R1ene chrast op spookrijder

Laatste nieuws:

De R1 is maandag vrijgegeven door de politie.
Hij is nu door het bergingsbedrijf naar de dealer gebracht.
Daar zal de schade morgen worden opgenomen door de schadeexperts.
Ik hoop eigenlijk(of je het gelooft of niet) dat ie total-loss word
verklaard.Aangezien de motor rondom behoorlijk beschadigd is, en
het blok ook al niet meer gezond klonk(volgens politieexpert mogelijk
kromme kleppen), is die kans ook wel aanwezig.Kijk, ook al word de motor perfect opgeknapt,volgens mij blijf je toch met dat idee zitten dat je op een schadekneus rondrijd.Ook ga je dan overal op letten qua geluidjes,rammeltjes e.d.of het stuurt
voor je gevoel weer anders dan je gewend bent.Dat ontneemt je het hele plezier
in het motorrijden volgens mij.
Maar we wachten eerst de schadetaxatie maar eens af.

:) :) :)
 
Jezus... :(

Gelukkig heb je het er zelf goed vanaf gebracht.

Maar even voor de nieuwsgierigheid: wat gebeurt er als die ander niet verzekerd is, en jijzelf alleen WA + beperkt casco? Doet je rechtsbijstandverzekering in zo´n geval nog iets voor je om de schade gewoon op de tegenpartij zelf te verhalen?

Want als dat niet zo is, dan overweeg ik sterk om maar eens aan all-risk te gaan denken...
 
Jezus... :(

Gelukkig heb je het er zelf goed vanaf gebracht.

Maar even voor de nieuwsgierigheid: wat gebeurt er als die ander niet verzekerd is, en jijzelf alleen WA + beperkt casco? Doet je rechtsbijstandverzekering in zo´n geval nog iets voor je om de schade gewoon op de tegenpartij zelf te verhalen?

Want als dat niet zo is, dan overweeg ik sterk om maar eens aan all-risk te gaan denken...
Als de 'tegenstander' een motorvoertuig is, kom je denk ik bij het waarborgfonds terecht. In geval van een bromfiets weet ik het niet, eigenlijk.
 
Als de 'tegenstander' een motorvoertuig is, kom je denk ik bij het waarborgfonds terecht. In geval van een bromfiets weet ik het niet, eigenlijk.

Bij aanrijdingen met onbekend gebleven motorrijtuigen kun je terecht bij het waarborgfonds. Ook bij niet verzekerde motorrijtuigen is dit zo. Echter dien jij aan te tonen dat jij pogingen hebt ondernomen je schade te verhalen op de onverzekerde. Bij verzekeraar tonen wij dit aan door een aantal herinneringsbrieven en dreigbrieven ( je weet wel die met teksten als pas op ik schakel een deurwarder in :( ) als bewijs aan het waarborgfonds te sturen. Het waarborgfonds regelt dan met je en neemt jouw vordering over. O ja, hetzelfde geldt ook voor gemoedsbezwaarden, al zijn die meestal wel van plan je te betalen ( soms in termijnen ).

Maar gewoon hopen dat die vent in ieder geval wa verzekerd was dus. Dat scheelt een hoop gedoe en lang wachten op je centen.

Als je verhaalsrechtsbijstand ( incl verkeer ) hebt neemt de rechtsbijstand je de hele administratie uit handen. Echter schiet de rechtbijstand nooit voor. Ook in dat geval zou je dus wel eens lang op je geld kunnen wachten. Of dit een reden is om je motor all risks te verzekeren laat ik in het midden. Dit hangt af van je motor, premie, voorwaarden enz...... Als de premie niet opweegt tegen een eventuele uitkering, is all risks niet aan te raden. Je gooit dan immers geld weg. Rechtsbijstand hoeft trouwens niet duur te zijn, zeker niet als extra dekking op bijvoorbeeld je wa-dekking. Een losse rechtsbijstand is daarentegen weer duurder.
 
Jezus... :(

Gelukkig heb je het er zelf goed vanaf gebracht.

Maar even voor de nieuwsgierigheid: wat gebeurt er als die ander niet verzekerd is, en jijzelf alleen WA + beperkt casco? Doet je rechtsbijstandverzekering in zo´n geval nog iets voor je om de schade gewoon op de tegenpartij zelf te verhalen?

Want als dat niet zo is, dan overweeg ik sterk om maar eens aan all-risk te gaan denken...

Op de eerste plaats: ik ben (gelukkig) all-risk verzekerd. ;)
Verder is de tegenpartij volgens de politie ook verzekerd;ze hebben me
de naam van z'n verzekeringsmaatschappij doorgegeven, dus nu kunnen
de verzekeringen aan de slag! ;)
 
Ik kreeg vandaag te horen wat ik zelf al vermoedde:
De R1 is totall-loss verklaard! '(
Er was echt te veel schade,zelfs in het motorblok.
o.a. de krukas lag eruit.Einde verhaal dus! '( '( '(
Volgende stap: - ff janken om die schitterende R1 die nu aan barrels is.
- hopelijk snel revalideren.
- geld vangen vd verzekering
- op zoek naar andere motor
- snel weer lekker :] :] :] !!!
 
Ik kreeg vandaag te horen wat ik zelf al vermoedde:
De R1 is totall-loss verklaard! '(
Er was echt te veel schade,zelfs in het motorblok.
o.a. de krukas lag eruit.Einde verhaal dus! '( '( '(
Volgende stap: - ff janken om die schitterende R1 die nu aan barrels is.
- hopelijk snel revalideren.
- geld vangen vd verzekering
- op zoek naar andere motor
- snel weer lekker :] :] :] !!!
Jeemig, wat een klap moet het ongeluk geweest zijn!
Maar het is een mooie troost als je een andere motor mag uitzoeken.
Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan