R6 2004 electrische start stuk?

Randyg94

Rookie
7 jan 2020
16
2
Beverwijk
Mfers,

Ik heb een vraag over mijn yamaha r6 uit 2004.
Vanmiddag heel stuk gereden op de motor en onderweg even gestopt. Plots deed mijn electrische start het niet meer.
Als ik op de knop druk begint het motormanagement lampje te branden. Als ik de knop loslaat gaat het lampje uit.
Van alles geprobeerd, contact aan uit, sleutel in en uit, standaard in en uit. De brandstofpomp hoor je zoemen, de tellers en verlichting doen het maar tijdens de poging tot starten hoor je geen klik, geen ronddraaien helemaal niets. Eenmaal aangeduwd loopt de motor prima.
Klinkt dit voor de r6 eigenaren als een bekend probleem? Hopelijk weten jullie dan in welke richting ik kan gaan zoeken.
 
Mfers,

Ik heb een vraag over mijn yamaha r6 uit 2004.
Vanmiddag heel stuk gereden op de motor en onderweg even gestopt. Plots deed mijn electrische start het niet meer.
Als ik op de knop druk begint het motormanagement lampje te branden. Als ik de knop loslaat gaat het lampje uit.
Van alles geprobeerd, contact aan uit, sleutel in en uit, standaard in en uit. De brandstofpomp hoor je zoemen, de tellers en verlichting doen het maar tijdens de poging tot starten hoor je geen klik, geen ronddraaien helemaal niets. Eenmaal aangeduwd loopt de motor prima.
Klinkt dit voor de r6 eigenaren als een bekend probleem? Hopelijk weten jullie dan in welke richting ik kan gaan zoeken.
Richting accu en of laadsysteem
 
Heb je de beschikking over een stel startkabels en een goede accu of een auto om als starthulp te fungeren?
Zoja dan startkabels aansluiten en dan proberen te starten.
Wel de kabels goed aansluiten
 
volgens de service manual van een 2003 R6 (heb geen van 2004) is er dan een probleem met een component. er zou dan ook een foutcode opgeslagen moeten zijn, dus even in gang lopen en langs de yamaha-dealer gaan.

R6.jpg
 
Yamaha's uit die periode geven een foutcode gewoon aan op het scherm,zonder dat je daarvoor iets moet doen of uitlees apparatuur nodig hebt.
Het oranje lampje blijft dan ook branden dacht ik,maar dat weet ik niet 100% zeker.
Als er geen foutcode op staat is er op dat vlak al niets mis.
 
Goedenavond heren, heb het probleem gevonden, na een zoektocht erachter gekomen dat het ingebouwde ***alarm niet goed functioneert. Ik heb hem in het verleden al willen demonteren maar dat blijkt nog een beste klus. Het zat hem dus in de bekabeling die er voor zorgde dat de startonderbreker werkte.
Wat rommelen met de kabels en hij start weer haha😂. Thanks voor alle tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan