R1 VS Ford Escort Cosworth ???

Eagleheart

Die hard MF'er
24 mrt 2004
313
0
Limburg - Belgie
Een maat van me heeft een serieus opgekittelde Ford Cosworth. 2 liter turbo en trekt op alle 4 wielen. Hij beweert dat hij is getuned tot 350pk. Heb zelf ooit ens meegereden in die kar, en moet zeggen dat het ding best wel vreselijk hard optrekt.
Onlangs beweerde hij dat hij werd uitgedaagd door een R1 (en zen bestuurder :) ), in zen auto zaten 4 personen (goed geladen dus) en toen ie optrok bleef hij de R1 voor tot 120km/h.
Veronderstel dat het geen 25kw R1 was, want dan was ie lang niet langsgekomen aan 120. Maar vind het toch raar en vraag me af hoeveel van zen verhaal juist kan zijn.

Wat denken jullie ?? Is zoiets mogelijk ? Zoja, hoe ? Mss slechte bestuurder op de R1 ?

groeten,

Bas
 
Geloof er dus niks van....

Kijk maar naar verdeling kilo / pk's. Die Frod Escort weegt zo'n 1100 kg. Dus elke paard moet drie kilo wegtrekken. Bij die R1 is dat iets meer dan 1 kilo....
 
Bij een sprintje tegen een sportieve auto die me uitdaagt laat ik hem/ haar het eerste stukkie ook meestal voorgaan, zodat ze denken dat ze sneller zijn....
Ga dan pas aan het gas hangen })

Oké, b-tje flauw, maja, doe het alleen als ze me uitdagen O-)
 
Nooit van z'n leven en alleen als ie droomt! Ik heb zelf een Sierra Cosworth gehad met 310 pk en die was onbegrijpelijk snel, maar onder geen enkele voorwaarde dat ie sneller is dan een R1 (welke R1 dan ook).
 
Dat is inderdaad onmogelijk.

Hier is het scenario:

1- R1 rijder trekt rustig op en schakeld bij 6000 RPM naar z'n twee.
2- R1 rijder merkt dat 'ie uitgedaagd wordt.
3- R1 rijder geeft volgas in z'n 2 bij +/- 4000 RPM.
4- De snelheid is inmiddels 120 KM/h, de R1 zit nu op 8000RPM in z'n twee en begint nu pas te trekken. En meteen is 'ie weg.

Oftewel, de R1 rijder had terug moeten schakelen.
 
absoluut niet!!!!!, die r1 zat waarschijnlijk met een vinger in zijn neus anders had hij gewoon het snot voor z'n ogen gereden, de ford red het ook niet van mijn max *D
 
Bij de 120 km/u trekt de R1 nog ff verder in zijn 1ste versnelling, de Ford (komt kracht tekort ;) ) moet bij de 120 km/u al naar zijn 3 schakelen... Alleen daarom zal de Ford nooit sneller zijn, dan heb ik het nog niet eens over de pk/gewicht verhouding...


Dus kortom de Ford is zeker wel sneller O-)
 
ik denk dat ie mijn gsx600f uit 89 nog moeite heeft om bij te houden...
ik heb gelezen dat ik een standaard porsch er nog uit kan trekken...
dus ..
tegen een R1
NO CHANCE.....

zeg maar tegen die m8 van je dat dat koekblik van hem space cake bevat
want hij is nog al aant halucineren ( aub geen spellings opmerkingen , Dislect)
:+ :+ :+
 
:^
Dat is inderdaad onmogelijk.

Hier is het scenario:

1 - bla bla bla
4- De snelheid is inmiddels 120 KM/h, de R1 zit nu op 8000RPM in z'n twee en begint nu pas te trekken.

Oftewel, de R1 rijder had terug moeten schakelen.
euhmm, zeker nog nooit een R1 gereden? de laatste keer dat ik checkte :X ging ie toch echt spontaan op het achterwiel in 2 zodra je boven de 90 km/h kwam ;)
 
Laatst bewerkt:
ik zeg: laat em et nog maar eens flikken. voor de test mag ie dan ook nog eens maar in z'n eentje in die auto zitten.

die blijft echt nooit voor die r1. waarschijnlijk ooit gehoord dat r1 een snelle motor is en is ooit een wedstrijdje begonnen met een snel uitziende motor (dús een r1) vervolgens is die motorrijder daar nooit op ingegaan of heeft het verprutst en nu denkt ie dat ie sneller is.

echt onzin. zag net op tv nog een sprint tussen jenson button in zn f1 auto, een r1 en een speedboot. nou die f1 auto trok die r1 er natuurlijk vet uit, maar heel veel langzamer was die motor toch niet.
 
Bij de 120 km/u trekt de R1 nog ff verder in zijn 1ste versnelling, de Ford (komt kracht tekort ;) ) moet bij de 120 km/u al naar zijn 3 schakelen... Alleen daarom zal de Ford nooit sneller zijn, dan heb ik het nog niet eens over de pk/gewicht verhouding...


Dus kortom de Ford is zeker wel sneller O-)

Ik denk dat je wat dat betreft de Ford Cosworth een beetje onderschat. Die schakelt echt niet bij de 120 al naar zijn 3, het is geen Suzuki Alto ofzo..
 
Wat je wat ik denk, want al die koekblikkers zijn 1 en hetzelfde soort. Als ze 1 motor zien, hebben ze ze allemaal gezien. Ik denk dattie naast zo'n R-look-a-like brommert heeft gestaan, die hij er waarschijnlijk net uit heeft kunnen trekken :P :+

(effe plaatje zoeken)

Ah, een TZR heet zoiets *D

2005_TZR_Photo_02_tcm26-50659.JPG
 
Je kan er net zo lang over lullen als je wilt, maar daar schiet je geen flikker mee op.
Bewijs het maar in de praktijk met een camera'tje
 
Je kan er net zo lang over lullen als je wilt, maar daar schiet je geen flikker mee op.
Bewijs het maar in de praktijk met een camera'tje
ok, wie zorgt er voor de Ford Crosworth en een camera? })



Edit: en een schouder voor de Ford bestuurder waarop hij kan uithuilen na afloop :+
 
Laatst bewerkt:
Pas een filmpje gezien waar een opgefokte viper (+/- 650 pk) tegen een zx10 (vergelijkbar R1) ging sprinten. De viper kwam er pas zo rond de 250 km/u weer aan te pas, dus die ford gaat het al helemaal nooit redden.
 
R1 '02 model

0-100 in 2.8 sec
0-200 in 8 sec

kortom, zoek maar eens zo'n auto
 
Terug
Bovenaan Onderaan