R1 vs Porsche 911

P. IJsvogel

MF veteraan
1 mei 2004
3.431
0
Wellicht hebben sommige het al gezien maar voor degenen die het graag willen zien kunnen vrijdag naar Topgear kijken.

Wordt een wedstrijdje gehouden tussen een R1 en een Porsche 911.

ik zet mijn geld op de R1............alhoewel, is het vanuit stilstand of rollend vanaf 50 ofzo ?

een 911 wat? Verschilt nogal. Standaard 911 Carrera of een GT3RS :X

En inderdaad, sprint of circuit :?

Ik ben afgegaan op de beschrijving in de Veronica gids. Ik weet dus niet wat voor Porsche 911, sprint of rondje, straat of circuit enz.

Ik ga gewoon kijken en ik zie wel. Bier en chips zijn ook van de partij.

uitgaande van standaard machines,

wint die R1 natuurlijk de sprint, en wint die porsche het waarschijnlijk op het circuit (afhankelijk van de lay-out van dat circuit)

Volgens mij is het op Silverstone, de R1 rijdt bij de start weg van de 911, maar later rijdt de 911 simpelweg buitenom langs de R1. Niet echt verbazingwekkend natuurlijk.

Als het het filmpje is dat ik heb staan op mijn computertje wint de 911 het met minder dan een seconde voorsprong...
De 911 is een Carrera 4 en de R1 is een '98 model als ik het goed gezien heb.
Op het rechte stuk trekt de r1 de 911 er met gemak uit, maar bij de bochten komt de 911 buitenom.
Als de finish 50 meter verder had gelegen stond de r1 wel weer op kop gok ik.

Gircuit is Truxton circuit in Hampshire btw :)

van mij mag de porsche wel winnen, anders vind ik het een beetje zielig voor al die porsche rijders die voor het zelfde geld een r1, en een r7, en een gsx1000, en een 999 en noem er nog maar een paar op kunnen kopen :)

Je zult zien in dat filmpje dat die R1 bij het acceleren vaak last heeft van de R1. Als ze die motor een rondje laten maken (alleen), en die Porsche ook, dan zou het me niet verbazen als de R1 er sneller overheen gaat.
Maar goed, die gast van Topgear schijnt een hekel aan motor te hebben (van horen zeggen), dus de motor mocht natuurlijk bij voorbaat niet winnen. :)

Ik ga ook wel ff kijken, maar een R1, zeker uit '98 heeft een betere bestuurder nodig dan die porsche. Dus het kan al snel een oneerlijke wedstrijd zijn.

De R1 verliest met een fractie van een seconde. De Carrera ligt vaster in de bochten, maar je ziet duidelijk dat de R1 'last' heeft van die logge Carrera op het circuit ;)

Puur op rondetijd zou de R1 winnen schat ik zo..

Een motor is altijd trager op circuit,vergelijk maar es de ronde tijden van motoGP en formule1 op Sepang bv.!.snelste ronde van Formule1 is 1m34s! en snelste ronde van MotoGP is 2.02! dus bijna 30 sec is de GP bike "trager"

Nee want je kunt met een moto gewoon niet zo snel door de bocht. Je zal nooit de grip hebben die een auto wel heeft. Het ligt dus een beetje aan het circuit maar de meeste cuircuits hebben juist bochten om alle facetten van het rijgedrag op de proef te stellen.

Misschien dat het met de nieuwe banden beter gaat....
Voor de prijs van die Porsche kun je de R1 ook nog wat opleuken.

Terug
Bovenaan Onderaan