R1 Sjaak

Voorafgaand aan deze R1 heeft Sjaak eerst een Fireblade versleten op zo'n wereldreis, volgens mij had die fiets meer dan 3 ton gelopen

Voor de Blade
:}

Voor Sjaak
:}

Voor de R1
:}
 
ik was jaren geleden bij zijn vertrek vanaf de motorbeurs in Utreg.

is ie nou alweer terug...?????????

hahahahahahaha.........
 
De eerste keer was mooi op zijn blade. :}

De 2e keer was alles gesponsort en heeft ie overal steun. Das wat minder.
 
Waarschijnlijk weet ie niet eens dat er een nieuwe R1 is :) zo lang is ie al weg. En hij heeft gewoon een veeg op z'n kneeslider, en dat met die kist achter op :}
 
:}

wat pics:

2003-03-01_SjaakLucassen-Africa.jpg

2002-03-01-SjaakLucassenR1Sahara-2-LG.jpg

nethpho6.jpg

2002-03-01-SjaakLucassenR1Sahara.jpg

sl4.jpg

1105474222_BLADE.JPG
 
ach ja wat je minder noemt.
doe hem het maar na zou ik dan zeggen |( |( |(

Probeer het eens anders te lezen B|

Super wat hij neer zet, maar ook ik vind het beetje jammer dat zulk soort avonturen niet meer helemaal alleen kan. En dat heeft niets te maken met nadoen, want dat wordt hem toch niet :P

Maar goed, waar is het niet zo :? Er is weinig meer wat niet zonder sponsoring kan.

Pegels, daar draait het om helaas.
 
Als ik zo die fiets bekijk met die caravan achterop, dan moet ie toch flink problemen hebben om dat ding met het voorwiel aan de grond te houden :?

Diep respect overigens


Shit, zit ik dat berovingsverhaal te lezen, doet pagina 4 het niet |(
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit van die kerel gehoord.. maar ga na het lezen van reisverslag 1, de resterende 14 ook lezen! Toffe actie :)
 
Shit, zit ik dat berovingsverhaal te lezen, doet pagina 4 het niet |(
*“Zwijg of ik schiet”, roept ie gedempt tegen Sjaak.Vluchtig blikt ie naar mij en vervolgt:”Zeg tegen hem dat ie m’n bevelen opvolgt, anders vermoord ik hem. Doodsbenauwd dat de gozer nog nerveuzer zal worden, zie ik het al bijna voor me dat de trekker overgaat. Dringend smeek ik Sjaak. Hij geeft er geen gehoor aan.

Mezelf niet geheel opgericht, waardoor hij nog altijd groter is en zich net als in de dierenwereld niet in het nauw zal voelen, grijp ik een bijna tegenstribbelende Sonia bij de arm, duw d’r ruw in de smalle opening en vorm à la minute met mijn lichaam een buffer. De vent gebiedt dat ze eruit komt. Ik haar, om zich achterin door de ±20cm brede spleet te wurmen en weg te rennen. Ze aarzelt. “Ga!”, beveel ik. Mijn hoofd uit de vuurlinie houdend, realiserend dat als hart of ruggengraat getroffen wordt ik pech heb gehad, doe ik een pas naar voren. “Vertrek, je hebt ‘t geld”, roep ik daarbij in de hoop dat hij bang wordt dat er mensen opafkomen. Uiterst overdreven legt ie aan en snauwt. Het Spaans niet machtig, voel ik een stap terug te moeten zetten, zodat hij meent de situatie onder controle te hebben. “Tranquilo, tranquilo”, sus ik kalmerend. Meteen pak ik al luider roepend het ingeleverde terrein weer terug. Ik zie twijfel verschijnen. Nog harder roep ik, en houd niet meer op. Hij neemt de benen. Ik wenk Sonia die bijna door de opening is terug, bevreesd dat aan de andere kant zijn kompanen staan. Ze vertelt ongewoon rustig, de 18 tot 20-jarige gezien te hebben toen we aan een groep van 4 voorbij liepen. Drie daarvan komen nu in onze richting. Wij zetten ’t op een lopen, de afstandtoekijkers voorbij, naar een drukker strandgedeelte.

Met 3 weekjes gepland Venezuela, uitgelopen op bijna drie maanden, laat ik mijn lief Sonia achter en al rijdend gaan mijn gedachten terug naar de strandoverval. –Eigenlijk is het te verwaarlozen wat wij materieel gezien kwijt zijn. Daarvoor bracht ’t ons een sterkere band en de wetenschap dat we voor elkaar opkomen. Zonder ‘t te weten gaf de lafaard ons er heel veel voor terug. En wat heeft hij nou? Die paar spulletjes! Daarvoor wel het verlies van z’n imago, zelfvertrouwen en misschien illusies. Tja, wie is er nu eigenlijk beroofd?-


TEKST: SONIA RIERA & SJAAK LUCASSEN

GEROOFD:
# Sonia's horloge.
# €5,- aan papiergeld.
# Ongeveer een euro aan Venezolaans schrootgeld.
# Versleten Yamaha-buideltasje.
# 2 sleutels. Cyclelok & disklock.
# 2 Oplaadbare AA-batterijen voor de Sony-fotocamera.
# Nagelknippertje.
# Minimaal 2 meermaals gebruikte tandenstokers.
# Een in Namibië gevonden hoefnagel, in gebruik voor al het ander voorkomende peuterwerk.
# Enkele ringen die dames op verschillende wereldbollocaties gaven als geluksbrenger.
# 8 stuks rubberen dopjes die de beugelgaten in de zijkoffers afsluiten als we geen reserveband achterop hebben.

BEHOUDEN:
# Afstandsbediening van mijn alarm met daaraan de koffersleutel.
# Een kopie van een artikel dat ik voor een Amerikaans motorblad schreef.
# Autan-muggenstift.
# De beste van twee wegwerpbalpennen.
# Sonia's ring.
 
heb R1 Sjaak ook voor een groot deel gevolgd :Y .

Ik denk dat hij niet langer dan 1 jaar in Nederland bijft :N op naar zijn volgende avonturen. :Y


Ps. heeft iemand nog zijn reisverslag van zijn eerste keer ergens liggen? Toen ook wel Fireblade Sjaak genoemd. Ben er al een poosje naar op zoek. -O-

Groeten van Buikschuiver oet dre
 
Grappig die afschuining onderaan de koelkast, kunnen ze toch nog plat door de bocht :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan