Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit is wat ze hebben voor harley , maar denk dat het voor alle oliegekoeler moet lukken
Er worden vaak computer ventilatoren gebruikt. Die zijn ook 12volt. Ik weet wel dat als je hete luchtverwarming in je bak wil maken dat ze niet goed tegen de warmte van een luchtgekoelde fiets kunnen.VRAAG
Is een luchtgekoelde motor, heeft wel oliekoeler. Wie kan een compacte ventilator op 12V adviseren, ik zou dit graag plaatsen om ingeval van files in hete zomer de temperatuur van het blok te beperken. Hopelijk kan iemand wat suggereren.
Er worden vaak computer ventilatoren gebruikt. Die zijn ook 12volt. Ik weet wel dat als je hete luchtverwarming in je bak wil maken dat ze niet goed tegen de warmte van een luchtgekoelde fiets kunnen.
Maar de 120 graden van een oliekoeler moet kunnen.
Bedankt Bert effe gegoogeld voor Harley oilcooler en ja dat ziet er goed uit, een dezer eens gaan horen bij HD handelaar.
Probeer proper af te werken, kost evenveel als het halfslachtig te doen...
quote]
Ik zie dat er helemaal niemand op gereageerd heeft. Is beetje bij me langs gegaan denk ik, maar wat je zelf al zegt, dezeiskomt weer echt AF! Er zijn er maar weinig die dat kunnen zeggen hier
\Probeer proper af te werken, kost evenveel als het halfslachtig te doen...
quote]
Ik zie dat er helemaal niemand op gereageerd heeft. Is beetje bij me langs gegaan denk ik, maar wat je zelf al zegt, deze is weer echt AF! Er zijn er maar weinig die dat kunnen zeggen hier
JFJ deze is nog niet af, de carbs zitten er nog niet op deze zitten in US badje en moeten gereviseerd worden, en verder nog heel veel detailwerk, ook nog de stickering van de tank, en wat reisvoorzieningen, etc... tis winter voor iets nietwaar ?
En Bert111, ik ga dat doen ik ga bij de aftermarket HD parts zoeken, thanx
wat is een dergelijke fiets? een R80G/S?Ik deed met dergelijke fiets Azietrips, buiten een defecte batterij en vele lekke banden nooit van dat euvel gehad na 100.000 km, ook al had ik altijd spares mee...de cardan is de zwakke schakel, maar ik heb nu een niet-BMW kardan in het span...ik vertrouw dat BMW ding niet.
Ik deed met dergelijke fiets Azietrips, buiten een defecte batterij en vele lekke banden nooit van dat euvel gehad na 100.000 km, ook al had ik altijd spares mee...de cardan is de zwakke schakel, maar ik heb nu een niet-BMW kardan in het span...ik vertrouw dat BMW ding niet.
inderdaad de monolever kardan loopt in oliebad bij de G/S, is unkaputbaar.wat is een dergelijke fiets? een R80G/S?
Ik heb wel degelijk vertrouwen in een BMW cardan! Ik rijdt al jaren met een origineel BMW cardan achter een Alfa blok met 105 pk en 145 Nm. Genoeg olie erin houden en nauwelijks problemen. Na 125.000 km was de aandrijfas versleten. Maar dit was al een gebruikte toen deze erin ging. De meenemers in het achterwiel zijn wel kritiek....Maar ja, dit is mijn mening en ervaring.
Enigma ik ben akkoord je hebt een kardan in oliebad. Maar bij de parallever loopt de kardan droog. De Ujoints werden bij BMW greased for life genoemd...dat bleek niet zo te zijn, ze gaan eraan na 10000km of na 110000 k ? Wie zal het zeggen ? Feit is ze falen. Soelaas is de nieuwe aftermarket kardan, met dikkere U joints en vetnippels, en reviseerbaar langs de weg, kruiskoppeling kan met een clipstang vervangen worden (moest ze ooit begeven), dus niet meer op reis met een spare kardan voor de parallever...
Wel rekening houden met de vetnippels, sommige steken te ver uit en als de as teveel "knikt" dan breken de nippels af. ik kreeg de tip om ze na het smeren eruit te schroeven. Ik heb er met Mat (van de boxertoko) over staan te discusiëren. Ook over de vervangbare lagertjes (ik ben nu bezig om zelf zo een as op te bouwen voor een project van me).
En inderdaad, de droog lopende assen, niet alleen paralever maar ook de K100, gaan minder lang mee. Daarom gooi ik ook bij de droog lopende assen olie in de cardantunnel. Het lekt wel wat, is geen mooi gezicht, maar alles blijft lekker vet binnenin
Ik heb mijn paralever cardan pas uit elkaar gehad.Na alle verhalen over slijtage en roest had ik het een beetje benauwd gekregen zeg maar.
Dat was niet nodig want na 100000 km zag dat ding er nog als nieuw uit.
Ik heb hem terug in elkaar gezet maar ik heb wel een klets olie in de achterbrug gegoten voordat ik de rubber mof erop heb gezet. Baat het niet dan schaadt het niet.
Dus een beetje geluk moet je hebben.
En een beetje rustig aandoen natuurlijk. Het is wel een BMW hè.
Waarom worden er geen conische vetnippeltjes ingezet? Die nemen geen plek in. Bovendien vind ik een smeernaaldje makkelijker om te positioneren.Jawel Mat heeft me er blindschroefjes bijgegeven en de nippels eruit , mee in het spares doosje...
En een beetje rustig aandoen natuurlijk. Het is wel een BMW hè.