R1 weg voor quad? pro's, contra's?

bluedafke

MF'er
11 apr 2005
36
0
Antwerpen
ben van plan mijn R1 weg te doen voor een quad (weet nog ni dewelke, suggesties)
graag hier enige bemerkingen zoals pro's en contra's.
ben het moe van al die flitspalen en boetes '(
enige suggesties voor het echte off road werk? (club, ...)

posten maar

greetz

:)
 
schone machienen maar welk prijskaartje hangt daaraan?

had trouwens vorige week een kawa 700 gezien met differentieel en automaat

enige opmerkingen omtrent deze quad?
 
licht er ten eerste aan wat je er mee wil gaan doen wil je 4x4 of sport?

voor sport hebben ze bij elk merk wel modellen en voor utility ook
suzuki heeft voor sport:

z250
z400

kawasaki

ksf250
kxf400

yamaha

blaster
raptor 350
banshee
yfz 450
raptor 660 maar dat word binnekort een 700

honda

trx450r
trx400ex
trx250ex

als je 4x4 gaat doen kun je het beste voor ene yamaha gaan

grizzly
kodiak
big bear
 
zal een sport worden.
welke andere quads dan de kawa v-twin bezitten nog diffentieel ?
is toch wel een pluspunt op de baan mag ik veronderstellen? misschien een nadeel in het zand? (stukken,...)
heb ik verkeerd vernomen of klopt het dat er op de kawa v-twin 700 ook een overdrive zit voor lange baantochten?

graag wa info :}
 
zal een sport worden.
welke andere quads dan de kawa v-twin bezitten nog diffentieel ?
is toch wel een pluspunt op de baan mag ik veronderstellen? misschien een nadeel in het zand? (stukken,...)
heb ik verkeerd vernomen of klopt het dat er op de kawa v-twin 700 ook een overdrive zit voor lange baantochten?

graag wa info :}


de kawa v-force 700 is een 700cc 2cilinder 4takt met electronische injectie de aandrijving is via een vario en dan naar de as door middel van een cardan

er zijn naar mijn weten geen andere sport quads met differentieel maar een v-force is ook niet echt een sport quad hij is meer voor allround dus wegen en af en toe een zandpaatje.
als je voor snelheid trekkracht en een hele goede allround wil gaan zou ik gaan voor een suzuki z400 kawasaki kfx400 of een yamaha raptor 660 of 700 gaan
 
maat van mij rijd met een yzf 450, heeft iets rond de 9200 euro gekost inclusief doma uitlaatlijn, prijs in belgië dus, aangezien motoren in nederland in de meeste gevallen duurder zijn dan in belgië zou ik zeker rond de 9500 euro gokken voor die bepaalde quad
 
net gelezen dat kawa v-force 700 niet geschikt wordt bevonden voor op de Openbare weg in België???
Trouwens welke quads zijn 2-zitters en welke niet ???
 
ben van plan mijn R1 weg te doen voor een quad (weet nog ni dewelke, suggesties)
graag hier enige bemerkingen zoals pro's en contra's.
R1: kan je overal mee rijden, toerritten, vakanties, bergen, fun etc.
Quad: lijkt me op de verharde weg saai :Z , zie je nog geen vakantie doen met zo'n ding en een toertochtje ook niet echt ;)

Waarom wil je zo'n ding eigenlijk hebben?
 
zo'n ding lijkt me gewoon helemaal niet leuk.

ook niet als gehandicapte op het strand... :9
 
iedereen heeft hier wel wa gelijk, maar tja chance da ni iedereen hetzelfde gedacht heeft he, tzou nogal ne saaie wereld worden amai !!!

R1 is trouwens reeds al verkocht!!!

greetz
 
als je voor een quad gaat koop dan de nieuwe raptor 700 700cc 1 cilinder 4takt met injectie
verbreden dat hij stabieler is super motard vering eronder zodat hij lager staat en straat bandjes erop steken en je kunt gaan met je monster :]
 
Een quad is zwaar aso :]

Je kunt er mee driften, wheelies trekken, springen en kortom de hooligan uithangen op de weg! Ik zou gaan voor een banshee op wegbanden, goede uitlaten eronder en gas erop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan