R1150GeSpann

Om het verhaaltje compleet te maken een plaatje van het fusee ding.
full

Waar je op realoem het lager van de 1150 onder de kroonplaat vindt staat deze fusee constructie van de 1100 onder het frame. Kennelijk heeft Herr BMW noodzaak gezien de constructie te wijziging.
 
Niet heel veel te melden hier, behalve dat ik aan het verzamelen ben en aan het plannen. Er moet eigenlijk teveel in te weinig tijd, kennen jullie dat?
Ik heb dus een andere bak voor Het K100 span, een 1.5 persoons. Hier moet ik een frame voor maken en een ander hulpframe. Maarrr, hier wil ik eigenlijk niet aan beginnen voordat ik een ander span heb. Wil toch iets hebben om te kunnen rijden met het gezin.

Aangezien ik het meeste heb liggen voor de GS, ga ik die eerst doen. Eraan komt een gewone stalen oostblok-bak. Een Dnepr. Daar heb ik er al meerdere van gehad en zijn mij redelijk hufterproof gebleken :) Ergens vind ik het ook het mooist aan een GS, bovendien wil ik niet een hele zware/brede bak eraan. Bang dat de funfactor dan beetje weg is.

Wordt dus het oude frame van Slijptol, Dnepr bak erop. Smart wiel achter en onder de bak. Voorkant blijft voorlopig nog standaard, dempertje erop en het moet maar even.
Ik wacht daarmee nog op wat info.

Zodra ik tijd heb gaat de middenbok eraf, hulpframe aanpassen en dan eens kijken hoe ik met hoogte van het zijspanframe uitkom. Slijptol heeft er diverse verstel mogelijkheden op gemaakt, dus dat moet wel goedkomen.
 
Kleine Update,

Vandaag een bak opgehaald voor aan de GS, vlakbij dus da's makkelijk. Morgen maar eens kijken hoe eea gaat passen. Zin in!
 
Laatst bewerkt:
Een Dnepr bak volgens plan?

Klopt, hopelijk te plaatsen op het frame van Slijptol (mits dat uitkomt qua hoogte). Anders pas ik het Dnepr frame aan en hang ik dat compleet aan de GS.
Het frame van slijptol is erg netjes en het wiel wat lager uit laten komen is geen probleem. Enige wat ik niet helemaal tof vind zijn de armen die eigenlijk dwars onder het zijspanframe doorlopen. Ben bang dat ik daarmee wel opstakels kan raken. De voorste kromrijden is als het krom rijden van een stuurstang van een auto. Staat meteen je wiel dwars :/

Daar heb je met een Ural/Dnepr frame geen last van. Heb ik nu aan de K en daar hobbel ik bijv de betonnen afzetting van de zeedijk mee over, raakt wel, maar stuitert er gewoon overheen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan