R1 poser motor???

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Ik krijg steeds de indruk dat met mooi weer al de jongens in Tshirt en slippers die buitenkomen algemeen voor 1 type motor kiezen: de Yam R1.

No offence voor de R1 rijders op het forum maar in de winter en met slecht weer zie je zelden of nooit een R1, als de zon bovenkomt zie je niks anders meer.

Helaas zijn de rijkwaliteiten van veel van deze jongens heel erg ondermaats. Vorige week wordt 2x mijn bocht verpest door een van deze patsers, een andere rijdt voor mij en gebrijkt heel de baan, als ik schuin achter ga rijden ging hij steeds naar dezelfde kant, op de rechte stukken trok hij vlot op maar voor de bochten stopte hij bijna (40 km/h op een 90 km/h baan I kid you not)

Wat vinden jullie hier van??? gelijkmatige ervaringen ??
 
Alle R1 rijders zijn watjes... :P :P :P :P

:^ Haha ;)

Geen idee, ik ben ook niet zo'n held al ben ik wel benieuwd naar hoe zo'n ding op de weg ligt maar dat ga ik nog maar niet proberen.

Maar als ik eerlijk ben zou ik met een prachtige mooie motor ook niet snel doorrijden in de winter (met pekel enz) maar een goedkope motor erbij kopen (die zie je wel 's winters) en dan met mooi weer een prachtige supersport de schuur uit halen.
Dat lijkt me ook wel een reden waarom je 's winters de R1tjes niet ziet.

Maar erg langzaam rijden met zo'n ding? Neej...

Mischien was het een beginner die net gisteren net z'n rijbewijs heeft gehaald? (die met 40 reed waar je 90 mag)
 
Complete onzin wat je nu schrijft mijn inziens.
Je ziet in de zomer inderdaad veel mooi weer rijders.
Laten we wel zijn.
Als het koud is en het regent of het waait flink hard zie je uberhaubt weinig motoren rijden.
En degene die wel rijden doen dat vaak omdat ze geen andere keuze hebben.
Ga nu niet een type motor vergelijken met een type rijder.
Als je zo al gaat denken |(
 
Laten we wel zijn.
Als het koud is en het regent of het waait flink hard zie je uberhaubt weinig motoren rijden.
En degene die wel rijden doen dat vaak omdat ze geen andere keuze hebben.

Precies!

Rijden in de regen is niet leuk, wel vet stoer dat je een doorrijder bent maar IK vind het niet echt leuk om in de regen te rijden, omdat ik geen koekblik en geen koekblik-rijbewijs heb moet ik ook wel maar niet echt voor de lol!
 
'k heb nee gestemd, niet omdat ik nou toevallig zelf zo'n ding rij, maar omdat deze figuren op alles rijden wat maar een beetje indruk maakt.
Driekwart van de Porsche 911 rijders rijdt ook als een dweil.
Ik heb soms inderdaad wel het idee dat vooral een R1 vaak misbruikt wordt voor oneigenlijk gebruik. (uitsluitend toerritjes rijden en dan een R1 rijden :j ) Doe dan jezelf een plezier en koop een toermotor.

Het ding is gemaakt om te racen:
DUS DOE DAT DAN OOK!!!!!!

Niet dat ik mijn rijkwaliteiten nou direkt wil vergelijken met die van ene meneer Haga of Rossi, maar 'k gebruik het ding in elk geval wel voor datgene waar hij voor gemaakt is.

Etienne

P.S heb je wel eens het effect van pekel op aluminium gezien? Misschien een reden waarom je er in de winter niet zoveel ziet :?
 
Laatst bewerkt:
Van welke kant kom jij? Neem ik de andere kant, dan komen we haar vanzelf tegen :+

Ik linksom, maar volgens mij heb jij andere plannen dan ik. Jij rijdt toch ook op zo'n raceplee (hehehe, als we nou toch onvriendelijk bezig zijn over andermans motor...) :P :P :P
 
verklaart iedereen die zonder beschermende kleding op de motor zit voor gek, hmmm zou ik nu alle r1-piloten voor gek verklaren?????? })
 
Bepaalde mensen solliciteren naar een ban geloof ik, NIET slim om GSX-R rijders te gaan beledigen. })
 
verklaart iedereen die zonder beschermende kleding op de motor zit voor gek, hmmm zou ik nu alle r1-piloten voor gek verklaren?????? })

Mischien dat die eikel daarom 40 km/u reed
hij droeg enkel een Tshirt short espadrilles en een helm (waarschijnlijk enkel omdat het moet)
 
Alle R1 rijders zijn watjes... :P :P :P :P

Yep, idd,ik rijdt als een watje, máár ik rijdt wél door in de winter, alleen als er sneeuw ligt niet! :P
Enne beetje pekel is gunstig, wordt ie lichter van na een wasbeurt .... 8-)

..... dit is dus géén reactie van Max! :P , *ikel heeft zijn login aanlaten staan op MIJN Pctje,... :j
Mar1tin dus :}
 
Laatst bewerkt:
Mischien dat die eikel daarom 40 km/u reed
hij droeg enkel een Tshirt short espadrilles en een helm (waarschijnlijk enkel omdat het moet)

'k heb geen zin in een chopper/racer oorlog/discussie hier, maar figuren in kort broekje, shirtje, en een soort petje wat ze helm noemen kom ik toch echt vaker op een chopper tegen dan op een GSXR1ZXRCBR-fiets. :?
 
'k heb geen zin in een chopper/racer oorlog/discussie hier, maar figuren in kort broekje, shirtje, en een soort petje wat ze helm noemen kom ik toch echt vaker op een chopper tegen dan op een GSXR1ZXRCBR-fiets. :?
op een racer of op een shopper, sorry chopper
ze moeten eerste eens op hun bek gaan voor ze het leren
1x met dockside's bij het vertrekken blijven haperen= 3 spierscheuringen in 1 voet en 3weken plat voor de tv
 
Terug
Bovenaan Onderaan