R6 ´99 start moeilijk tussen de circuitsessies

Sinna

Rookie
5 mei 2015
25
0
Koekelare
Ik had op het einde van vorig seizoen problemen met men r6 van 99. S,morgens geen probleem om te starten, maar tussen de sessies Ou deze maar heel moeilijk starten. Na enkele lange startpogingen slaat hij dan toch plots aan. Ook het toerental schommeld wat bij stationair draaien. Eens vertrokken heb ik geen vermogenverlies of dipjes in het toerental. Wel merk ik dat de motor snel in graden stijgt bij het afrijden van het circuit. Dit loopt toch tot een 110 graden. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? De carburateur was voor het seizoen ultrasoon gereinigd, en ik het begin van het seizoen liep de motor zonder problemen.
 
R6 `99 😱

Ik zal idd eens een compressietest doen maar ik heb geen vermogenverlies of rook uit de carterontluchting ofzo. Dus hopelijk is dit het probleem niet. Nu start de motor ook zonder probleem
 
Wel merk ik dat de motor snel in graden stijgt bij het afrijden van het circuit. Dit loopt toch tot een 110 graden. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Dat is redelijk normaal bij circuitrijden,het blok staat zeer heet en je hebt opeens geen koelende rijwind meer.
Je ventilator springt uiteindelijk toch op?
Ik had een schakelaar op mijn ventilator gezet,bij het inrijden van de pitstraat zette ik die al op,dat was toch al wat verschil.
 
Dat is redelijk normaal bij circuitrijden,het blok staat zeer heet en je hebt opeens geen koelende rijwind meer.
Je ventilator springt uiteindelijk toch op?
Ik had een schakelaar op mijn ventilator gezet,bij het inrijden van de pitstraat zette ik die al op,dat was toch al wat verschil.
Daar heb ik idd een aparte schakelaar voor. Op warme dagen zet ik deze ook aan om te rijden
 
Misschien te rijk afgesteld? Als hij koud makkelijk start maar warm niet. Misschien bij het ultasoon reinigen een schroef wat ingedraaid of opengedraaid? Je hebt niet aan de synchroonstelling gezeten? Dat zou het onregelmatig stationair draaien kunnen verklare. Maar past dan allemaal weer niet bij geen vermogensverlies.

Bekende R6 99 probleem van gescheurde cartets dan moet je flink carterdruk hebben. En dan loopt hij uit mijn ervaring ook niet lekker meer.

Hier ook een R6 99 circuit piloot :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan