R1 rempomp mer yzf750 klauwen

fishman

MF veteraan
17 apr 2005
4.145
67
Burgum
Ik heb op mijn streetfighter een Yamaha R1 rempomp met de zeszuigerremklauwen van een YZF750 geplaatst. Ik krijg het geheel alleen niet op druk. Ik gebruik stalen remleidingen en nieuwe olie. Het geheel in ontlucht.
Heb ik mischien een andere rempomp nodig of die ik iets anders verkeerd?
 
Ik heb op mijn streetfighter een Yamaha R1 rempomp met de zeszuigerremklauwen van een YZF750 geplaatst. Ik krijg het geheel alleen niet op druk. Ik gebruik stalen remleidingen en nieuwe olie. Het geheel in ontlucht.
Heb ik mischien een andere rempomp nodig of die ik iets anders verkeerd?

Ja je hebt zeker weten een andere rempomp nodig, dan wil ik de r1 pomp wel van je af nemen..
 
als je niet per oingeluk in dat flesje gepist hebt, ogf de vloeistof er in de regen ingedaan hebt lijkt het me sterk.

Als je het niet op druk krijgt, is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van te weinig geduld, nog ff doorgaan met ontluchten dus.
 
als je niet per oingeluk in dat flesje gepist hebt, ogf de vloeistof er in de regen ingedaan hebt lijkt het me sterk.

Als je het niet op druk krijgt, is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van te weinig geduld, nog ff doorgaan met ontluchten dus.
Heb er al een halve liter doorheen gejaagd :(
Heb nu een beetje druk, maar erg sponzig :Y
 
Ik denk dat de rempomp van de R1 een te kleine diameter heeft voor de 6-zuigerklauwen van een YZF750. Ik meen te weten (uit mijn hoofd) dat de R1 een 14mm pomp heeft, (ik ben niet helemaal zeker) en probeer uit te vinden wat de diameter is van de originele YZF750 rempomp.
 
Ik denk dat de rempomp van de R1 een te kleine diameter heeft voor de 6-zuigerklauwen van een YZF750. Ik meen te weten (uit mijn hoofd) dat de R1 een 14mm pomp heeft, (ik ben niet helemaal zeker) en probeer uit te vinden wat de diameter is van de originele YZF750 rempomp.
Volgens mij is die van de YZF750 13mm
 
Heb vanacht een tiewrap om de hendel gehad en heb nu redelijk druk. Het geheel is nog wel erg sponzig. Heb er opnieuw een tiewrap om gedaan en zal er voor de zekerheid nog eens nieuwe olie in doen.
 
ga maar gerust fatsoenlijk ontluchten want er zit nog ergens een belletje ;)

die tie-flap methode werkt maar tijdelijk dus daar schiet je niks mee op :N




Ik doe het zelf altijd nog steeds met een jampotje en een slangetje, potje half vol remvloeistof zodat er geen lucht aangezogen wordt.. binnen 10min gebeurd ;)
 
ga maar gerust fatsoenlijk ontluchten want er zit nog ergens een belletje ;)

die tie-flap methode werkt maar tijdelijk dus daar schiet je niks mee op :N




Ik doe het zelf altijd nog steeds met een jampotje en een slangetje, potje half vol remvloeistof zodat er geen lucht aangezogen wordt.. binnen 10min gebeurd ;)
Goeie tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan