R1 total loss!

dikkevinger

MF'er
15 jul 2001
203
0
Heerhugowaard
Heb van de week bij een bergingsbedrijf in Abbenes een 98\'er R1 opgehaald. Het ding lag compleet in elkaar... Jeeeezus ! Wat een klapper had die gozer gemaakt. Frame gescheurd naast de balhoofdlas, voorwiel zat in radiator gepropt, tank tussen de framestukken in en bevestigingsbouten van het blok waren afgebroken IN het frame en blok. Monteur met wie ik hem gedemonteerd heb zei zoiets nog never gezien te hebben, maar dan ook echt nooit ! Echter als je hoort wat er toch nog aan waardevolle onderdelen aan zo\'n sloper zit dan denk ik dat die jongens (sloopbedrijven) toch gouwe tijden meemaken !

In ieder geval was het voor mij toch weer een bevestiging dat je in het rechterhandje toch je leventje houdt !!

Dus guy\'s:\" let\'s be carefull out there !\".

C.U.


:j
 
en sloperijen moetenm het wrak ook nog opkopen dus moeten er geld aan uitgeven.....
 
Heb ook eens een wrak gezien van een R1 met compleet ingedeukt frame. Je zou zeggen dat het bijna niet anders kan dan dat de rijder het niet heeft overleefd. ;(
 
Het kan ook meevallen,
Uit ons keukenraam hebben we mooi uitzicht op een chicane.
Toen ik een keer een mooie brul hoorde keek ik naar buiten, enzag hoe een kawa ZXR750 rijder fraai de chicane doorknalde :)
Maar bij het uitkomen v/d 2e bocht kwam hij net iets in de berm, waar een kuiltje in de weg zat omdat alle koekblik bestuurders daar de bocht iets afsnijden :(
Daardoor kreeg die ZXR-piloot een ernorme tankslapper en schoot aan de overkant van de weg de sloot in!
Net op het punt waar een inrit zat.
Daar knalde hij dus vol op, water een zand, spoten omhoog, en de motorrijder werd van zijn ZXR geslingerd, en als een lappenpop stuiterde die door de sloot om bij onze inrit stil te komen liggen.
Ik ben er snel heen gerend, maar er waren intussen ook andere motorrijders bij gestopt.
Na die crash gezien te hebben ging ik er vanuit dat die gast hartstike dood was, maar hij bleek achteraf alleen z\'n arm gebroken te hebben.
Maar die ZXR van hem was dus echt total-loss!
Het voorwiel was door de radiator geduwd!
Dus als je ergens tegenop knald en je hebt zelf het geluk dat je eroverheen schiet kunnen de gevolgen wel meevallen. (Maar ga daar maar niet vanuit.)
 
In ieder geval was het voor mij toch weer een bevestiging dat je in het rechterhandje toch je leventje houdt !!
:j
Ja, sorry hoor maar ik houd toch heel andere dingen in mijn rechterhandje. }) Aangezien de meeste mensen hier (naar eigen zeggen) in de IT werken, denk ik dat ze na zo\'n hele nacht in een kooi dansen met een veter in de bilnaad ook wel aan iets anders denken.
 
Ja, sorry hoor maar ik houd toch heel andere dingen in mijn rechterhandje. }) Aangezien de meeste mensen hier (naar eigen zeggen) in de IT werken, denk ik dat ze na zo\'n hele nacht in een kooi dansen met een veter in de bilnaad ook wel aan iets anders denken.

WHOEHAHAHA
 
Hé we zijn verschrikkelijk off-topic en voordat we de MF-politie achter ons aan krijgen:

Gôh, wat errug zeg zo\'n héle R1 kapot en God mag weten wat er met de kloeke bestuurder gebeurd is; hij kan wel dood zijn. \ '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan