R1 VS 1000RR

Jas_SP1

MF'er
29 mrt 2006
209
19
Echt
Heren en natuurlijk dames,

Vanochtend had ik een discussie met een collega over bovenstaande motoren, hij zweert bij de R1 en zegt dat deze niet te verglijken is met de Honda (beide model 2005). Nu mijn vorige motor ook een honda was en ik hier nooit problemen mee heb gehad zei ik met mijn snuggere vrijdag ochtend kater dat Honda kwalitatief beter is. Toen kwam hij aanzetten met rijeigenschappen etc etc en voordat ik het wist was het 12 uur. Wie van jullie heeft 1 van deze motoren gehad of maybe wel beide en wat vonden jullie ervan....

Waar gaat de keus van onze MF vrienden naar uit, en waarom? (techniek, betrouwbaarheid, rijeigenschappen.)

Ik hoor het graag van jullie :] *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Bij voorbaat een zinloze discussie.......

Gaat meer om de beleving dan op de basale rijeigenschappen van de motoren.....
 
Geen van 2'en gehad

Maar denk dat het meer een persoonlijke keus is,
dan een verschil in kwaliteit

Tegenwoordig hebben alle supersports goede tot geweldige eigenschappen op alle vlakken
 
En als we het dan hebben over techniek en betrouwbaarheid...

Beiden zijn bewijs van spreken bulletproef..........en uiteraard zullen ze wellicht hun eigen specifieke kwaaltjes hebben.... en welke dat zouden kunnen zijn weet ik niet.....
 
Beiden zijn bewijs van spreken bulletproef..........en uiteraard zullen ze wellicht hun eigen specifieke kwaaltjes hebben.... en welke dat zouden kunnen zijn weet ik niet.....


kwaaltjes hebben ze beide niet , alleen dat hok waar jij op rijdt :)
 
goede avond, ik heb sins zaterdag me aangemeld en kan me mooi mixen in dit gesprek. Ik rij zelf op een cbr 1000 rr en mijn broer rijdt een r1. Ik vind de cbr mooier dan de r1, kwaliteit van beide motoren is gewoon goed. Wat ik wel moet toegeven is dat er in de r1 veel meer leven zit, ik heb daardoor mijn cbr onder handen genomen met een power commander, open filter en andere tandwielen. Daarmee zijn we even snel, maar blijft de r1 spectaculairder om op te rijden. Dat komt doordat de cbr een elektronische stuurdemper heeft, daardoor lijkt het net alsof het niet hard gaat. Het voordeel is wel met wheelies maken dat het stuur rustig blijft met de landing.

Dit is mijn mening, maar het zijn fantastische motoren!!!!!!!!!!!!!!!1
 
Dit zijn de monsters!!!!!!!!!

Beide goed voor 315 achterwiel pk's.
full
 
zo dan 315 awp ook maar is een power commandr open filter en andere tandwielen halen denk ik.. :P haha denk een typ foutje 215 is overigens nog steeds erg veel :P

Neemt niet weg dat je een mooie honda hebt :) vind ik zelf leuker dan een R1, die zie je toch al zo vaak.
 
Laatst bewerkt:
@Jas: als ik jouw was zou ik voor de R1 gaan. Kan je lekker meelullen met je collega hoe goed/mooi/snel die is. Straks gaat iedereen nog op een zo'n zwarte Blade rijden...
 
precies, een 1098! :P


los van een paar garantiegevalletjes :X prima motor



enfin, de goeiste is degene waar je kippevel, stijve plassert, spontaan kwijlgedrag etc. van krijgt.... verder zijn alle "maars" van beide prima op te lossen met aftermarktetspulletjes....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan