r1100gs span

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi mooi man

Gaat nog spannend worden welk span eerder klaar is de jouwe of de mijne

De start is in ieder geval wel gelijk als we gezamelijk dat hulp frampje maken
 
Aanvulling Halflive ;)

Autoband past met 10 bar nog niet op de motorvelg. De diameter van de velg is gewoon te groot. De velgrand is het probleem niet. Door een ietsje uit de velgbodem te draaien los je dat op. Maar je velg moet wel wat "vlees" hebben. Ik heb duizenden kilometers gereden met een uitgedraaide goldwingvelg.

Banden voor 17" zijn er te kust en te keur. De dure oplossing is de Speedsterband.
Dan heb je nog 4 opties voor een 195/45R17 en er is (voor de GS rijder ;) de Dunolop SP Winter sport 3D. Deze heeft de mooie maat van 185/50R17. Keus genoeg om je GS op originele hoogte te houden dus.

Stel me niet teleur ;)


De gs op orginele hoogte houden is wel wat ik graag wil. Maar ik wil het zaakje ook, vooral achter, op autobandjes hebben. De voorkant mag gewoon een motorband blijven. En ik vind spaakwielen beter bij de gs passen. Ik moet dus iets vinden voor de motor maar er moet iets anders op het span komen. Maar als ik het zo begrijp dan kan ik op het orginele achterwiel dus wel een autoband duwen?
Als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik op zoek kan naar een gs achterwiel voor het span.
 
Ik keek naar de tijd dat je dit postte en dacht "Die zit al vroeg in de garage" maar je moet werken vandaag hè ;)


:Y, zit u op mijn werk. Maar ik stond vanmorgen om 05.15 uur al wel in de garage met een kopje thee in mijn handen naar de bak te kijken. Ik kan bijna niet wachten tot de boel aan elkaar staat.
 
Morgen ook werken ?

dat is dan Zondag hè, weet niet wanneer je dit leest natuurlijk _O-


Ik ben gisteravond bezig geweest om wat dingen van de bak te schoefen.
Nu ben ik weer op mijn werk, als ik straks thuis ben (15.00 uur) dan ga ik ermee verder.
Als alles vn de bak is dan kan die op zijn kant in de hoek. Dan kan ik gaan kijken naar het onderstel. Even zien hoe hoog we kunnen komen met de torsieas.
 
blijven die spaken van een GS dan wel heel als je gaat zijspanrijden?

bij mijn GL braken braken ze in notime af...

maar de insteek is in ieder geval goed, want ook ik vindt die kleine k*tsmartwieltjes onder een GS geen porum.... :)
 
blijven die spaken van een GS dan wel heel als je gaat zijspanrijden?

bij mijn GL braken braken ze in notime af...

maar de insteek is in ieder geval goed, want ook ik vindt die kleine k*tsmartwieltjes onder een GS geen porum.... :)

Geen idee maar volgens mij heeft een cruiser ook spaakwielen en die blijven heel.
Teminste, dat lijkt me dan. :P
 
De duitsers hebben grote problemen om een zijspan met gietwielen door de TUV te krijgen, Spaakwielen daarintegen is geen enkel probleem.
Er rijden hele volksstammen met R1100GS spannen met spaakwielen, ik heb daar nog nooit problemen over gehoord. :X (eigenlijk zijn het bij BMW geen spaakwielen, het zijn velgen die met lange boutjes aan de naaf zitten)
 
De duitsers hebben grote problemen om een zijspan met gietwielen door de TUV te krijgen, Spaakwielen daarintegen is geen enkel probleem.
Er rijden hele volksstammen met R1100GS spannen met spaakwielen, ik heb daar nog nooit problemen over gehoord. :X (eigenlijk zijn het bij BMW geen spaakwielen, het zijn velgen die met lange boutjes aan de naaf zitten)


Maar de vraag blijft dan natuurlijk wel of er voor een gs achterwiel een band te krijgen is die geschikt is voor het zijspannen. Ik wil hier een autoband in of zo'n zijspanband. Bij de bak wil ik hetzelfde wiel. :)
 
Volgens mij heb ik je al genoeg mogelijkheden opgedreund. Het is toch gewoon een 17" motorvelg? Even terug lezen dan. Zelfs een prachtige winterband leverbaar.
 
Bel eens met Haan Wheels in Schijndel, die kan vast wel een velgje voor je op de BMW naaf spaken.
Als je dan toch daar bent vraag hem naar de sterkere spaken, hij maakt zelf spaken voor zware belasting.
Voor een vriend maakte hij spaken voor een guzzi die is nu hufter proof.
 
Volgens mij kan je voor tubeless spaakwielen alleen bij BMW terecht. Haan kan vast gewone spaakvelgen om een BMW naaf krijgen, maar dan heb je volgens mij een tube velg en geknikte spaken.
Daar zou ik eerst even goed naar informeren.
Een cruiservelg kan je zo uit de BMW katalogus kopen, met de juiste "spaken" Dan kan je naar 15" en toch alles origineel houden. Bovendien hoef je het niet te laten doen. Zoals ik al schreef, het is geen spaakwiel, het is aandraaien en torquen.
Maar volgens mij gaat Rutgertjuh eerst op een speedsterband rijden.
 
In dat geval, koop een grote pot vaseline en laat "m glij-en, haha _O-
 
Maar de vraag blijft dan natuurlijk wel of er voor een gs achterwiel een band te krijgen is die geschikt is voor het zijspannen. Ik wil hier een autoband in of zo'n zijspanband. Bij de bak wil ik hetzelfde wiel. :)

Zoals JFJ al zegt, keus genoeg in 17 inch. Goos raadde mij aan een Speedsterband eromheen te ploffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan