R100RS choke :?

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
Vught
Raar, Ondanks de Deutsche Grundlichkeit....

Mijn choke(s) doen het niet.. Koude start, is dus starten zonder choke. Als ik de choke erop gooi, slaat hij direct af.. Geen idee wat het is, ik had de choke nog niet eerder gebruikt :X

Iemand een idee wat ik kan nakijken?
 
zou kannen...

als er geen spanning op de choke kabels staat, gaat de choke toch vanzelf open (eraf dus) :?
 
Bings:

full
 
Hij start zonder problemen zonder choke, maar is wel zoals een koude motor zonder choke doet, dus niet in eens gas, dan slaat hij af. Daarom vind ik het zo raar :?
 
Hij start zonder problemen zonder choke, maar is wel zoals een koude motor zonder choke doet, dus niet in eens gas, dan slaat hij af. Daarom vind ik het zo raar :?
lijkt alsof ie veel te rijk staat........

rookt ie ook als ie warm is, zwarte pluimen ?
 
lijkt alsof ie veel te rijk staat........

rookt ie ook als ie warm is, zwarte pluimen ?

Nope, no smoke.

Alleen een beetje witte water damp, maar dat duurt nog geen halve minuut...

Maar eens zonder lucht filter proberen dan?
 
tja, dan kan het van alles zijn, als het ding het verder goed doet zou ik er niet wakker van liggen..........

maar je kunt natuurlijk je carb's ff een keer opnieuw opbouwen, misschien ligt er iets los ofzo.......

Doet het verder prima, maar als het kouder gaat worden, heb ik toch een choke nodig...

hij blijft nml. niet van zelf lopen, en da's wel iriitant
 
Kijk even of je open en dicht niet door elkaar haalt. Choke erop = hevel op carb omhoog; choke eraf = hevel omlaag = geen spanning op de kabel.
 
Zo werkt dat idd :+

Zonder dollen, als ik de choke eraf doe, dus spaaning van de kabel haal, gaat het prima met het beest, maar spanning op de kabel = direct afslaan. Ook bij koude motor. Als je de choke erop zet (spanning op de kabel) slaat hij meteen af :? maar bij iedere fiets die ik ken gaat hij dan hoger stationair lopen...

Enig idee? kan het verkeerd gemonteerd zitten of zo?
 
weet ik nog niet, kheb nog geen tank leeggerede, wel zo'n 150 km op het klokje bij geschreven. Bogies zijn trouwens mooit van kleur (mokka bruin)
 
Luchtfilter nog een beetje schoon? Als het goed is komt daar vlakbij de carterontlucht bij en wil dat nog wel eens versmeren.

En als de motor warm is draait het ding ook zonder problemen stationair? (900tpm ofzo is dat toch?)
 
Luchtfilter nog een beetje schoon? Als het goed is komt daar vlakbij de carterontlucht bij en wil dat nog wel eens versmeren.

En als de motor warm is draait het ding ook zonder problemen stationair? (900tpm ofzo is dat toch?)

Die luchtfilter zal ik er eens uit trekken idd. Dat schreef ik boven ook al, eens kijken of dat dan beter gaat.

Stationait loopt hij super mooi. Dat hele blok loopt sper mooi, heel zuiver, geen haperingen, en geen trillingen....
 
Zo werkt dat idd :+

Zonder dollen, als ik de choke eraf doe, dus spaaning van de kabel haal, gaat het prima met het beest, maar spanning op de kabel = direct afslaan. Ook bij koude motor. Als je de choke erop zet (spanning op de kabel) slaat hij meteen af :? maar bij iedere fiets die ik ken gaat hij dan hoger stationair lopen...

Enig idee? kan het verkeerd gemonteerd zitten of zo?

De mijne is vrij gevoelig voor choken, koud wil ie niet zonder, en als ik em warm openzet gaat ie meteen hoger stationair lopen. Bij lauwe motor :+ echter wil ie nog wel eens afslaan.

Dus misschien werkt je choke prima maar vindt je motor het nog niet koud genoeg 8-) .
 
Okay, maar de mijne slaat dus gewoon altijd af. Ongeacht koude of warme motor :?
 
Dan denk ik dat er iemand aan de stationairafstelling heeft lopen schroeven.
Je kunt het zelf een beetje bijwerken maar dat is hobbywerk.

Als je een goede BMW-dealer in de buurt hebt zou ik daar eens vragen of ze de stationairafstelling na kunnen meten met een CO-meter. Dan weet je wat er aan de hand is en krijg je het zeker goed.
 
Uhm, ik bedoel dat hij afslaat wanneer de choke erop gaat, ongeacht koud / warme motor. Hij loopt verder gewoon mooi...

En bij het afstellen heb ik me keurig aan eerder gegeven tips gehouden hoor B|

hier Post van halflive in topic 'Mijn nieuwe bike!'

ik ben niet helemaal :+ dus ga echt niet zomaar overal aan draaien...

BTW, dat choken niet nodig is bij koude motor vond ik al raar eigenlijk...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan