r1100gs span 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren tijd gehad om de bak er af te halen, en alles van de bak af te halen. Deze kan naar de spuiter.
Zonder bak is het toch makkelijker om het onderstel en subframe te bekijken.
Tot nu toe zie ik niks bijzonders. Komende week maar het onderstel los halen.
 
Na september is er veel gebeurt.

Het onderstel, en het subframe, zijn los geweest.
Zoals verwacht was alles nog recht! :Y
Maar dat verklaard nog niet waarom ik van een toe-in naar een toe-out ben gegaan.
Alles is weer opgebouwd, en ik heb de toe-in in op iets meer dan 10mm staan.

Nu is het wachten nog even op de spuiter.
Als dat klaar is dan kan er weer gereden worden. *O*
 
Er begint een nieuw hoofdstuk in rutgertjuh zijn leven.
Het gs zijspan gaat er uit!

Maar dat is omdat ik het zijspan van een overleden vriend heb mogen overnemen en er thuis maar plek is voor 1 zijspan.
 

Bijlagen

  • 42D7F72E-0531-47DB-8C74-EE64E61A2F87.jpeg
    42D7F72E-0531-47DB-8C74-EE64E61A2F87.jpeg
    162,6 KB · Weergaven: 97
Daar heb je een mooie nette combi aan.
Wel even heel wat anders dan de GS.


En uiteraard nog gecondoleerd met het verlies
 
Afgelopen weekend het zijspan van verse olie voorzien.
En de koplampunit vervangen, de spiegel was verdwenen.

Tijdens het los halen van het kuipwerk bleek alles aan elkaar te hangen.
En er waren veel bevestigingspunten afgebroken.
Ook was de electra achter het dashbord een grote puinhoop.
De nieuwe koplampunit zit er in, en doet het.
De knipperlichten werken ook nog. Maar verder werkt niks meer.........

Tijdens de laatste rit begon de koppeling te slippen en komen er vreemde geluiden uit het vooronder.
En hij lekt harder olie dan in eerste instantie gedacht.

Ik vrees dat ik een rijdend wrak heb gekocht. ;(

Nu heb ik er een complete k1100lt bij gekregen.
Deze rijdt gewoon maar is nu geschorst.

Ik heb nu een paar opties.

1 de motor en de donorfiets wisselen.
2 de aandrijflijn en het kuipwerk omwisselen.
3 het hele spul zoals het er nu bij staat verkopen.

Wie kan mij helpen om het spul weer rijdend te maken?
Dit gaat mij namelijk boven mijn verstand.
 
Olie lekkage kan iets simpels zijn. De halve maantjes of de kleppendekselpakking zijn de eerste verdachte en het simpelst op te lossen.
Maar als de krukaskeerring lekt (heeft ie lang stil gestaan?) is het wel een klusje. Zeker met de rare geluiden is het eng. Maar die geluiden kunnen ook komen doordat je geen kuip gewend bent.

Een K-serie gaat boven niemands verstand. Als je overtuigd bent dat de aandrijving gaar is zou ik het manual pakken en de andere motor gaan slopen. Na een zaterdag slopen kan je de hele bovenkant van de aandrijving wegrollen. Dan doe je hetzelfde met de zijspan motor (eerst de bak er af) en zet je dat frame op de eerste.
Twee regels tekst, drie dagen werk en je rijdt weer.
 
Is het echt zo simpel?


Het span heeft de laatste jaren vrij weinig gereden.
De geluiden klinken als een lager dat niet goed is. Vooral als je het gas flink open draait hoor je het.
Dat, met de slippende koppeling, en een kilometer stand van 300.000 maakt dat ik niet veel aan het blok wil doen.

Maar jij hebt er wel vertrouwen in dat ik er met een werkplaats handboek wel uit kom?
Mag ik je bellen als ik het even niet meer weet? O-)
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat ga je redden, het is net Lego. Je mag me inderdaad bellen.
Ik bedacht achteraf dat jij waarschijnlijk een EML achterbrug hebt, die zou ik eerst overzetten, voordat je het frame er op zet.. Klusje er bij, schetsplaten en scharnierpennen lossen.
 
Dat rammelende lager geluid is de aandrijving van je dynamo. De rubber dropjes die daar in zitten zijn dan versleten. Klinkt alsof de motor overleden is en is met 2 tientjes weer gered.
 
Maar dat lost niet de slippende koppeling op. En daarvoor moet toch al het plastic er af. Dan zou ik niet twijfelen als je een frisser blok (met dynamo rubbertjes) hebt staan.
 
Ik denk dat je van de suggestie van Hellracer wel uit kan gaan. Dat is een algemeen kwaaltje en je bent niet de eerste die denkt dat alles in elkaar loopt.
 
Misschien eerst tijdje met je donor rijden

Om te bepalen of dat blok goed is?

Of alleen opstarten
 
Een K is elektrisch niet heel moeilijk, het is alleen "veel". Daar is altijd wel wat van te maken.
Waar bevindt de olielekkage zich? De gecombineerde olie/waterpomp is berucht daarom en daarmee wordt het hele onderblok vettig. Maar dat is wel op te lossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan