R6 2000 loopt met warme motor laag in toeren op drie poten!

19 nov 2007
26
0
Even een vraagje lanceren;
M'n kameraad heeft een r6 gekocht maar kwam er na de koop achter dat de motor laag in de toeren op drie poten loopt maar bij meer gasgeven loopt hij normaal.
Inmiddels zijn de bougies vervangen en ook de in de dop geintergreerde bobines hebben een normale ohmse weerstand.
Zelf denk ik dat het euvel in de carburateurs zit , een gescheurd membraam of gewoon vervuild.
Heeft misschien iemand ervaring met een soort gelijk probleem of wellicht tips om dit euvel op te lossen?
Gangisallesman
 
Even een vraagje lanceren;
M'n kameraad heeft een r6 gekocht maar kwam er na de koop achter dat de motor laag in de toeren op drie poten loopt maar bij meer gasgeven loopt hij normaal.
Inmiddels zijn de bougies vervangen en ook de in de dop geintergreerde bobines hebben een normale ohmse weerstand.
Zelf denk ik dat het euvel in de carburateurs zit , een gescheurd membraam of gewoon vervuild.
Heeft misschien iemand ervaring met een soort gelijk probleem of wellicht tips om dit euvel op te lossen?
Gangisallesman
Denk idd aan vervuilde carburateurs...
Weet je ook wat er met de motor gebeurd is?
 
Nou, je kan vrij simpel de tank en de bovenkant van de airbox erafhalen, dan kijk je recht in de carbs en kan je het 1 en ander wel zien.
Maar zou meer dan dit toch maar door een dealer laten doen.
 
Bedankt voor jullie snelle reakties en tips .
De motor heeft waarschijnlijk wel een poosje stil gestaan dus wat spul door de benzine gooien is waarschijnlijk niet zo'n gek idee. Tja als dat niet helpt dan de carburateurs maar (laten )reinigen of in een ultrasoon bad. Dan ook maar compressie laten meten om een verbrandde klep uit te sluiten. Voorlopig even genoeg te doen en ik hou jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Gangisallesman
 
RR-Paulus bedankt voor het aanbod , ik kom uit Nieuwkoop dus iets dichterbij gaat dat vast lukken . Ik werk bij de KLM op Schiphol en volgens mij hebben we ook zo'n apparaat op't werk .
Even zoeken en dompelen met die handel.
Gangisallesman
 
Terug
Bovenaan Onderaan