op papier kun je de 2 echt niet vergelijken.

een goed sturende duc (999 in dit geval) rijd rondjes om een r1
 
Duc is erg mooi, heb er zelf ook wel eens naar gekeken. Ik vind ze alleen zo super smal, als je er op zit. Ik ben zelf een yamaha-fan dus voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn. En de reputatie die de duc heeft qua betrouwbaarheid zou mijn keuze ook erg beinvloeden. Maar ga er inderdaad eens op proefrijden! Ga dan wel eerst op de R1, dan kan je die gelijk kopen... :+
 
Motor 0-100      0-180      0-200      Topsspeed
Ducati 996S -01       3,1      7,3      8,8      270
Yamaha YZF-R1 -02 3,15      7,15      8,74      272,2
 
Motor 0-100      0-180      0-200      Topsspeed
Ducati 996S -01       3,1      7,3      8,8      270
Yamaha YZF-R1 -02 3,15      7,15      8,74      272,2

Nou goed, Tabs werken niet op deze site, maar je begrijpt het idee.

In Accelleratie of topsnelheid maakt het weinig tot niks uit. Wat overblijft is je persoonlijke smaak en misschien de restwaarde, dan moet je echt de Duc hebben.

Als je het belangrijk vindt wat anderen van je motor vinden zou ik ook de Duc nemen. Ik moet altijd na het parkeren de mensen rond m'n motor wegschoppen om er zelf bij te kunnen komen. Dat zul je bij de Yamaha niet snel hebben want de R1 is een beetje de Opel GSI van de snelle motoren aan het worden (iedereen heeft er wel een).

Nadelen: onderhoud, onderdelen en verzekering zullen ongetwijfeld (net zoals aanschaf) duurder zijn.

Leuke anekdote:
Gister reed ik met een paar collega's de midden Zeelandroute. Op de Zeelandbrug reed ik achteraan. We komen wat andere motoren tegen, plichtmatig steken zij hun handje half op. Ik reed achteraan en helemaal rechts. Toen ze mij zagen rijden veranderde het slappe handje ineens in een opgestoken duimpje. Dit heet het 'Ducati gevoel'. Doe ermee wat je wil, ik zou het wel weten.
 
Nou goed, Tabs werken niet op deze site, maar je begrijpt het idee.

In Accelleratie of topsnelheid maakt het weinig tot niks uit. Wat overblijft is je persoonlijke smaak en misschien de restwaarde, dan moet je echt de Duc hebben.

Als je het belangrijk vindt wat anderen van je motor vinden zou ik ook de Duc nemen. Ik moet altijd na het parkeren de mensen rond m'n motor wegschoppen om er zelf bij te kunnen komen. Dat zul je bij de Yamaha niet snel hebben want de R1 is een beetje de Opel GSI van de snelle motoren aan het worden (iedereen heeft er wel een).

Nadelen: onderhoud, onderdelen en verzekering zullen ongetwijfeld (net zoals aanschaf) duurder zijn.

Leuke anekdote:
Gister reed ik met een paar collega's de midden Zeelandroute. Op de Zeelandbrug reed ik achteraan. We komen wat andere motoren tegen, plichtmatig steken zij hun handje half op. Ik reed achteraan en helemaal rechts. Toen ze mij zagen rijden veranderde het slappe handje ineens in een opgestoken duimpje. Dit heet het 'Ducati gevoel'. Doe ermee wat je wil, ik zou het wel weten.

En toen werd je opeens wakker
full
 
las pas een stuk over een duurtest 999 met 40000 km,weet alleen niet meer welk blad,het blok leverde nog wel zn vermogen maar was niet meer in beste staat.Had al een revisie nodig.

Het kan natuurlijk wel een maandagmorgen duc zijn geweest,je moet altijd een beetje geluk hebben met een motor. ;(
 
Toen ze mij zagen rijden veranderde het slappe handje ineens in een opgestoken duimpje. Dit heet het 'Ducati gevoel'. Doe ermee wat je wil, ik zou het wel weten.
Dat heet medelijden ;) . Nog zo'n stakker op een stukgaattie :+ .

ennuh :^ (de post boven de mijne dan, hè ;) ).

on-topic: zoals altijd, ga zelf proefrijden :) .
 
Helemaal met je eens, als je kilometers moet maken (zoals jij blijkbaar) zou ik vooral geen Duc kopen. Een BMW is dan veel beter.

Als je tenminste er altijd voor zorgt dat je een goeie accu hebt anders remt ie niet meer (kijk ik heb ook vooroordelen over bepaalde motorfietsen)
 
Toch opvallend dat je bezitters van een Duc nooit hoort klagen over de betrouwbaarheid.
En dat ze erg merktrouw zijn.
En heel trots op hun fiets.

En ja, ze kosten wat, maar dan heb je ook wat...
 
Toch opvallend dat je bezitters van een Duc nooit hoort klagen over de betrouwbaarheid.
En dat ze erg merktrouw zijn.
En heel trots op hun fiets.

En ja, ze kosten wat, maar dan heb je ook wat...

Ik hoef niet te klagen, mijn vrouw doet dat altijd als ik een onderhoudsbeurt laat uitvoeren aan de duc........

Ohja, heb vorig jaar aan een R1 gedacht, zelfs proefgereden op de R1. Maar uiteindelijk niet gekocht omdat het me niets deed.....gaat mij allemaal te klinisch....

Maar blijft een veel besproken onderwerp....

Heb inmiddels 7600km erop zitten en slechts 3.5 liter olie+oliefilter tot op heden. En garantie: een gebroken gaskabel en knipperlicht die eraf viel..... Valt mee toch......
 
De R1 steekt technisch met kop en schouders er boven uit.

Maarja, er is altijd meer dan alleen maar getallen/specificaties......


Je kunt een vrouw hebben met buitengewoon goede maten, maar als ze een stel hersens heeft ter grootte van een garnaal en geen sex wil dan wordt dat ook nooit wat......
 
Maarja, er is altijd meer dan alleen maar getallen/specificaties......


Je kunt een vrouw hebben met buitengewoon goede maten, maar als ze een stel hersens heeft ter grootte van een garnaal en geen sex wil dan wordt dat ook nooit wat......
_O- _O- _O- _O- _O-
 
Bij elk topic over Ducati wordt er wel wat gezegd over de betrouwbaarheid. Moet 's een keer ophouden. Al dat gemauw :p, ze hebben gewoon wat meer karakter dan een Jap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan