R1 probleem

Kenji

Rookie
12 jul 2010
4
0
Heb een probleem met een R1 van 98. Bij tweede versnelling vanaf een 6a7000 toeren houd de motor precies in, is precies dat hij over zijn tanden schiet. Dacht dat het aan de boite lag maar dit is niet de oorzaak zijn van het probleem. Het probleem komt alleen voor in tweede bij een hoger toerental. Kan iemand mij helpen ?
 
Ben bang dat hij uit de versnelling begint te schieten, dat is een bekend probleem bij dat type R1, begint 9 van de 10 keer in de 2e versnelling en word veroorzaakt door afgeronde dogs aan de tandwielen.
 
Precies zoals Rambabbel zegt, oorzaak ligt aan de afgeronde dogs. kwestie van 2 tandwielen vervangen en de schakelvork. Maar bij open liggen van de bak is het vaak duidelijker te zeggen misschien zijn er nog wel meer slijtage delen aan vervanging toe. Maar ben je er in een vroeg stadium bij dan is het alleen de 2 tandwielen en de linkse schakelvork.
 
Laatst bewerkt:
hoeveel heeft ie er op staan.
heb ook een R1 `98 gehad, 55000 op de teller.
sprong ook uit de versnelling 2de versnelling, ze zeiden tegen mij ook
dan tandwielen in versnellingsbak versleten waren.
ik had `m nieuw gekocht, en geregeld wheelies mee gemaakt, ze zeggen dat dat er mee te maken heeft dat er met een wheelie veel kracht op komt waardoor ze snel afslijten
 
Bij de 99 komt het ook nog voor en de jaren erna ook nog. Heb er bij al verschillende de bak vervangen.

Weet ik, maar zoals ik dus al schreef hebben 98ers er vaker last van...

:N

98 modellen hebben er vaker last van, het 99 model heeft een gemodificeerde versnellingsbak. Helaas is de 98er ook in het blauw geleverd...
 
Laatst bewerkt:
hoeveel heeft ie er op staan.
heb ook een R1 `98 gehad, 55000 op de teller.
sprong ook uit de versnelling 2de versnelling, ze zeiden tegen mij ook
dan tandwielen in versnellingsbak versleten waren.
ik had `m nieuw gekocht, en geregeld wheelies mee gemaakt, ze zeggen dat dat er mee te maken heeft dat er met een wheelie veel kracht op komt waardoor ze snel afslijten

ik had trouwens een `99.
foutje
 
Terug
Bovenaan Onderaan