Hoi iedereen
Ik heb sinds een week of 2 een BMW R1100GS. Nu de laatste week krijg ik, als ik nog maar even rij (10, 15min?), een vrij duidelijk gedefinieerde pijn in mijn rechtschouderblad die verergert als ik blijf rijden. Gisteren 100km gereden, veel last van. Tot anderhalf uur na de rit voelde ik het... weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Buiten dat had ik ook last van "half-slapende" handen en even van "half-slapende" voeten, soms zelfs zere polsen. (WAT een klaagzang seg )
Heb al eens het zadel verzet (lage stand, hoge stand), stuur anders vastgehouden, extreem rechtop gaan zitten, relaxed, stevig rijden, haalt niks uit.. Het idiote: ik had een nieuw fazertje-600 en heb dit verkocht om met mijn vriendin te kunnen toeren. Buiten het ietwat onozele (lees: onbruikbare en nerveuze) motorkarakter van de fazer kon ik er wel 300km oprijden zonder enig probleem.
Ik heb al de bedenking moeten maken om de GS te verkopen en ben wel geinteresseerd in een FJR1300. Nu losstaand van al de verschillen (smaak- en/of echte verschillen) vraag ik me 2 belangrijke zaken af:
* Komt die "slapende" handen enz. niet gewoon van de boxer-motor? Als de FJR1300 iets minder heeft dan is het wel trillingen afkomstig van de motor denk ik zo?
* Hoe verschillend is de zithouding van een FJR1300 tov R1100GS? Is die van de FJR iets sportiever? (zou tof zijn!) Gewoon een beetje naar voor leunen zou al heel veel helpen..
Anyway, ik ga sowieso een dag proefrit maken op de FJR1300 als ik geld heb - kwestie van ietsje zekerder te zijn
merci voor jullie ideeën, want ik wil terug serieus kunnen rijden, MET vriendin die op meer zit dan een stuk hout met wat namaakleer over..
Ik heb sinds een week of 2 een BMW R1100GS. Nu de laatste week krijg ik, als ik nog maar even rij (10, 15min?), een vrij duidelijk gedefinieerde pijn in mijn rechtschouderblad die verergert als ik blijf rijden. Gisteren 100km gereden, veel last van. Tot anderhalf uur na de rit voelde ik het... weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Buiten dat had ik ook last van "half-slapende" handen en even van "half-slapende" voeten, soms zelfs zere polsen. (WAT een klaagzang seg )
Heb al eens het zadel verzet (lage stand, hoge stand), stuur anders vastgehouden, extreem rechtop gaan zitten, relaxed, stevig rijden, haalt niks uit.. Het idiote: ik had een nieuw fazertje-600 en heb dit verkocht om met mijn vriendin te kunnen toeren. Buiten het ietwat onozele (lees: onbruikbare en nerveuze) motorkarakter van de fazer kon ik er wel 300km oprijden zonder enig probleem.
Ik heb al de bedenking moeten maken om de GS te verkopen en ben wel geinteresseerd in een FJR1300. Nu losstaand van al de verschillen (smaak- en/of echte verschillen) vraag ik me 2 belangrijke zaken af:
* Komt die "slapende" handen enz. niet gewoon van de boxer-motor? Als de FJR1300 iets minder heeft dan is het wel trillingen afkomstig van de motor denk ik zo?
* Hoe verschillend is de zithouding van een FJR1300 tov R1100GS? Is die van de FJR iets sportiever? (zou tof zijn!) Gewoon een beetje naar voor leunen zou al heel veel helpen..
Anyway, ik ga sowieso een dag proefrit maken op de FJR1300 als ik geld heb - kwestie van ietsje zekerder te zijn
merci voor jullie ideeën, want ik wil terug serieus kunnen rijden, MET vriendin die op meer zit dan een stuk hout met wat namaakleer over..