R1100GS, accu - luchtfilter probleem

adrianblaauw

Old man who loves BWW
11 jun 2020
49
7
Groningen
Beste leden, wij hebben een "oude" 26 jarige R1100GS en we zijn er veel mee op reis geweest maar hebben nu een probleem, het wil nu niet stationair lopen. Het is als of het op één pit draait of geen brandstof krijgt ??

Wat is er nu gebeurt (voordien liep het perfect):
De oude accu was aan vervanging toe en deze heb ik vlg. de adviezen van de dealer vervangen. Voor het plaatsten van de nieuwe heb ik het een poosje op de lader gezet omdat het 70% opgeladen was. Om goed bij de accu te kunnen komen moet de tank los en deze heb ik wat opgelicht om de accu te verwijderen. De oude eruit en vv de nieuwe erin (hierbij denkend aan de juiste pool eerst vast te zetten).
Ook is de luchtfilter eruit gehad en de houder vrij van stof gemaakt. Nu alles klaar is start de startmotor wel, maar het loop zeer onregelmatig als of het op één pit draait. Draait onregelmatig en slaat dan af..........? Wat is dit?

Graag een reactie wat dit kan zijn, de motor loopt normaal een naaimachine.

mvg Adrian Blaauw
 
Hoi.

Motorfiets is van 1994 ("oude" 26 jarige), die had nog de 1 delige gaskabel, links zou je dan 3 kabels moet zien, 1 kabel in, vanaf het hendel, 1 kabel uit, naar de rechter kant, en 1 choke kabel.
Dat zie ik hier niet.
Die verdeler kwam pas in 07-'96.

Controleer dus nog even beide kabels, aan de kant op de foto, en de andere kant, onder de accubak.

Ander bekend euvel bij deze fietsen op leeftijd zijn de stekkers op de injectoren, daar wil nog wel eens een draadbreukje in zitten.
Bij lopende motor moet je eens aan die stekkers/bedrading rommelen, kijken of er wat veranderd.

Of trek die injectoren eruit en controleer of die mooi vernevelen.

Groeten, Paul.
De kabels gaan niet onder de accu weglopen,... Hebben we het over dezelfde layout en bouwjaar? De kabels van de injectoren lopen recht over het blok verder. De tank is er niet vanaf geweest vandaag / geen puf; Zwaar shit, de motor heeft nog nooit zo slecht gelopen en dat door een kl... accu vervangen ?
 
Beste Too, hoe leer ik de TPS opnieuw in ? Vlg Motoplaza worden de settings automatisch bewaard voor het afkoppelen van de accu.
Dit schreef Too eerder: heb je ook de TPS even opnieuw ingeleerd. contact aan paar keer rustig gas helemaal open en weer dicht contact uit. dat kan ook een heel stuk schelen in de motorloop
 
Dit schreef Too eerder: heb je ook de TPS even opnieuw ingeleerd. contact aan paar keer rustig gas helemaal open en weer dicht contact uit. dat kan ook een heel stuk schelen in de motorloop
Mijn excuses voor het laat reageren. Het probleem zat inderdaad bij de kabels. De mantel vd kabel (rechterkant) zat niet goed in het busje. Vrij eenvoudig eigenlijk, maar lastig te vinden als je het niet eerder mee hebt gemaakt. Bedankt allen voor de inbreng !
 
Terug
Bovenaan Onderaan