R1100RT met Duna zijspan

boxer 1100

Rookie
13 mrt 2018
19
3
68
Hasselt
Het is bijna zover. Na wat mislukte pogingen om mijn Dunaspan aan een Honda CB650C te knopen, heb ik uiteindelijk besloten om hem aan mijn R1100RT vast te laten maken. Het montagewerk wordt uitgevoerd door Roger Visser.

• Like
Waarderingen: Brakkebertje

boxer 1100

Rookie
13 mrt 2018
19
3
68
Hasselt
Uiteraard heb ik jouw raad opgevolgd. Er komt een Dneprzijspanframe aan. Richard Busweiler was zo vriendelijk om er een te leveren met zijspanwielaandrijving. Dat legt nog wat meer gewicht in de schaal. Roger heeft de zijspannaaf overgezet in een nieuwe naar waar een BMW-wiel aan wordt vastgebout. Eind februari is het span klaar voor de fotoshoot😊

boxer 1100

Rookie
13 mrt 2018
19
3
68
Hasselt
Omdat het Dunabakje maar wordt gegarandeerd tot 60 kg heb ik een extra tussenframe laten maken. Ik kan nu 100kg max kwijt.

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.138
63
51
Langeweg (N-br)
Zijspanaandrijving frame heeft het wiel 15 cm verder naar achteren staan normaal. Neem aan dat roger dat ook allemaal gaat corrigeren, verder hoogstens een stukje buis meer a 2 kg omdat er achteraan een ruit in het frame zit. Dat gewicht zit aan de motorzijde ook nog. Levert niet echt veel extra op.

boxer 1100

Rookie
13 mrt 2018
19
3
68
Hasselt
Roger zal daar zeker rekening mee houden. Hij weet op welke positie het zijspanwiel moet staan om een rijdbare combinatie te krijgen. T.z.t. ga ik kijken of ik met de zijspanaandrijving een achteruit kan fabrieken

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.138
63
51
Langeweg (N-br)
Dat moet niet zo moeilijk zijn, met een liermotor o.i.d. moet je daar een prima achteruit van kunnen maken, iets van een schuifmof of andere koppeling bedenken om e.e.a. tijdens het rijden los te koppelen en klaar ben je.

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
8.403
536
51
achterhoek
www.3statessidecars.nl
Er is een Pool met de nickname Gancek die een R1200GS gebouwd heeft met ontkoppelbare tweewiel aandrijving. Die gebruikt gewoon een schuifmof over de dikke splines van de aandrijfas.
Dat kan natuurlijk ook met een vertraagde electromotor
Die pool heb ik gesproken op het EGT, paar jaar terug. Is best een mooi systeem!

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.294
16
Ben ik de enige die erg benieuwd is hoe dat er uit ziet, een klassieke raket naast een Tupperware doos?

En ja, ik mag het zeggen met mijn dakkoffer naast een afgeleefde GS :+