R1100rs Rempomp voor

lonlypoet

Rookie
6 apr 2010
24
1
Rotterdam
Mederijders,

Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit!!

Ik heb sinds kort een BMW R 1100 RS, de rem pomp van de voor rem zit vast. Volgens de vorige eigenaar is er een reparatie zuiger in gegaan t.w.v. 51 euro maar dit was blijkbaar dus niet de oplossing. Nu heb ik op internet gezocht naar een gebruikt pompje, maar deze zijn gewoon niet, nergens en nooit te vinden!
Nu is mijn vraag kan er ook een van een ander model op, en passen dan de schakelaars? Of moet ik de schakelaars mee bestellen?
Zijn er ook alternatieven? ( behalve nieuw a 344.00 euri ex verzendkosten?)
Of is er iemand die nog zoiets heeft liggen?
Alleen een achterem vindt ik toch niet zo fijn rijden!
 
Volgens mij zijn de rempompen van de 1100 en de 1150 gelijk, en anders zou je misschien ook naar de r1100s kunnen kijken, mogelijk heeft deze dezelfde stekker(?)
Boonstra heeft wel e.e.a. liggen. Knopperij komt van je eigen fiets af, en zet je dus over.
 
Alleen de knopperij past niet zal ook de schakelaars moeten nemen, Ik heb het zuigertje los gekregen deze zat heel strak in de cilinder. met een fijn slijpsteentje het rubbertje iets afgeslepen en terug geplaatst, de zuiger komt nu wel terug maar heel langzaam.... Ga in het weekeinde nog even verder vogelen! Ik blijf hopen dat er iemand is die nog zo;n ding heeft liggen.Maar in ieder geval bedankt voor het advies!
 
Oplossing gevonden Rempomp van R850 is hetzelfde als die van de R 1100 deze bij Fa Boonstra gevonden, dus deze gemonteerd en de knopperij kon 1 op 1 over gezet worden! Misschien een tip voor anderen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan