R1 - R6 yamaha 25 kw? :-\

Status
Niet open voor verdere reacties.

smirnoff

MF'er
20 mei 2004
73
0
sint niklaas
hallo,

ik heb enkele vraagjes,

ik ben nog geen 21j, en heb dus nog geen autorijbewijs, wel "een klein rijbewijs", geschikt voor max 25 kw (voor zover dat ik weet)

nu is het zo, ik heb twee moto's op het oog, (en ik wil geen commentaar van, "nog te weinig ervaring voor zo'n moto en blabla, kwil gewoon info. over het technische gedeelte)

dus: yamaha R1 , aangezien ik een R1 heb zien staan die ingeschreven staat als 25kw op de papiere, weet ik dus dat het mogelijk is om deze moto op 25kw kan.
nu, wanneer deze nog NIET op 25kw staat, kan je dat dan nog veranderen? of gaat dat alleen als je die als 25kw aankoopt bij een verdeler?

idem voor de yamaha R6 , iemand heeft die staan als 80/90kw (zoiets denk ik), dus de vraag is, kan ik deze overkopen met de bedoeling die om te zetten naar 25kw? is dit mogelijk? wat gaat dat kosten...

dus waar ik 100% zeker van ben, is het feit dat een yamaha met 25kw KAN.... aangezien er zo 1 te koop staat... maar gaat dit alleen bij aankoop van een nieuwe of kan je dat altijd aanpassen...

ben benieuwd.

ciaoz

Laat me raden: jij bent de vriendelijkste persoon die je zelf kent. Je komt ook heel tof over.
Je zegt dat je volgens jouw rbw een 25kw zou mogen besturen. Zeg me aub niet dat je het hebt over je brommer rbw hé !
In Belgie (ja, idd, Sint Niklaas ligt in Belgie) is het niet mogelijk om een motor te laten terugtunen (in Nederland wel). Dus moet je ofwel een nieuwe R6 kopen met 25kw motor onder (die dan niet te tunen valt naar z'n echt 80kw of hoeveel hij er ook heeft) ofwel en als je er al eentje zal vinden zal je héél wat centjes mogen voor betalen, die je dan ook nog eens aan de verzekering maar afgeven.
Wat ik zou doen moest ik van jou zijn is, natuurlijk ook je pretentie wat inkorten, eens vriendelijk hier vragen wat je (als je echt een motor kan en wil hebben) beter met je al dan niet zwaar verdiende spaarcentjes kan doen.

ik ben nog geen 21j, en heb dus nog geen autorijbewijs, wel "een klein rijbewijs", geschikt voor max 25 kw (voor zover dat ik weet)

Als jij braaf hebt gelest, en je examen hebt gedaan om je A-rijbewijs (die ziet er van de buitenkant net zo uit als een autorijbewijs) te halen en daar dus veel euro's in hebt geinvesteerd, dan ben je toch zeker wel beter op de hoogte van hetgene dat je wel en niet mag, in plaats van dit schamele vermoeden?

hallo,

ik heb enkele vraagjes,

nu is het zo, ik heb twee moto's op het oog, (en ik wil geen commentaar van, "nog te weinig ervaring voor zo'n moto en blabla, kwil gewoon info. over het technische gedeelte)

dus: yamaha R1 , aangezien ik een R1 heb zien staan die ingeschreven staat als 25kw op de papiere, weet ik dus dat het mogelijk is om deze moto op 25kw kan.
nu, wanneer deze nog NIET op 25kw staat, kan je dat dan nog veranderen? of gaat dat alleen als je die als 25kw aankoopt bij een verdeler?

idem voor de yamaha R6 , iemand heeft die staan als 80/90kw (zoiets denk ik), dus de vraag is, kan ik deze overkopen met de bedoeling die om te zetten naar 25kw? is dit mogelijk? wat gaat dat kosten...

dus waar ik 100% zeker van ben, is het feit dat een yamaha met 25kw KAN.... aangezien er zo 1 te koop staat... maar gaat dit alleen bij aankoop van een nieuwe of kan je dat altijd aanpassen...

ben benieuwd.

ciaoz

Daar gaan we weer R1 25kw :Z

Begin eens op een zxr400 ofzo. Of wacht totdat je vol mag. :Z :Z :Z :Z

dat eeuwige geneuzel over hayabusa's R1's R6en en >1000cc fietsen...

KOOP GEWOON EEN 400/500/600cc!!!!!!!

soms vraag ik me af of sommige mensen een motor willen als verlengstuk van hun geslachtsdeel :X

snap je hem niet smirnoff??

r1 op 25 Kw ...doe normaal...koop idd een leuke supersport waarvan je weet dattie op vol mag als je 21 straks.....bijvoorbeeld een zxr400 ef zx6r of iets anders leuke gpz500 als je wat minder geld kwijt wil.....en daarna je restrictie eraf halen en vol vermogen met dat ding....OF als je perse wil een R1 kopen

sukses

enne had je de search gebruikt?...zijn al 40.000 topics over namelijk

waarom geven jullie alleen maar informatie over rijbewijs enz, kheb alles gecheckt

en met dat "klein motorijbewijs" dat ik bedoelde mag ik met een moto rijden tot 25kw , (alleen mag ik gedurende 1 jaar niemand meenemen : '( '(

dus hierover geen commentaar meer (aub?) :X

nu ja, als ik het goed begrijp kan je in nederland je moto terugtunen maar in belgie niet (damn * :s *) , euhm, en hier de moto kopen en dan naar garage in nederland gaan en die daar late omzette...? (ps verzekering valt best mee (240 €/jaar) dusja (staat op z'n pa z'n naam...)

en als ik overkom dat ik "pretentie" heb, euh, dan is da verkeerd begrepe hoor, was niet echt de bedoeling. :-|

ps, iemand kennis van een cbr 600 f honda (25kw) bj 2000 is ie degelijk? verschil ten opzichte van de yamaha r6 ....?

Dude als je een beetje geintereseerd was in motoren had je de antwoorden op je vragen al geweten voordat je aan je motorrijbewijs was begonnen B|
En vragen of een r1 op 25kw kan, kan echt niet! Veel plezier met de zoekfunctie bovenaan de site.

Adieu

dit is advertentie van die kerel die die R1 verkoopt

Beschrijving »

Yamaha R1 Bj 2002 km :12000
Is ingeschreven op 25 kw , maar staat natuurkijk op full-power.
Ideaal voor 18j

euhm, "is ingeschreven op 25kw...."..... hmmmmmmm ??? !!!

anyway, ok, lets forget die R1 , hoe zit het met die R6 ... daar ben ik toch al meerdere van tegegekome die afgesteld staan,
is het nu mogelijk een R6 ===> 6 <==== dus, naar 25kw om te zette.

(toch maar eens die honda gaan bekijken :p )

of kawasaki....

je snapt het gewoon niet.

haal maar je autorijbewijs ofzo.

wat is er nu eigenlijk... eerst zegge ze, koop een 400 of 600 cc..
een R6 = 501-600 cc.. weer niet goed :-\ (en ja, kweet ondertss wel al dak maar tot 25kw mag..) gvd, begint vervelend te worde, aangezien niemand echt antwoord op m'n vraag maar hier gewoon wat zit te lullen....

laat het dan maar.

*zucht*
Je beseft hét gewoon niet hé. Je moet de motor nieuw kopen met een 25kw motor. Maar probeer voor juist een paar seconden je grijze massa te gebruiken. Een R6 (wat overigens een hypersport is -> circuitgebruik) heeft normaalgezien 120 pk (ongeveer), wat denk jij dat er met al zijn onderdelen gaat gebeuren als je hem nu eens terugschort naar 34pk. Probeer eens in de richting van 'onvolledige verbranding' te denken.
Juist daarom raden wij je aan om een beginnersmotor te kijken. (Sorry voor men volgend stuk) Jij bent waarschijnlijk toch gewoon zo'n motornewbie, die nog niet eens weet hoeveel 25kw precies is. Dus ik raad je ten zeerste aan om eens de richting van een suzuki gs500f te zien (wat in belgie wel in 25 kw beschikbaar is), zo'n speelgoede ziet er even flashy uit als een r6. Een gs heeft anders 41 kw, dus het verschil tussen de 25kw is echt 'relatief' miniem.
Ik ben er 100% zeker van dat jij niet eens weet hoe krachtig motoren als een r1 of r6 zijn. Dat zijn zeker geen beginnersmotoren (ook al denk jij dat jij er wel goed mee zal kunnen rijden, naieveling), die laten héél weinig fouten toe. Hun gebruik wordt trouwens almaar meer op circuit afgesteld.
Neem het van mij maar aan: een sv650s of een soes gs500f trekt ook al goed genoeg. Of als je echt dat sporters wilt, kijk dan eens naar een rs125 of mito.
Btw: door zo stoer over te komen e.d. maak je hier echt geen vrienden !

dit is advertentie van die kerel die die R1 verkoopt

Beschrijving »

Yamaha R1 Bj 2002 km :12000
Ideaal voor 18j

euhm, "is ingeschreven op 25kw...."..... hmmmmmmm ??? !!!

anyway, ok, lets forget die R1 , hoe zit het met die R6 ... daar ben ik toch al meerdere van tegegekome die afgesteld staan,
is het nu mogelijk een R6 ===> 6 <==== dus, naar 25kw om te zette.

(toch maar eens die honda gaan bekijken :p )

of kawasaki....

Die R1 is gewoon full power maar op papier 25kw!!! |(
als ik jou was lekker achter die honda aan gaan !! mensen die geen verstand hebben van motoren denken zelfs dat mijn motor een R1 is :?
he mooie aprilia R1 heb je daar :+ ...
maar ff ontopic, heel veel mensen denken "wauw een r1 die moet ik ook hebben" maar als je even verder op de markt kijkt zie je veel meer leuke motoren. zelf vind ik sport motoren ook heel gaaf maar misschien dat ik binnenkort een supermotard aanschaf (jaja wat MF wel niet allemaal met je brein doet :P )
maar haal gewoon lekker die honda op en merkt dat ie niks aan een r1 onderdoet die ene 0.3 seconde dat je op de 100 zit merk je niet en het optrekken van een cbr600 is al 1 en al feest zo hard gaat dat... en rijgedrag... tegenwoordig worden er geen motoren meer gemaakt met een "slecht" rijgedrag.

Ideaal voor 18j

Is inderdaad ideaal als je op zo'n jonge leeftijd al suicidale neigingen hebt.

Verder moet je een beetje rondsnuffelen hier op het forum, testritje maken ergens mee, dan word je al een hoop wijzer (kan je de conclusie nu al verklappen; ook 25kW-tjes kunnen de stenen uit de straat trekken :] )

*zucht*
Je beseft hét gewoon niet hé. Je moet de motor nieuw kopen met een 25kw motor. Maar probeer voor juist een paar seconden je grijze massa te gebruiken. Een R6 (wat overigens een hypersport is -> circuitgebruik) heeft normaalgezien 120 pk (ongeveer), wat denk jij dat er met al zijn onderdelen gaat gebeuren als je hem nu eens terugschort naar 34pk. Probeer eens in de richting van 'onvolledige verbranding' te denken.
Juist daarom raden wij je aan om een beginnersmotor te kijken. (Sorry voor men volgend stuk) Jij bent waarschijnlijk toch gewoon zo'n motornewbie, die nog niet eens weet hoeveel 25kw precies is. Dus ik raad je ten zeerste aan om eens de richting van een suzuki gs500f te zien (wat in belgie wel in 25 kw beschikbaar is), zo'n speelgoede ziet er even flashy uit als een r6. Een gs heeft anders 41 kw, dus het verschil tussen de 25kw is echt 'relatief' miniem.
Ik ben er 100% zeker van dat jij niet eens weet hoe krachtig motoren als een r1 of r6 zijn. Dat zijn zeker geen beginnersmotoren (ook al denk jij dat jij er wel goed mee zal kunnen rijden, naieveling), die laten héél weinig fouten toe. Hun gebruik wordt trouwens almaar meer op circuit afgesteld.
Neem het van mij maar aan: een sv650s of een soes gs500f trekt ook al goed genoeg. Of als je echt dat sporters wilt, kijk dan eens naar een rs125 of mito.
Btw: door zo stoer over te komen e.d. maak je hier echt geen vrienden !

:} Helemaal mee eens :}

waarom geven jullie alleen maar informatie over rijbewijs enz, kheb alles gecheckt
Zeker weten? :? B|
en met dat "klein motorijbewijs" dat ik bedoelde mag ik met een moto rijden tot 25kw ,
klopt, dat weet iedereen wel hier...
(alleen mag ik gedurende 1 jaar niemand meenemen : '( '(
Bullshit, van zodra je je echte rijbewijs hebt, dus na het afleggen van je praktische examen mag je een passagier meenemen. Als jij een jaar wilt wachten om dat examen te gaan doen is dat je eigen keuze. Je kan net zo goed die 2 uur extra rijles nemen en diect examen doen of na 1 maandje al examen gaan doen...
dus hierover geen commentaar meer (aub?) :X
Als je geen commentaar wilt moet je alles maar zelf uitzoeken, en het niet komen vragen aan anderen B|
nu ja, als ik het goed begrijp kan je in nederland je moto terugtunen maar in belgie niet (damn * :s *)
Bij een aantal motoren kunnen in Nederland een officiële 25 kw kit geplaatst krijgen door een dealer, en dan wordt ook het vermogen op de papieren aangepast. In België geldt de regel dat als je voertuig eenmaal ingeschreven is geweest dit niet meer op de papieren kan aangepast worden
, euhm, en hier de moto kopen en dan naar garage in nederland gaan en die daar late omzette...?
Daarmee krijg je geen 25 kw op je papieren, je kan misschien wel de motor importeren naar Nederland (en een grote zak geld meebrengen voor keuringskosten en BPM(soort Nederlandse inschrijvingstax), die laten afstellen op 25 kw en opnieuw in Belgie invoeren als een 25 KW'er. Zou ik persoonlijk nooit doen, kost je veel meer tijd en geld dan het waard is...
(ps verzekering valt best mee (240 €/jaar) dusja (staat op z'n pa z'n naam...)
Als jij diegene bent die er meest mee rijdt moet dat aangegeven worden aan de verzekering, anders heet het verzekeringsfraude... Kan je veel geld kosten als je een zwaar ongeluk veroorzaakt.
en als ik overkom dat ik "pretentie" heb, euh, dan is da verkeerd begrepe hoor, was niet echt de bedoeling. :-|
Je komt alleen over als een typische johnny die een motor wil om bij zijn scooterrijdende vriendjes stoer te gaan doen :P
ps, iemand kennis van een cbr 600 f honda (25kw) bj 2000 is ie degelijk? verschil ten opzichte van de yamaha r6 ....?
Ja, een cbr600f is degelijk.

smirnoff,laat u niet oplullen door een paar zeverpiekes, koop gewoon wat je mooi vind en als je 't met de verzekering en je rijbewijs in orde krijgt doe je dat toch gewoon :)
ik zou gaan voor een r6 hoor,btw een zx6r kan je gewoon in 25kw versie krijgen in belgie

Ik zou niet voor die R6 of R1 of soort genoten gaan :X klinkt gewoon niet echt verstandig |( zou eerst iets lichter gaan :] persoonlijke mening :X

Ik zou niet voor iets lichts gaan, dan doe je nog geen ervaring op met een zwaarder machine.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan