R100GS ENDURO Side

Erg mooi, Nu ben ik wel nieuwsgierig naar een fotootje van het cardan.
Ik heb geen foto genomen maar afbeeldingen staan op de site van BoxerToko, Die cardan as ziet er helemaal anders uit dan het origineel. Kan ook volledig met de hand (langs de weg...)gedemonteerd worden, wel clipstang nodig.
 
Hallo Proton, is alleen het inwendige van de cardan gewijzigd, of is ook de tunnel anders dan origineel?
Interessante dingen doen ze daar bij Boxer-toko, ik heb net de site weer eens bekeken. Wel jammer dat het enkel voor 2v modellen is bedoelt. Of doen ze ook 4v restauraties, etc.?
 
Laatst nog langs geweest bij de Boxertoko en een praatje gemaakt met Mat. Ze doen eigenlijk alleen 2V modellen. Waar ze dan wel weer achterbruggen in kunnen bouwen van 4V modellen met de bijbehorende verloop stukken en assen ven een 2V. Ik kreeg van Mat een cardanas mee van een R1100 "omdat die daar toch niks mee doet" ik denk dat dat genoeg zegt....
 
Hallo Proton, is alleen het inwendige van de cardan gewijzigd, of is ook de tunnel anders dan origineel?
Interessante dingen doen ze daar bij Boxer-toko, ik heb net de site weer eens bekeken. Wel jammer dat het enkel voor 2v modellen is bedoelt. Of doen ze ook 4v restauraties, etc.?

De tunnel is origineel, ik heb vele sites zoals ADV uitgepluist, ook contact gehad met verschillende R100GS zijspanrijders, dat gietstuk van de parallever 80/100 GS breekt niet. Ook Mat Beekers bevestigd me dit. De reden waarom er soms een R1100GS achterbrug wordt gemonteerd is om de motor gelijk te krijgen wanneer er lange crossvorks worden gemonteerd in de 2V. De momenstang op schroeven bij een 2V parallever is niet raadzaam, de knik voor het kardangewricht wordt dan te groot.
Ik heb een EML 1100 brug uit staal, ik denk dat ik ze in mijn R1150GS span zal steken, maar die past ook in het R100GS span...ik denk erover na...
Klopt Mat Beekers blijft bij zijn leest werkt niet aan 4 ventiler.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan