R1 total loss gereden

"Ach, het is toch maar een motorrijder. "

Ja, het lijkt wel of de meeste automobilisten (die zelf geen motor rijden)een soort afgunst hebben. Is het misschien omdat we tussen de files doorrijden. Want daarmee heb ik ook al wat beroerde staaltjes afgunst meegemaakt van koekblikbestuurders. Triest blijft het wel..


"Total Loss is minder... maar dan mag je natuurlijk wel weer een nieuwe uitzoeken. Wat gaat het worden of weet je het nog niet?"

Het zal wel weer een R1 worden, alleen ik weet nog niet welke kleur. Probleem is dat ik alle kleding in het blauw heb. Van mijn vriendin moet ik een rode nemen, omdat ze rood zo mooi vind en er dan ook op kan rijden, yeah right! Maar ik moet zeggen dat ik de rode kleursetting van de 2003 R1 ook wel erg mooi vind..


"Maar erg veel mazzel dat je zelf niet de vangrail in gegaan bent. Is er nog een mogelijkheid om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen omdat de politie gezegd heeft dat het ws. een olie- of dieselspoor is geweest?"

Kan het wellicht proberen om Rijkswaterstaat aansprakelijk te stellen, moet nog even kijken hoe dat precies gaat. Maar ik denk dat zij gewoon zullen zeggen dat zij er ook niets aan kunnen doen dat voertuigen soms diesel of olie verliezen..
Maar ik zal het wel proberen om mijn no-claim te behouden.


"Ik ken de bocht. Ik heb jaren lang in Dordt gewoond, en ik kom er nog weekelijks. De bocht kan erg verradelijk zijn.

Ik heb ook wel eens een koekblik vlak achter mij hangen, even de rem erop, vinger achter de rug, en gas erop.."

Ja het is best wel een klote bocht als je er met een grote snelheid inkomt is het erg moeilijk om de 2e bocht te trekken en is de kans dat je in de rail beland alom aanwezig. Maar ik neem deze bocht al bijna 10 jaar naar mijn werk en ken hem toch redelijk, neem hem zelf altijd met ongeveer 70 km per uur.
Even remmen om klevers af te schudden is iets wat ik niet echt durf, ik rij per slot van rekening niet in een vrachtwagen. Wanneer het dan fout gaat doe ik mijzelf het meeste pijn...die met dat vingertje omhoog achter de rug is wel bekend ;)


" een collega van mij was 1 van de velen die langs was gereden...... ik hoorde het gisteren. was rond een uur of zeven, toch?!"

Het is gebeurd om 5:45, dus wel iets eerder, om zeven uur was de motor al afgevoerd.


"Erg kl*te voor je........... succes met de afhandeling. Is er echt helemaal niemand gestopt?"

Nope, inclusief 3 motorrijders


"Wat dacht je b.v. van die lui in dat GTI'tje achter je, zijn die ook doorgereden?"

Ja, die gast heeft mij knap ontweken is vervolgens doorgereden, zeker bang dat hij ergens aansprakelijk voor zou worden gehouden.


"Het verkeer kan toch gewoon rustig doorrijden anders staat er een file van hier tot Tokio. Als er al een paar mensen staan zou ik ook doorrijden."

Er stond niemand, behalve ik die op de vangrail zat en mijn motor die klem lag met de voorkant onder de rail en met de achterkant nog op de rijbaan. Was best wel een gevaarlijke situatie want al het opkomend verkeer moest dat deel van de motor ontwijken. Je kon trouwens goed zien dat veel mensen om die tijd liggen te maffen in hun wagen aangezien ze op het laatste moment het achterste deel van de motor ontwijken. Had de knipperlichten nog wel aangedaan om zo zichtbaar mogelijk te zijn... Maar sommige slapen kennelijk nog half of helemaal :(
 
Knap Klote !!!! Maar wees blij dat je er zelluf niets aan over hebt gehouden en inderdaad hulde aan de fabrikanten van de kleurige koeiehuiden !!!
Zoek maar snel een mooie nieuwe brommer uit, zal je hopelijk snel je pech weer vergeten !! ( en inderdaad, als motorrijder sta meestal helemaal in je uppie....) ;( ;( ;(
 
Dat is inderdaad klote dat er helemaal niemand stopt :(

Er zijn ongetwijfeld een paar fanatieke motorrijders langsgereden in hun koekblik.
(Ik zou voor je gestopt zijn en je motor in m'n bussie gedouwd hebben om je daarna ff thuis te brengen nadat de politie alles papieren heeft ingevuld.
 
Das mooi KUT voor je zeg...

Maar ik wil je toch even iets zeggen, laat wel naar
je nek kijken, als je er nog last van hebt....

Nou ik hoop dat je snel weer de weg op kan...
 
Op een of ander vage duitse tv-zender hadden ze een keer een motorongeval in scene gezet.
Motor op de weg liggen, en een eindje verder een levenloze berijder half in de berm. Verborgen camera erbij en filmen maar.
Van de 10 voorbijgangers stopte er maar eentje!!! |( :(
Ongeloofelijk zoiets. '(
 
Niet stoppen is een gevolg van de hedendaagse mentaliteit, doe je weinig aan, en als je je daar druk over maakt, leef je ook niet lang.
Als je mazzel heb stopt er een, en een is genoeg toch, als ik op me plaat zou gaan zit ik echt niet te wachten op 100 man hulp.

PS: me broertje is van de week gestopt om een gevallen motorrijder te helpen, hij rijdt zelf geen motor, maar ik heb hem netjes opgevoed. (als je niet stopt, sla ik je de tering, heeft geholpen) ;)
 
Klote, stertke ermee en wat je al duizend x gehoord hebt.... wees blij dat je er zelf goed vanaf bent gekomen. Is natuurlijk ook belangrijk, maar dat de motor stuk is is natuurlijk al k*ut genoeg.
 
het lijkt me altijd klote om te vallen zonder iemand in de buurt die evt hulp kan verlenen, maar zoals ik het lees rijdt men dus egwoon door, hoezo normen en waarden. DOORRIJDEN = DOODRIJDEN :( :( :(

ps. veel sterkte
 
Ik zou gestopt zijn, hoor en een ritje naar huis/ziekenhuis/garage of politiebureau was absoluut geen probleem geweest. En een EHBO-behandeling
spreekt natuurlijk voor zich, of niet soms ?

Zou mooi zijn als er meer mensen zijn die er zo over denken.

Hoe ben je feiteljk thuis gekomen ?
 

Hoe ben je feiteljk thuis gekomen ?


ik ben meegereden met het bergingsvoertuig en vanaf bergingsbedrijf heb ik een taxi genomen op kosten van de verzekering. De hele rit naar een taxichauffeur luisteren waarvan de vader een vmax had, maar dat hij zelf een R1 heel stoer vond. Van die kinderlijke vragen van hoe hard gaat 'ie (niet meer zo snel nu), hoe snel accelereert 'ie (ongeveer in 20 seconden naar 100 km/u achter op het bergingsvoertuig). Was dus echt van het gekwebbel waar ik op zat te wachten, not |(

Maar ben wel lekker snel weer thuisgekomen, kon ik daar natrillen op de bank, want dat heb ik nog wel even flink gedaan...
 
Dus dan breek ik bij zo'n val m'n arm, kan ik zelf hulp gaan zoeken omdat ik nog kan staan en lopen? Lijkt me een beetje vreemd ......wat zegt blauwe bondgenoot PanRider hierover?

Nou, hier komt ie dan (ik heet dan wel geen PanRider, maar toch..)

Artikel 450 Wetboek van Strafrecht:
Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met een hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie..

Zoals je kunt lezen gaat het dus wel veel verder dan het stoppen bij iemand die gevallen is en weer staat....
 
shit man!
echt balen! maar bedenk je goed, een motor is maar een motor en jij bent er gelukkig goed van af gekomen.
ben zelf 2 keer onderuit gegaan en god zij dank er goed vanaf gekomen (weekje arm in mitella) en eerste wat ik dacht als ik daar op de grond lag (motor bovenop me) shit mn motor, shit mn motor (tsja, en jij dan zou een ander denken) superstom natuurlijk!
in ieder geval, veel sterkte ermee.
groet van bec. ;)
 
Shitt Peter,das balen,sterkte.
Hoop voor je dat de afwikkeling vlot gaat :) .
Even ander bericht toen ik viel,gelijk stuk of vijf mensen erbij :} .
Verzekering,slecht bericht,had nog un 2jarig contract voor nieuwwaarde,maar vervalt bij totall.
Nieuw contract,35% duurder |( .
 
super lullig voor je. heb je weer zo'n gti-je die denkt dat ie weer sneller kan zijn dan een motofiets, wanneer worden die lui nou eens wakker.maar..........achteromkijken in een bocht!! je weet nooit wat er op de nederlandse wegen ligt. veel mensen gooien alles op straat(door ervaring wijzer geworden)
 
kun je nu de staat aansprakelijk stellen omdat er door de politie een olie of diesel spoor geconstateerd is?
en zo ja heeft iemand hier ervaring mee dat er ook daadwerkelijk uitgekeerdt wordt,zodat het je ook geen no claim kost?
ps succes met je herstel.
 
klote voor je.

dat verhalen hoef jij niet te doen als je casco verzekerd bent doet je verzekeraar dat, want die zullen de uitkering wel even terug willen halen :?
dit soort schaden worden in de regel vrij makkelijk verhaald op het waarborgfonds onder het mom van afvallende lading ( olie )van een motorrijtuig.
als je kleding niet verzekerd is kun jij die zelf natuurlijk wel proberen te verhalen op het waarborgfonds.

succes.
 
ik ben ook wel es op mijn muil gegleden en dan rijdt indeed iedereen door. :?

volgende keer je motor op het wegdek laten liggen dan rijdt men of eromheen of men stapt uit om je motor mee naar de berm te duwen zodat men snel door kan rijden...
 
Kl :( te

Succes met de afhandeling.

Misschien dat dat doorrijden vnl. op de snelweg geldt...

Bij mij stopte er iig een verpleegkundige :}
 
Erg klote, maar je kan het gelukkig nog navertellen.
Hopen dat de afhandeling een beetje snel gaat en je snel weer kan :]
Suc6 ermee!!
 
Verzekering heeft R1 inmiddels total loss verklaard en ik krijg nieuwwaarde terug.
Ga dus donderdag weer lekker een nieuwe 2003 R1 bestellen alleen dit keer in rood. Hoop wel dat ik er nieuwe kleding bij krijg want mijn kleding nu is allemaal nog in de kleur van mijn oude R1 (blauw).

Hoorde van de dealer dat de verzekering zeker nog 5000 euro terugvangt bij de verkoop van die motor. Valt me niet tegen wat ze nog vangen voor een motor die total loss is. Ik heb donderdag wat foto's van mijn oude R1 in de staat zoals die nu is, post ik die tegen die tijd wel even...

Maar ga nu weer lekker verheugen op mijn nieuwe fiets, over 2 weekje :] ik weer... YES! :9~

Hier nog een foto zoals hij herinnerd zal blijven, RIP R1... ;( ;)
r1a.jpg
 
Laatst bewerkt:
daar vangen ze nog wel een 4000/4500 euro voor ja..

zonde man..

gelukkig ben jij nog heel. Nieuwe r1 maakt ook veel goed denk ik ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan