Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb afgelopen februari eindelijk mijn eerste motor gekocht. Een Yamaha R6 uit 1999.
Nu heb ik sinds vandaag een probleem en ik hoop dat er iemand is die weet in welke “hoek” ik dit moet zoeken. Namelijk bij stationair toerental valt de motor uit. Twee maal achter elkaar bij de rotonde terug naar z’n 1 met de kopeling ingeknepen. En valt gewoon dood. Zodra ik er wat gas bij gaf bleef de motor wel aan. En ook bij starten met gas en de choke ingeschakeld blijft hij lopen. Echter al laat ik hem met choke een tijdje warm draaien valt hij zodra ik de choke er af haal uit.
Afgelopen week heb ik voor het eerst op de reserve gereden voor een km of 15 en daarna weer volgetankt met 98 van de Shell. Daarna de 20km naar huis nog zonder problemen gereden.
Vandaag voor ik de weg op zou een slipon uitlaat geprobeerd te plaatsen. De linkpijp bleek te ruim en bij starten kwam er geplof uit deze aansluiting. Hierna de originele uitlaat weer teruggeplaatst.
Nu heb ik altijd al wat gas nodig bij een koude start al vanaf dat ik hem heb. En ook bij laag toerental (30 in zn 2 door dorpjes) sputtert hij wel eens wat.
De verkoper heeft er nieuwe bougies in gezet net voor ik m kocht en had net onderhoud gehad. Zelf heb ik er een nieuwe accu in gezet.
Zou ik het moeten zoeken in afstellen van stationair toerental?
Zou ik het moeten zoeken in vervuilde benzine of filter?
Zou ik het moeten zoeken in het uitlaatgedeelte bij het spruitstuk? (Lijkt me sterk maar toevallig ben ik daar net voor vertrek mee bezig geweest)
Ik hoop dat er iemand is die me op weg kan helpen hiermee. Alvast bedankt!
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb afgelopen februari eindelijk mijn eerste motor gekocht. Een Yamaha R6 uit 1999.
Nu heb ik sinds vandaag een probleem en ik hoop dat er iemand is die weet in welke “hoek” ik dit moet zoeken. Namelijk bij stationair toerental valt de motor uit. Twee maal achter elkaar bij de rotonde terug naar z’n 1 met de kopeling ingeknepen. En valt gewoon dood. Zodra ik er wat gas bij gaf bleef de motor wel aan. En ook bij starten met gas en de choke ingeschakeld blijft hij lopen. Echter al laat ik hem met choke een tijdje warm draaien valt hij zodra ik de choke er af haal uit.
Afgelopen week heb ik voor het eerst op de reserve gereden voor een km of 15 en daarna weer volgetankt met 98 van de Shell. Daarna de 20km naar huis nog zonder problemen gereden.
Vandaag voor ik de weg op zou een slipon uitlaat geprobeerd te plaatsen. De linkpijp bleek te ruim en bij starten kwam er geplof uit deze aansluiting. Hierna de originele uitlaat weer teruggeplaatst.
Nu heb ik altijd al wat gas nodig bij een koude start al vanaf dat ik hem heb. En ook bij laag toerental (30 in zn 2 door dorpjes) sputtert hij wel eens wat.
De verkoper heeft er nieuwe bougies in gezet net voor ik m kocht en had net onderhoud gehad. Zelf heb ik er een nieuwe accu in gezet.
Zou ik het moeten zoeken in afstellen van stationair toerental?
Zou ik het moeten zoeken in vervuilde benzine of filter?
Zou ik het moeten zoeken in het uitlaatgedeelte bij het spruitstuk? (Lijkt me sterk maar toevallig ben ik daar net voor vertrek mee bezig geweest)
Ik hoop dat er iemand is die me op weg kan helpen hiermee. Alvast bedankt!