R1100RT connector alarm

klapper

Rookie
22 nov 2004
27
0
den hoorn
Weet iemand waar de connector van het alarm zit op een BMW R1100Rt. Ik heb wel een bedradingsschema maar die verteld niet waar deze zit op de motorfiets. :(
 
Voor ik begin: De tijd vliegt, dus wie weet is alles tegenwoordig veel beter.

Niettemin, hier mijn droeve relaas:
Mijn ervaring stamt van een Red-Alert alarm van 1997 met alle updates t/m 1999 (toen ik het uiteindelijk opgaf). De eerste week dat ik de trotse bezitter was van mijn splinternieuwe RT met gecertificeerd-geinstalleerde Redalert alarm is de motor vanaf mijn huis achterop de wegenwacht-auto naar de dealer gebracht: Alarm blokkeerde ondanks een reset en ingave van alle codes (primitief geklooi met 1 ledje op het balhoofd en knipperingen tellen van de richtingaanwijzers). 3 maal is de volledige unit vervangen, 5 keer nieuwe software upgrade. "Ja ECHT meneer, u kunt NU pertinent zeker altijd de motor starten, wat er ook gebeurt, als u de contact-sleutel gebruikt". Mooi niet dus, hoevaak ik niet stilgestaan heb met dat vermaledijde kreng, klikkend op mijn handzender en geknipper van de richtingaanwijzers, als ik b.v. na benzine-tank pauze weer wilde vertrekken. Ik gebruikte de motor voor mijn werk, reed 4 dagen per week van Den Haag naar Brussel op en neer, dus storingen waren niet alleen vervelend maar ook uiterst kostbaar omdat ik zomaar weer een dag werk misliep met een uurtarief fl. 175. Toen de dealer rekeningen begon te sturen voor al het werk aan het alarm, stuurde ik mijn veel hogere facturen als reactie. Uiteindelijk heeft de dealer (Houtrust-Den Haag, perfecte zaak trouwens) hun rekeningen met Red-alert vereffend.

In de regen of met pekel ging vaak de rechter richtingaanwijzer zwakjes branden, dus ik opperde dat er een contact probleem moest zijn. Kreeg altijd die schampere opmerking "heus meneer, dit is complexe electronica, zoiets simpels als een slecht contact is echt het allerlaatste wat er mis kan zijn". Afijn, na vervangen alle eerder genoemde updates zonder resultaat uiteindelijk de bekabeling en connectors vervangen, en verdomd, 3,5 maand probleemloos gereden. Toen begon alles weer opnieuw. Ik heb toen het alarm laten overbruggen, en een 700 gulden duurdere verzekering genomen die geen alarm eiste.

Verder: De brakke handzenders nooit zomaar in je zak stoppen: ze breken gemakkelijk van de sleutelring en zijn niet waterdicht (niet eens een klein beetje).

Geloof me: bestolen worden van je motor is niet half zo traumatisch als het bezitten van een Redalert alarm B|
Na al die jaren word ik er nog wel eens huilend van wakker :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan