R6 (99'er) aandachtspunten bij aankoop

Patrick @ ErZes

MF veteraan
16 aug 2003
1.079
1
Rossum
Hi Mede M-F'ers,

Aankomende zaterdag ga ik proefrijden met een R6 van 1999, er staan 20000 km's op de klok.

Zij er specifieke R6 punten waar op gelet moet worden voor dat ik tot kopen overga ??

Wie o Wie kan mij van advies voorzien ?

greetz,

Patrick
 
bij sommige exemplaren is de 2e versnelling slecht. als 'ie eruit klapt is dat meestal voordat er 10.000km op de klok staat, dus als die van jou goed is hoef je je niet veel zorgen te maken.

dus even goed testen: warmrijden en dan een paar keer van 1->2 en vol accelereren. kijken of ie niet uit zijn 2e versnelling schiet.

verder zijn er niet veel problemen met die motor volgens mij.
 
Kijk ook ff of er een sportuitlaat opzit.
Kan een hoop narigheid voorkomen
kep vorig jaar sept. mijn R6 in Vriezenveen opgevouwen omdat ik mijn
( originele, dus dikke ) uitlaat aan de grond reed!! ;(
uitlaat aan de grond, achterwiel gelicht en glijden maar !!!! :P
motor total-loss.....
 
Kijk ook ff of er een sportuitlaat opzit.
Kan een hoop narigheid voorkomen
kep vorig jaar sept. mijn R6 in Vriezenveen opgevouwen omdat ik mijn
( originele, dus dikke ) uitlaat aan de grond reed!! ;(
uitlaat aan de grond, achterwiel gelicht en glijden maar !!!! :P
motor total-loss.....

hmm weet je zeker dat het geen andere reden heeft gehad ??? met je uitlaat je motor optillen is echt heeeeeel erg onwaarschijnlijk. Dat je hem aan de grond rijd oke dan ga je aardig plat maar je moet hem toch wel met zo giga veel kracht ZOOO veel platter dan plat gooienb wil je je motor opkunnen tillen met je uitlaat hoor ...

[ontopic]

Gewoon even op de staat van de motor letten , op kleine krasjes , hoe schoon die is e.d je kan vaak al zien hoe zo'n motor onderhouden is aan zijn staat. Vraag of het onderhoud boekje erbij zit ! ! << vind ik erg belangrijk hoeft niet perse dealer onderhouden te zijn maar als er maar in staat wat er aan gedaan en mee gebeurt is ..... gewoon een lekker flink stuk gaan rijden dus niet even 2x de straat op en neer maar blijf gewoon een half uur weg (zeg dat wel even van te voren :X ) want ik 5 min weet je nog niet wat je koopt .... even handjes loslaten in verschillende snelheden en kijken of het lekker rechtdoor gaat en/of steeds de zelfde kant op trekt ....
 
Is toch echt gebeurt!!
de uitlaat hoeft niet het hele gewicht van de motor te beuren omdat hij plat ligt
en de druk hoeft maar iets van de band te komen om hem te laten glijden
de sporen op straat lieten het trouwens ook zien....
 
Tevens vraag ik me af wat voor sloten( ART 4 natuurlijk) de diverse R6 rijders gebruiken om hun bike te beveiligen.

Ik laat iig een datatool alarm monteren, maar een paar goede sloten zijn natuurlijk ook vereist
 
Terug
Bovenaan Onderaan