BadForYou

Rookie
16 jul 2018
3
0
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een startprobleem met mijn R1 uit 2007 wat uiterst irritant is.

Wat heb ik gecontroleerd én vervangen:
Dodemansknop
Staat in zijn neutraal
Neutraallampje brandt netjes
Benzinepomp draait

Accu is vervangen
Spanningsregelaar is vervangen
Bougies zijn vervangen (iridium bougies)

De accu en dynamo zijn gemeten door een deskundige en beide geven de juiste waarde aan.

Wanneer ik contact maakt gaan alle lichten aan zoals het hoort, geen gekke geluiden, benzinepomp draait netjes. Wanneer ik de motor probeer te starten valt de motor weg, je hoort de startmotor draaien maar moeizaam.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe heb jij het opgelost?

Hier de link naar het video

 
Ik herken dit probleem van mijn vorige motor, Suzuki GSF1250 Bandit, nadat ik mijn accu opnieuw vervangen had voor een duurdere was het over.
Ik had een of andere gel accu gekocht en kreeg die problemen, toen uit pure frustratie een door de dealer aanbevolen accu gekocht, een Yuasa YT12A-BS .
Kortom probeer ook eens een andere accu..
 
Ik herken dit probleem van mijn vorige motor, Suzuki GSF1250 Bandit, nadat ik mijn accu opnieuw vervangen had voor een duurdere was het over.
Ik had een of andere gel accu gekocht en kreeg die problemen, toen uit pure frustratie een door de dealer aanbevolen accu gekocht, een Yuasa YT12A-BS .
Kortom probeer ook eens een andere accu..

Bedankt voor je snelle reactie Rik60NL..
Ik heb even zitten googlen naar het accu wat je hebt aangegeven. Is 1,5 tot 2Ah sterker dan de Yuasa ytz10s (mijn oude accu). Maar ik kan nergens vinden of die wel in deze R1 past. Ik zie wel een hele waslijst van Aprilia, Kawasaki Kymco en Suzuki waar die wel in past.. maar geen 1 Yamaha
 
Ff koekblik er naast ,als je die hebt, paar goede startkabels tussen motoraccu en koekblikaccu. Als het starten dan wel goed gaat is het probleem wel duidelijk.
 
Accuspanning kun je meten tijdens het starten, het lijkt er toch op alsof de accu geen puf heeft.
Verder alle aansluitingen van de accu, plus, min, startrelais, massa aan blok, aansluiting op startmotor nakijken op vastzitten, corrosie e.d.
 
Bedankt voor alle reactie's..!!
Uiteindelijk toch de beslissing genomen om de motor weg te doen, de bike heeft bijna 1,5 week bij de dealer gestaan, gister opgehaald en vandaag wederom mankementen. Dan maar gewoon weg doen ipv meer kosten maken, de kosten die ik moet maken kan ik beter steken in een nieuwe motor.
 

Bijlagen

  • 20180811_162115.jpg
    20180811_162115.jpg
    277,1 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan