R1 of R6?

Nee nee, jullie concentreren je te veel op het opscheppen. Dat is gewoon wat ik denk (mijn vader kennende) plus ik zei een BEETJE gehe. Maar ik denk dat R6 toch het beste is, als ik jullie reacties zo lees
 
Nee nee, jullie concentreren je te veel op het opscheppen. Dat is gewoon wat ik denk (mijn vader kennende) plus ik zei een BEETJE gehe. Maar ik denk dat R6 toch het beste is, als ik jullie reacties zo lees

Ligt eraan wat je wilt.

Mijn mening is sowieso, je zal pas na verloop van tijd merken wat JIJ als bestuurder ECHT fijner vind. Je kan onmogelijk weten na 1 maand rijden dat je bijv. een R1 het beste vind rijden. (sowieso kan je dat moeilijk zeggen als je nog geen andere motor hebt gereden)

Voordelen / Nadelen op een rijtje:

R1:

Voordelen:

- Veel pk's (kan ook nadeel zijn), Veel koppel (lui rijden)
- Mooi uiterlijk (relatief gezien dan)
- Rete snel (kan ook nadeel zijn)

Nadeel:

- Motor is minder vergevingsgezind
- Relatief zwaardere machine (kan ook voordeel zijn)
- Zijn afmetingen/gewicht (kan ook voordeel zijn)
- Diefstal gevoelig(er)

R6:

Voordelen:

- Mooi uiterlijk (relatief gezien dan)
- Iets meer vergevingsgezinder
- Geen bruut vermogen
- Mooi toerenbereik, voor elk toerengebied wat wils.
- Hoge toeren motor, weinig koppel, veel schakelen. (kan je ook als voordeel zien)
- Laag gewicht

Nadelen:

- Kleinere motor (kan ook weer voordeel zijn)
- Minder vermogen
- Meer schakelen
- Hogere toeren om meer snelheid te maken
- Minder koppel (vanzelfsprekend gezien het vermogen/cc's)



Kortom:

Eigenlijk ligt het gewoon aan wat je zelf wilt. De een vind het vele koppel een nadeel, de ander vind het heerlijk. De ander vind hoge toeren niks, de een weer wel. Etc...etc... dus eigenlijk...voordelen of nadelen zijn er niet echt... Persoonlijk voorkeur des te meer!

Beide zijn mooie machines...en fijn om te rijden...de een alleen wat meer "beest" dan de ander...hetgeen niet betekent dat je op de een minder snel bent dan de ander!... ;)
 
Daar heb ik nog es wat aan! Thanks Wolfman, ik weet genoeg. Dr ken nu wel een slotje op ;)
 
Tsja, ik vroeg eigenlijk om advies en de voor- en nadelen, maar als jullie nog emer te zeggen hebbe hoor ik het graag hoor haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan