R1 VS Ford Escort Cosworth ???

De Thurst SSC (Super Sonic Car) :+

(Afbeelding)

0-100 mph in 4 sec = 0-160.90 km/u in 4 sec = 0-100 in 2,5 sec :P


De eerste de beste keer dat die naast me komt rijden waar dan ook krijg jij een biertje van me :)

trouwens, scheelt maar 0.3 seconden he.
En met mijn fabelhaftige reactie tijd (kuch kuch) ben ik dus sneller bij het stoplicht *D
 
De Thurst SSC (Super Sonic Car) :+

(Afbeelding)

0-100 mph in 4 sec = 0-160.90 km/u in 4 sec = 0-100 in 2,5 sec :P

Is dat ding zo verdomt snel in optrekken?
Ik heb wel is een documantaire op discovery gezien van dat ding, en wat ik er toen van zag deed ie er verschrikkelijk lang over om op de 100 te komen.
Beetje te vergelijken met een raket die de eerste secondes vanaf de start ook maar enkele meters per seconde af legt, en vervolgens steeds sneller en sneller gaat.
Maar ik kan het mis hebben hoor.
 
Is dat ding zo verdomt snel in optrekken?
Ik heb wel is een documantaire op discovery gezien van dat ding, en wat ik er toen van zag deed ie er verschrikkelijk lang over om op de 100 te komen.
Beetje te vergelijken met een raket die de eerste secondes vanaf de start ook maar enkele meters per seconde af legt, en vervolgens steeds sneller en sneller gaat.
Maar ik kan het mis hebben hoor.

Op Discovery trekt hij redelijk fatsoenlijk op, maar als dat ding vanaf 0 zijn naverbranders zou aangooien, dan zouden auto's weggeblazen worden :P
 
WHoehahaaa ...

poeh... ff bijkomen. Ook nog met vier man in de auto Whoeiiii!

Fantasy Island dit .. Echt waar.

Dat durft ie te stellen zonder te blikken of blozen? :z

Of je maat heeft zich vergist in of het wel of niet een R1 was, of hij is gewoon een fantast.
 
Of je maat heeft zich vergist in of het wel of niet een R1 was, of hij is gewoon een fantast.
Waarom? Kan best echt gebeurd zijn. ;)

Alleen beetje humor van de yamaha rijder om eerst voorsprong weg te geven en beetje weinig natuurkundig inzicht van de ford rijder om niet te snappen dat juist onder de 120kmu de motor het meest in het voordeel is.

Voorbeeldje ter verduidelijking:
zxr400-25kWuitvoering ofzo is vele malen sneller van z'n plek dan een dikke volvo station met v6 blok bij een stoplicht.
Als ze met 100kmu naast elkaar rijden en ze gaan dan tegelijk maximaal acceleren is 't daagdaag voor de 'brommert'.
 
Dat nou niemand komt met dat filmpje van TopGear: die hadden dus op het circuit een r1 naast een hele dikke vierwielaangedreven race-porche gezet, het ECHTE werk dus.

Enfin de Porche bleef juist bij het optrekken HEEL ver achter. Pas in het serieuze bochtenwerk moest de r1 het afleggen tegen de porche: kwestie van gewoon te weinig rubber op de weg (2 versus 4 wielen)...

Bij de finish zat de r1 weer kort achter de porche.

Moraal: die r1 die het verloor van de ford zat te slapen.

Ikzelf rijd een zzr1100 en dat is niet echt de snelste motor die er rond rijd, hoewel hij best een stukkie mee kan, maar ik heb nog nooit een auto ontmoet die ook maar enig partij was bij de stoplichten. Op zich jammer, lijkt me best lollig als het verschil eens niet zo enorm zou zijn....

MAzzel,


Roland
 
Wat is dat toch de laatste tijd allemaal :? :? !! :(

Opgefokte auto's en scooters bestuurders die denken dat ze er ECHT een R1 of weet ik veel voor andere motor uitrijden van 0-100.

|( van 0-100 winnen ze het allemaal nog niet eens van een 600ss |(
 
Wel een lekker onderwerp weer.

Ik denk dat de ford escort veeeeel sneller is dan een R1 en dat ze de Escort daarom niet meer maken. :r

Je moet volgens mijn bescheiden mening het verstand van een aardbei hebben of heel lang op een kameel hebben gereden om nog steeds de overtuiging te hebben dat een escort zoveel sneller zou optrekken. :r :r :Z :r :r :Z

(d'r zijn trouwens wel escorts die heel snel (af)trekken, maar da's meer voor off-topic)
 
Zijn maar weinig auto's die je in de sprint hoeft te vrezen met 'n motor als 'n R1.

McLaren F1... een opgefokte Toyota Supra... etc.

En die zul je doorgaans niet tegenkomen in NL :)
 
Zijn maar weinig auto's die je in de sprint hoeft te vrezen met 'n motor als 'n R1.

McLaren F1... een opgefokte Toyota Supra... etc.

En die zul je doorgaans niet tegenkomen in NL :)

Je was me voor met die supra9~
Dat vind ik persoonlijk toch een hele mooie auto!

Snap ook niet dat iedereen het over een R1 heeft, misschien is het wel waar dat sommige mensen een motor zien en denken dat iedere motor een R1 is, maar het is toch altijd weer de R1. (geen commentaar van de R1 rijders ;) )
Of heel nederland rijd op zo'n ding, maar ik zie ze ook nog eens helemaal niet rijden bij mij in de buurt. Het is hier kawa, honda en suzuki's. En zo heel af en toe de rsv.
 
leuk altijd toch... dit soort topics B|


even voor AL die mensen die het NOG niet weten en aansluitende op de vorige posts:

Je moet wel met een enorm duur blik aankomen wil je ook maar in de buurt komen van een gemiddelde motor, dus laat staan van een serieuze super-sport!

en voor al die mensen zonder een A'tje, maar wel een GTI TURBO SED EVO SUPER DUPER tupperwarebakje voor het nieuwbouwhuisje... Ga eens achterop zitten bij een leuke motor; Je wereld wat betreft snelheidsbeleving zal waaaaaanzinnig veranderen... Wedden dat je ook zo snel mogelijk je RBW A gaat halen....hehehehe

Als een F50 en zelfs een Supra (zonder rolling-start) het afleggen tegen een SuperSport dan haalt je Frot Eskrot (met maarliefst 4 inzittenden) het ECHT niet.

grtz,

Cyc
 
Laatst in MCN een artikel over een 2-motorige (!!) VW Golf met 650+ pk (en 1 inzittende) versus een standaard GXR1000. De Suzuki won de sprint tot 100 met ruim een seconde, de auto had gewoon te weinig grip om de al dat vermogen / inerte gewicht om te zetten in snelheid. De Suzuki kon trouwens ook niet al het vermogen gebruiken vanuit stilstand, voorwiel komt los (een GXR750 bleek net zo snel van 0-100). Bij acceleraties vanaf 160 ging het echter al aardig gelijk op tussen de auto en de motor. Was mij ook al opgevallen dat op de snelweg de suprematie van de gemiddelde motor tov snelle auto's al een stuk minder is dan bij het stoplicht.
 
Een vriend van mij heeft ook een gekietelde ford escort coshworth. (310pk) Ik moet echt zeggen dat dat ding bloedsnel is en heb meegemaakt dat hij let wel op de rijksweg een zzr 600 goed kon bijhouden en qua top gewoon harder loopt als een zzr 600. Maar een r1 is ff een ander verhaal, en dat weet die vriend van mij ook want hij heeft zelf op een yamaha 1000 thunderace gereden. Hij zegt zelf ook een motor ook al is het een 600 die hou je tot de 100 gewoon niet bij.
Ik schat dat die coshworth van 0 naar 100 een sec. of 4.7 nodig heeft, als je een r1 met ze voorwiel op de grond kan houden zal die in 2.9 sec. toch echt aan de 100 zitten.
Een zzr 600 zit op 3.8 sec aan de 100 dus nee dat gaat echt niet lukken met een auto.

Greetings Marco.
 
om voor eens en altijd van de vragen af te, zijn waarom organiseren we geen dagje sprinten op Assen ik ken nog wel een paar jongens die het leuk vinden om zoek gereden te worden in hun auto (RX-7 met 500+pk, Supra standaard en een skyline R34 gtr met 600+pk) met de rx-7 hebben we al een keer tegen een R1 model 2004 een test gehouden (R1 met iemand achterop) en nog tot de 250 km/u kon de auto het niet bijhouden hij liep niet veel achter iets van 2 seconden.
 
ach....als een gemiddelde scooter al een R1 eruit trekt :X volgens sommigen, dan zou die Frot er al helemaal geen probleem mee moeten hebben toch??
|(
 
Motor VS Auto .... wat is dit voor vergelijking. Een beetje motor is niet bij te houden door een auto.
Hier volgen wat getallen:

Yamaha Yzf-R6 0-100km/h --> 2,7 sec
Yamaha Yzf-R1 0-100km/h --> 2,3 sec

Subaru Impreza WRX 0-100km/h --> 6,2 sec
Mercedes-Benz SLK 200 compr. 0-100km/h --> 7,9 sec
BMW Z4 0-100km/h --> 7,0 sec
Ferrari F430 0-100km/h --> 4,0 sec
Maserati Quattroporte 0-100km/h --> 5,2 sec
Lancer Evo VIII 0-100km/h --> 6,1 sec
Noble M14 0-100km/h --> 4,3 sec
Porsche 911 GT3 0-100km/h --> 4,5 sec
Caterham Seven CSR 260 0-100km/h --> 3,7 sec
McLaren F1 LM 0-100km/h --> 3,0 sec
SLR McLaren 0-100km/h --> 3.8 sec

(scooter :? !!! 0-100km/h --> 13.0 sec(gokje!!))

Dus wat denken jullie zelf ??????????
 
Vorige week ook, je staat wat te suffen aan het licht, wordt het groen, schiet er een BMW 645 CSI (zo een nieuwe) weg. Je zet hem in eerste, doet je helm dicht en tegen dat je naar 2e gaat ben je er voorbij O-)
 
Motor VS Auto .... wat is dit voor vergelijking. Een beetje motor is niet bij te houden door een auto.
Hier volgen wat getallen:

Yamaha Yzf-R6 0-100km/h --> 2,7 sec
Yamaha Yzf-R1 0-100km/h --> 2,3 sec

Dus wat denken jullie zelf ??????????

Die 2,3 geloof ik geen zak van.
Nou kan ik wel een natuurkundig praatje houden over dat je met gewone voertuigen niet zo snel kan accelereren, maar dat helpt op MF toch niet ;)
Je bent al een knappe rijder als onder de 4 seconden gaat.
 
Der is een enorm verschil tussen theoretisch van 0-100 en in de praktijk, voor zowel auto als motor. Komt bij dat een motor sneller kan schakelen zonder koppeling :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan