R1 valt ineens uit tjdens rijden

RRowdy

MF veteraan
14 jun 2004
5.516
0
44
Dordrecht
Het is weer eens zo ver, mijn R1 heeft er weer een kuurtje bij. Los van het feit dat ik nu op een rijdende powerplate rijd heeft hij nu ook de een ander probleem. Het is nu voor de derde keer gebeurt. De eerste keer was bij het stoplicht toen hij ineens uitviel, vervolgens probleemloos starte, ik wegreed en bij het overschakelen naar z'n twee viel hij ineens dood, waarna hij toch weer ineens oppikte. Laatst reed ik op de N3 in z'n 4e versnelling toen hij ook ineens uitviel, alsof iemand de dodemansknop aanzette, toen harde knal en daarna reed hij gewoon weer verder. Nu vandaag ook in z'n 4e versnelling, ineens dood en helemaal niets meer tot stilstand toe, vervolgens op de vluchtstrook waar hij weer wel probleemloos starte en ik weer verder kon rijden. Ik weet het niet meer... |(
Ook vind ik, maar ik weet niet ofdat dit iets normaals is, dat hij in z'n 1e en 2e versnelling 'stotterig' loopt, in ieder geval niet mooi vloeiend.
 
1 jul 2006
3
0
Het is de tps probleem ik heb het ook aan de hand gehad met mijn 2005 model, het is een ziekte bij de R1s bj 2004 en 2005. Kijk naar deze site voor je probleem http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.messageboard.forum.thread&threadID=82695http://www.r1-forum.de/modules.php?mop=modload&name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=10130&forum=1. Daarom heb ik ook een topic geplaatst of de 2006 modellen dit probleem ook hebben. De probleem komt meestal voor na 5000 km. Motor heeft lage rolantie daarna begint het stotterig te worden en dan ineens de motor valt uit.Heb het al veel keer aan de hand gehad bij stoplichten.Ken veel mensen die dit aan de hand hebben gehad. Yamaha ontkent dit probleem, je kunt best naar je dealer gaan en de tps laten vervangen door het nieuwere versie, let welop dat je ze allebeide laat vervangen.Maar ik ben benieuwd ookal vervang je deze, zou het terugkomen na een bepaald aantal kilometers ? Ben echt verbaasd dat de meeste R1 eigenaars dit probleem niet weten. Het is echt een kut probleem, je betaalt zoveel geld voor je moto, dan verwacht ik ook dat het degelijk rijdt.
 

RRowdy

MF veteraan
14 jun 2004
5.516
0
44
Dordrecht
Het is de tps probleem ik heb het ook aan de hand gehad met mijn 2005 model, het is een ziekte bij de R1s bj 2004 en 2005. Kijk naar deze site voor je probleem http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.messageboard.forum.thread&threadID=82695http://www.r1-forum.de/modules.php?mop=modload&name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=10130&forum=1. Daarom heb ik ook een topic geplaatst of de 2006 modellen dit probleem ook hebben. De probleem komt meestal voor na 5000 km. Motor heeft lage rolantie daarna begint het stotterig te worden en dan ineens de motor valt uit.Heb het al veel keer aan de hand gehad bij stoplichten.Ken veel mensen die dit aan de hand hebben gehad. Yamaha ontkent dit probleem, je kunt best naar je dealer gaan en de tps laten vervangen door het nieuwere versie, let welop dat je ze allebeide laat vervangen.Maar ik ben benieuwd ookal vervang je deze, zou het terugkomen na een bepaald aantal kilometers ? Ben echt verbaasd dat de meeste R1 eigenaars dit probleem niet weten. Het is echt een kut probleem, je betaalt zoveel geld voor je moto, dan verwacht ik ook dat het degelijk rijdt.
Alleen rijd ik op een 2001 model, is dat dan nog van toepassing?
 

JdM

MF veteraan
14 okt 2002
1.700
3
42
net onder Eindhoven
Mijn zwager heeft hetzelfde gehad met zijn fazer1000
Bij hem bleek er een los contact in de cdi unit te zitten, was een kabeltje dat ergens op de print op 2 pennetjes geschoven zat, wat los zat..... B|

Haal je CDI eens los en rammel er eens een beetje mee als ie stationair staat te draaien, misschien dat ie dan ook uitvalt. *O*
Ik heb toen eens een stuk gereden met zijn motor, het gebeurde ook onverwachts elke keer..... zat je net goed op 8000tpm, hield ie 1 seconde in en dan ineens met een harde knal BWAAAAAAP op je achterwiel omdat de CDI ineens weer zin had om iets te doen -O- of inderdaad net als jij, spontaan uitvallen en daarna weer gewoon starten zonder probleem.

Succes ermee
 

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
klinkt als elektrisch probleem en kan zoals hierboven gezegd alles zijn. beste wat je kan doen is er eens een paar uurtjes uittrekken en alle contacten na lopen, heb ik ook moeten doen bij mijn moto omdat die hetzelfde probleem had, had na een uurtje gedaan en nooit geen probleem meer mee gehad
 

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.157
1
Bezoek site
ik heb exact hetzelfde met mijn YZF 750 van 1993,bijmij zla het ergens in de stekkers/kabelboomliggen dnek ik, als ik daar wat mee rommel doet ie het weer.

Een veelnutigere tip dan even al je stekkersnalopen en voor dezekerheid inspuiten heb ik niet voor je.Ik ga dit topic eens goedvolgen.
 

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.570
203
49
Tilburg
ik heb exact hetzelfde met mijn YZF 750 van 1993,bijmij zla het ergens in de stekkers/kabelboomliggen dnek ik, als ik daar wat mee rommel doet ie het weer.

Een veelnutigere tip dan even al je stekkersnalopen en voor dezekerheid inspuiten heb ik niet voor je.Ik ga dit topic eens goedvolgen.
teveel aan het bier, of een kapotte spatiebalk :?

stekkers nalopen, misschien een paar dingen kortsluiten zoals je jiffie en je noodstop schakelaar etc.
 

RRowdy

MF veteraan
14 jun 2004
5.516
0
44
Dordrecht
Mijn zwager heeft hetzelfde gehad met zijn fazer1000
Bij hem bleek er een los contact in de cdi unit te zitten, was een kabeltje dat ergens op de print op 2 pennetjes geschoven zat, wat los zat..... B|

Haal je CDI eens los en rammel er eens een beetje mee als ie stationair staat te draaien, misschien dat ie dan ook uitvalt. *O*
Ik heb toen eens een stuk gereden met zijn motor, het gebeurde ook onverwachts elke keer..... zat je net goed op 8000tpm, hield ie 1 seconde in en dan ineens met een harde knal BWAAAAAAP op je achterwiel omdat de CDI ineens weer zin had om iets te doen -O- of inderdaad net als jij, spontaan uitvallen en daarna weer gewoon starten zonder probleem.

Succes ermee
Ik heb al een keer,omdat mijn accu niet meer wilde opladen, de stekker van de spanningsregelaar (alleen die van de rode draad) vervangen omdat deze helemaal was zwartgeblakerd van het slechte contact, daarna was het probleem weg. Dus waarschijnlijk moet ik deze keer nog verder gaan zoeken ben ik bang. Ik heb trouwens net ook ff de bougies er uit gehaald en van bougie nr2 zat de kap best wel los in vergelijking met de 3 andere, ook was de binnenkant van deze kap veel donkerder (eerder zwart) t.o.v. de andere kappen, waarschijnlijk ook geen goed contact gehad. Wanneer zijn bougies nou eigenlijk aan vervanging toe, even er van uitgaande dat je de gereden kilometers niet weet. Rijd een motor merkbaar beter als er nieuwe bougies in gaan vraag ik me af.
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
5
Sittard
Ik denk dat de beste vertaling voor jiffy-stand is: snelstandaard. Engels "jiff(y)" betekent zoiets als: handomdraai, ommezien, oogwenk, gauw klaar.