r1100gs span

Status
Niet open voor verdere reacties.
En zo ziet een Speedster bandje (Bridgestone Potenza) eruit op een GS 1150.

kleinBild004.jpg


Is denk ik hetzelfde als op een GS1100. De door JFJ voorgestelde winterband van Dunlop vind ik zeer interessant. Bij de Bridgestone Potenza is er nog ruimte voor een Staudacher zonder spoorverbreder in de standaard swingarm. Hoe dat met die Dunlop SP Wintersport zit, weet ik niet, maar ben zeer geïnteresseerd. Ook interessant voor de bak, natuurlijk.

Richard 8-)
 
Mooi plaatje van Speester op GS Richard.

Mijn vorige velg was 5J en de speedsterband was 170 breed op die velg.

Op mijn huidige project weet ik nog niet wat de achterband gaat worden.
Miss de 165/40R17 zomerband. Die is wel extreem laag, maar past mooi op een 4 of 4,5J velg.

Wel wil ik eerst de hoogte van de motor definitief hebben voor ik de bak ernaast zet.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al weer een paar jaar met een 1100 GS met zijspan , en originele BMW ( motor ) wielen.
Voor de zomer het orgiene achterwiel met de Bridgestone Potenza 175 – 55 - 17.
Daarvoor moet je wel ff je poeplap trekken.
Vorige winter kwam ik er achter dat de protenza een bijzonder ongelukkige keuze was
voor sneeuw en ijs.
Ergens in de garage had ik nog een 15” achterwiel van een cruiser liggen , die door
het verliezen van de chromen bling bling laag ooit eens in de oud ijzer ton terecht was gekomen.
Ik heb de restante chroom met een staalborstel verwijdert , en de velg dik in de tectyl gespoten.
Bij de banden boer een Vredestein sneeuw plus ( 165-80 15 ) besteld , en die om de velg gelegd .
Wel was ik even verrast toen ik het cruiser wiel ging monteren…. er zit namelijk geen schijf op ,
die zit bij bijna alle andere type’s op het cadanhuis.
Gelukkig had één van de collega’s er nog één over , die heb ik nu ( uh ) te leen.
Nog nooit zoveel plezier gehad van een bandje van zeven tientjes.
Met geen van beide banden heb ik ooit problemen met omleggen gehad
 
Ik denk ook dat de speedster band geen goede keus is voor de winter.
Sterker, de speesterband is ook geen super regen band.

Maar daarom is de dunlop 185/50R17 een prima optie.

Edit: Edith wil nog wat zeggen.. Het is maar net wat je er mee wilt.
Ik ben (nu nog) een zomer rijder, maar ook dan kan je door veel regen overvallen worden.
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben mij ooit eens verteld dat het voorbanden zijn voor een Opel lotus sport nog wat…..daar ga je toch ook niet mee in de regen rijden???? O-)
De Vredestein is voor de winter een aanrader , ik heb er met volle bepakking , en een
passagier mee in de sneeuw gereden , geweldig…
 
Ik rij al weer een paar jaar met een 1100 GS met zijspan , en originele BMW ( motor ) wielen.
Voor de zomer het orgiene achterwiel met de Bridgestone Potenza 175 – 55 - 17.
Daarvoor moet je wel ff je poeplap trekken.
Vorige winter kwam ik er achter dat de protenza een bijzonder ongelukkige keuze was
voor sneeuw en ijs.
Ergens in de garage had ik nog een 15” achterwiel van een cruiser liggen , die door
het verliezen van de chromen bling bling laag ooit eens in de oud ijzer ton terecht was gekomen.
Ik heb de restante chroom met een staalborstel verwijdert , en de velg dik in de tectyl gespoten.
Bij de banden boer een Vredestein sneeuw plus ( 165-80 15 ) besteld , en die om de velg gelegd .
Wel was ik even verrast toen ik het cruiser wiel ging monteren…. er zit namelijk geen schijf op ,
die zit bij bijna alle andere type’s op het cadanhuis.
Gelukkig had één van de collega’s er nog één over , die heb ik nu ( uh ) te leen.
Nog nooit zoveel plezier gehad van een bandje van zeven tientjes.
Met geen van beide banden heb ik ooit problemen met omleggen gehad


Je hebt dus zonder verder dingen aan te passen de cruiser velg onder de 1100 gelegd??
Kom je dan niet in de problemen qua vering of rijhoogte? Of maakt de hoogte van de band het verschil goed?


Edit: mag ik een keer met een fototoestel en een rolmaat onder je motor kruipen?
Jij hebt een mooi tripteq subframe en ik ben daar wel van onder de indruk. :Y
 
Laatst bewerkt:
En zo ziet een Speedster bandje (Bridgestone Potenza) eruit op een GS 1150.

[afbeelding]

Is denk ik hetzelfde als op een GS1100. De door JFJ voorgestelde winterband van Dunlop vind ik zeer interessant. Bij de Bridgestone Potenza is er nog ruimte voor een Staudacher zonder spoorverbreder in de standaard swingarm. Hoe dat met die Dunlop SP Wintersport zit, weet ik niet, maar ben zeer geïnteresseerd. Ook interessant voor de bak, natuurlijk.

Richard 8-)


Dat is een mooi gezicht zo. De achterkant van een 1150 is hetzelfde als van een 1100. Zo'n band kan dus prima. Nu nog een betaalbaar velgje voor de bak vinden.
 
Ik denk dat het geen sport band is. De Potenza is dezelfde als de Turanza onder onze auto.
Dat zijn prima zomer banden. Ook voor de regen.

Met rijhoogte valt het wel mee denk ik, omdat je bij een 15 inch vaak voor een hogere band kiest.
 
De Vredestein is een stuk hoger dan de Bridgestone 80% van 165 tegen over 55% van 175…reken maar uit , ik neem aan dat je weet hoe de aanduiding op banden tegenwoordig werkt ?? :Y
Voor ligt een normaal bandje op een 18” gespaakte velg , en de hele hap ligt minstens een centimeter of zeven lager dan een standaard GS, andere schokbrekers en veren
 
Er is niet veel te melden.
Ik heb vandaag een r1100gs velg opgehaald.
Ik kan nu op zoek naar iemand die een adapter kan maken om dat wiel op het span te zetten.
 
of een voornaaf waar je de achtervelg omheen spaakt.


Waarom?
Ik kan deze toch met een adapter op het onderstel maken, remmetje erop en klaar.
Of denk ik nu te simpel?

Van de week vertelde iemand me trouwens dat ik de versnellingsbak moet gaan aanpassen omdat ik anders alle straks kapot zou trekken. De versnellingsbak zou het namelijk niet aankunnen om het zijspan te trekken.
 
Zoals je op het GS-forum hebt kunnen lezen / gelezen heeft Erik RS vaak last van de koppakking die eruit wordt geblazen. Zijn theorie is dat het door het zijspangebruik komt.
 
Waarom?
Ik kan deze toch met een adapter op het onderstel maken, remmetje erop en klaar.
Of denk ik nu te simpel?

Van de week vertelde iemand me trouwens dat ik de versnellingsbak moet gaan aanpassen omdat ik anders alle straks kapot zou trekken. De versnellingsbak zou het namelijk niet aankunnen om het zijspan te trekken.
Dat is inderdaad simpel, maar wel bijna een dag las en draaiwerk.

Iemand moet maar even kijken hoeveel 1100's er met een span rondrijden. Laat je niet gek maken.
Ik heb er het volste vertrouwen in. Lees de avonturen van ErikRS maar na, alles gaat stuk, maar niet de bak.
 
Zoals je op het GS-forum hebt kunnen lezen / gelezen heeft Erik RS vaak last van de koppakking die eruit wordt geblazen. Zijn theorie is dat het door het zijspangebruik komt.

Zal het eens opzoeken. Maar dan nog, met de versnellingsbak begeurd dus niets. ;)
 
Dat is inderdaad simpel, maar wel bijna een dag las en draaiwerk.

Iemand moet maar even kijken hoeveel 1100's er met een span rondrijden. Laat je niet gek maken.
Ik heb er het volste vertrouwen in. Lees de avonturen van ErikRS maar na, alles gaat stuk, maar niet de bak.


Ik laat me inderdaad gek maken ja. :Y
We gaan gewoon bouwen en dan zien we wel wat er gebeurd. Andere wieltjes kunnen altijd nog.
 
Zal het eens opzoeken. Maar dan nog, met de versnellingsbak begeurd dus niets. ;)

De BMW bakken van de eerste vierkleppers ('93 en volgens mij ook '94) hebben het probleem dat ze op een gegeven moment uit de versnelling kunnen gaan springen. Dat komt door kromme schakelvorken en/of afgeronde schakelnokken. De mijne heeft daar ook last van en ik zal dan ook vroeg of laat de bak moeten repareren of vervangen.
Dat gaat een lieve duit kosten, vrees ik.
Maar dat gebeurt ook bij solomotors, lees er maar eens een BMW forum op na.

Een GS is een prima zijspanmotor, iets minder vermogen maar iets meer koppel dan mijn RS.
En je weet het, pk's zijn voor in de kroeg en koppel is om mee te rijden!
 
Er is niet veel te melden.
Ik heb vandaag een r1100gs velg opgehaald.
Ik kan nu op zoek naar iemand die een adapter kan maken om dat wiel op het span te zetten.

denk dat ik je daar wel mee kan helpen, post maar eens een schetsje wat je nodig hebt, dan kan ik kijken of m'n machinepark toereikend is
 
De BMW bakken van de eerste vierkleppers ('93 en volgens mij ook '94) hebben het probleem dat ze op een gegeven moment uit de versnelling kunnen gaan springen. Dat komt door kromme schakelvorken en/of afgeronde schakelnokken. De mijne heeft daar ook last van en ik zal dan ook vroeg of laat de bak moeten repareren of vervangen.
Dat gaat een lieve duit kosten, vrees ik.
Maar dat gebeurt ook bij solomotors, lees er maar eens een BMW forum op na.

Een GS is een prima zijspanmotor, iets minder vermogen maar iets meer koppel dan mijn RS.
En je weet het, pk's zijn voor in de kroeg en koppel is om mee te rijden!

Ik heb ook een vroege gs (1994) dus ik zal er ook een keer aan moeten geloven.
Als het zover is dan ga ik wel op zoek naar een ruilbak. Die worden op marktplaats nog wel eens aangeboden. :Y
Op het gs forum is er genoeg over geschreven ja.
Naar mijn idee is een gs ook een prima trekker, maar het is natuurlijk ook wel zo mooi als het zo blijft. :P

denk dat ik je daar wel mee kan helpen, post maar eens een schetsje wat je nodig hebt, dan kan ik kijken of m'n machinepark toereikend is

Ik zal vanmiddag even kijken of ik wat foto's kan maken van het hele gebeuren.
schetsje word moeilijk maar ik bedenk wel wat.

Het zou te gek zijn als het kan. :Y
 
Laatst bewerkt:
En mijn 1100 heeft er slechts 160.000 km op staan en rijd als een speer mer herrie

Of ik heb een superbak of hij is al eens gereviseerd

Zal wel zien wat het gaat worden als de bak er naast zit

komen in iedergeval brede smart velgen met adapter onder.



effe aanvulling.
Zullen binnen kort is even moeten bellen om nu toch echt wat te gaan maken voor de bak aanbouw.

Ben ook druk met het touringcamper project dus maar even wat proberen af te spreken.

Zo pb ook gelijk beantwoordt ;)
 
Laatst bewerkt:
Touringcamper? Ben je de harley van el presidente nu ook al aan het ombouwen :?


:+
 
denk dat ik je daar wel mee kan helpen, post maar eens een schetsje wat je nodig hebt, dan kan ik kijken of m'n machinepark toereikend is

haha kun je mooi oeffenen.......
Ik ga waarschijnlijk zaterdag paar andere bandjes ophalen,
dan kan ik ook gaan schetsen, en keer jouw kant op komen.
 
En mijn 1100 heeft er slechts 160.000 km op staan en rijd als een speer mer herrie

Of ik heb een superbak of hij is al eens gereviseerd

Zal wel zien wat het gaat worden als de bak er naast zit

komen in iedergeval brede smart velgen met adapter onder.
Jij hebt het eerste type bak, de zogenaamde herriebak. die zijn onverwoestbaar. Rutger, Ralfie en ik hebben het tweede type bak. Daar zijn O-ringen tussen de tandwielen gezet om hem stiller te maken. De nokken waarmee de derde versnelling gepakt wordt hebben ook een stapje. Als je gewoon doortrapt zonder schakelen kan je dat stapje afronden, waardoor hij gaat springen.
De meeste mensen die een kardanfiets gewend zijn voelen heel goed aan wanneer hij goed in de versnelling zit en doen eeuwig met de bak.
De Japanse doortrappers weten zo'n bak in 30.000km kapot te krijgen en maken een hoop stampij. Volgens mij gaat 90% van de bakken nooit stuk.
 
effe aanvulling.
Zullen binnen kort is even moeten bellen om nu toch echt wat te gaan maken voor de bak aanbouw.

Ben ook druk met het touringcamper project dus maar even wat proberen af te spreken.

Zo pb ook gelijk beantwoordt ;)


Is goed! :Y
Ik hoor het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan