r1100gs span

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutgertjuh

MF veteraan
Donateur
16 jun 2004
19.330
7.031
Nijkerkerveen
Eindelijk is het zover.
We gaan zelf weer zijspannen.

Mijn zijspancarrierre is een paar jaar terug begonnen met een Honda cb650z met een ural bak.
Leuk om mee te leren rijden maar verder niet.

Nu logeert er hier al een hele tijd een bmw r100rs met ezs in de garage waar ik dankbaar gebruik van mag maken.

Maar zelf weer een zijspan hebben was toch wat we heel graag weer wilden.

Vanmorgen was het dan zover.
Rond 8 uur was ik bij max en na een kop koffie en de zakken vol goeie moed zijn we richting Yde gereden. Daar waren we klokslag 11.10 uur en na het rondom (ook de onderkant) bekijken van de bak en op proffesionele afdingen van 10 hele euro's en twee appels was de koop rond.
1008185.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

1008186.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

1008191.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

1008189.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

Waarom het onderstel zo'n dikke buis heeft geen idee, ik denk dat de bouwer cv monteur is geweest ofzo.

zodra het begon te regenen konden wij dan ook beginnen met opladen van het hele spul.
1008194w.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

Hierna begon de lange weg naar huis, gelukkig zat ik niet alleen in de auto.
Eenmaal thuis alles in de garage gezet en Ingrid wilde gelijk even proefzitten.

1008199.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

1008200k.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

Daarna even de gs er een beetje naast geprakt om te kijken hoe dat smoelt.
De bak heeft nu nog een te klein wieltje, ik denk dat ik deze ga vervangen voor een gs wiel. Maar voor de rest denk ik wel dat het een leuke combinatie kan gaan worden.

1008203f.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

1008203.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

1008205.jpg

By rutgertjuh at 2010-10-15

Heeft iemand een idee of je om een standaard gs wiel een autoband kan leggen?
Op de site van tripteq staat een gs (met camel stickers) en deze lijkt dat te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Eerstst *O*

'T was gezellig en het is een mooi span :}

Ben erg gecharmeerd van die torsievering :Y

'K ga dit topic zeker volgen (duh) en bellen als je wat gaat doen, ik kan namelijk erg goed commentaar leveren en koffie drinken met 2 koekjes :+
 
Laatst bewerkt:
Jup, autobanden, op 15 inch cruiserwielen. Als ik het goed begrepen heb past dat ook zo in je GS.

Ik ga dit volgen, mss leer ik er wat van (vast wel)
 
Ziet er goed uit :}
Dat gaat een mooie combi worden, en luxe voor Ingrid :j

Je kan met het achterwiel voor de Petaat optie gaan, 15" uit de cruiser, maar die zijn eigenlijk te groot voor een autoband, ik weet niet hoe hij dat gedaan heeft.
Je kan ook voor een dapter gaan en een Smart wiel gebruiken, zoals meestal gedaan wordt.
Je kan ook voor de JFJ methode gaan en een Speedsterband monteren. Dat past zo op je standaard velg. JFJ weet precies welke banden je daarvoor kunt krijgen.

Zoals je wel zult weten zou ik voor de Smartie gaan :}
 
Past goed bij elkaar hoor. Ik wou net vragen wat voor soort vering er nou op zit maar ik lees net dat het torsie vering is. Zit er ook iets van demping op?
 
Ziet er goed uit :}
Dat gaat een mooie combi worden, en luxe voor Ingrid :j

Je kan met het achterwiel voor de Petaat optie gaan, 15" uit de cruiser, maar die zijn eigenlijk te groot voor een autoband, ik weet niet hoe hij dat gedaan heeft.
Je kan ook voor een dapter gaan en een Smart wiel gebruiken, zoals meestal gedaan wordt.
Je kan ook voor de JFJ methode gaan en een Speedsterband monteren. Dat past zo op je standaard velg. JFJ weet precies welke banden je daarvoor kunt krijgen.

Zoals je wel zult weten zou ik voor de Smartie gaan :}


Ik weet van een kennis van me dat je een autoband met een beetje wringen om een 15" velg kan krijgen. Ik dacht alleen dat dit geen spaak wielen zijn, en dat vind ik eigenlijk wel het mooiste. Een smart wiel is het makkelijkste maar dat vind ik niet mooi, en voor mijn idee word de motor dan lager.
 
Past goed bij elkaar hoor. Ik wou net vragen wat voor soort vering er nou op zit maar ik lees net dat het torsie vering is. Zit er ook iets van demping op?


Er zit alleen torsie vering op. Ik zit daar ook over na te denken. Of zo laten en zien hoe het gaat of toch kijken of ik ergens een veertje kwijt kan.
 
http://deboerderijalphen.nl/index.html en dan even verder klikken naar WieWatWaar en vervolgens verbouwingen en dan R1100GS.

Daar zie je hoe mijn oude GS door zijn nieuwe eigenaar wordt omgebouwd tot zijspan. Met verhaaltje erbij.
 
Ik weet van een kennis van me dat je een autoband met een beetje wringen om een 15" velg kan krijgen. Ik dacht alleen dat dit geen spaak wielen zijn, en dat vind ik eigenlijk wel het mooiste. Een smart wiel is het makkelijkste maar dat vind ik niet mooi, en voor mijn idee word de motor dan lager.
Op ADV staan plaatjes van ontplofte autobanden omdat de band met geweld in het velgbed geperst is.
Een Smartie heeft dezelfde diameter, daar wordt de motor niet lager van. Wel van de lage Smart banden. Mannen als Petaat rijden met Vredestein Snowtrack, dat zijn hoge 15" banden, met een stoer profiel
 
http://deboerderijalphen.nl/index.html en dan even verder klikken naar WieWatWaar en vervolgens verbouwingen en dan R1100GS.

Daar zie je hoe mijn oude GS door zijn nieuwe eigenaar wordt omgebouwd tot zijspan. Met verhaaltje erbij.


Mooi verhaal he. Ik heb het span van het voorjaar staan bekijken tijdens een treffen. :Y


Op ADV staan plaatjes van ontplofte autobanden omdat de band met geweld in het velgbed geperst is.
Een Smartie heeft dezelfde diameter, daar wordt de motor niet lager van. Wel van de lage Smart banden. Mannen als Petaat rijden met Vredestein Snowtrack, dat zijn hoge 15" banden, met een stoer profiel


Ligt die snowtrack dan om een smartband??
 
Aanvulling Halflive ;)

Autoband past met 10 bar nog niet op de motorvelg. De diameter van de velg is gewoon te groot. De velgrand is het probleem niet. Door een ietsje uit de velgbodem te draaien los je dat op. Maar je velg moet wel wat "vlees" hebben. Ik heb duizenden kilometers gereden met een uitgedraaide goldwingvelg. Maar ook dan kan je op een smalle motorvelg vaak niet meer kwijt dan een 125er bandje.

Banden voor 17" zijn er te kust en te keur. De dure oplossing is de Speedsterband.
Dan heb je nog 4 opties voor een 195/45R17 en er is (voor de GS rijder ;) de Dunolop SP Winter sport 3D. Deze heeft de mooie maat van 185/50R17. Die banden kunnen echter te breed zijn volgens voorschrift fabrikant. De Nangkang 165/40R17 zou moeten kunnen, maar dan kom je alweer in de omtrek van een 15" velg met band.

Stel me niet teleur ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan