R1200S

Sjka

Rookie
30 jun 2022
16
4
Ik heb sinds een paar maanden een R1200s maar ik kan er niet lekker op rijden . Altijd als ik een scherpe bocht aan wil snijden begint mijn achterwiel te slippen en stuiteren . Er liggen dunlop sport banden op . En na hem gekocht te hebben hebben we de motor ook wat lager afgesteld de ohlins vering kan omlaag gedraaid worden . Maar is dit een banden probleem of vering . En ik ben een ervaren rijden ik heb sterkere motors gehad maar dit nog nooit.
 
GS'en gehad. Als je sportief rijdt dan kan de achterkant vrij makkelijk even gaan zwabberen bij het hard remmen voor aansnijden. En dat is vooral bij aansnijden van scherpe bochten waar 'trail braking' niet zo vloeiend verloopt als in langere bochten. Alles wat achterwiel lichter maakt, maakt dat nog wat erger, en de voorover positie op een S helpt hier niet. Lang zijn (ik), en/of zwaar helpt ook niet. Maar stuiteren is niet goed

Als het dit is gewoon wennen en remdruk goed verminderen tijdens scherp insturen. Het scherp insturen verhoogd de druk op voorwiel weer, dus als je het goed doet dan komt de voorvork langzaam uit de vering richting apex. Eigenlijk een soort van trail braking waar 80-90% gebeurd op het aansnij moment
 
Terug
Bovenaan Onderaan