R1200S elektronische problemen

Sjka

Rookie
30 jun 2022
16
4
Hallo ik heb sinds vorige week een R1200s en tot gisteren geen probleem gehad . Maar nu reed ik gisteren op de snelweg en kreeg ik de waarschuwing dat een lamp kapot was het leek het voorste knipperlicht te zijn . Maar na de motor uitgezet te hebben en daarna weer weg te rijden werkte het knipperlicht weer. Toen kreeg ik weer de waarschuwing en het was het achterlicht en de zelfde oplossing motor aan uit zetten . Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn
 
de motor is 14jaar oud en vertoont wat kuren op simpele lampfittingen?

Accupolen zitten goed vast?
Ja de accupolen zitten goed vast . En als ik nu mijn sleutel om draai werkt alles gewoon als ik rij dan gaat of het voorlicht of het achterlicht of het knipperlicht uit . Het dash board geeft dan een waarschuwing
 
klinkt als een losse draad of massa bevestiging van de computer of misschien zelfs wel een breukje in de printplaat. omdat het probleem zich verplaatst over de motor zou ik het zoeken in wat de storingen gemeen hebben en dat is de computer en zijn aansluitingen.
 
moet zeggen die van mij heb ik weinig problemen mee in de ruim 17 jaar dat ik hem heb. 1 keer een koppeling kapot door mishandeling 1 keer echt schrikken toen er meerdere dingen tegelijk kapot gingen maar na 16 jaar mag dat best een keer. alleen als er dingen kapot gaan ben je wel aan de beurt meestal.
 
Op zich mankeert er weinig aan CAN bus systemen. Zolang ze functioneren....
Het zou allemaal wat minder erg zijn als BMW het bedradingsschema zou vrijgeven want dat vergemakkelijkt het zoeken naar een draadbreuk of sluiting enorm.
Wat ook zou helpen is de centrale computer (ZFE) iets robuuster uitvoeren en/of een vervangend exemplaar voor een reële prijs verkopen in plaats van plusminus 800 euro.
Tip: ik kocht een vervangende ZFE voor 100 euro op eBay van een Oostenrijker. De enige voorwaarde is dat het ding van een identieke motor met dezelfde accessoires afkomstig is.
 
dat zou ik inderdaad niet uitsluiten. de computer meet hoeveel stroom er gebruikt wordt en als dat minder of meer is als als de grenswaarden die in de computer staan geeft hij een storing. aangezien je storing krijgt van kapotte lampen kan het goed zijn dat de knippers te weinig stroom gebruiken of net rond de onderste grenswaarde zitten.
 
Helaas het waren niet de knipperlichten er zitten nu 4 nieuwe op met lampjes en niet led . Hij blaast nu wel het linker knipperlicht voor op al 2 lampjes zijn kapot .
 
Terug
Bovenaan Onderaan