• Hallo,

    Je ziet deze melding omdat je onze banners blokkeert. Motor-Forum kan alleen maar bestaan dankzij inkomsten uit advertenties. Vandaar ons verzoek om Motor-Forum te "whitelisten" in je bannerblocker.

R6 demper 2003 op 2000?

27 sep 2017
27
0
#1
goedemiddag mede MFèrs
Weet iemand of een demper van een r6 2003 past op een 99/00 model?
Naar mijn idee is dit hetzelfde maar even voor de zekerheid

gr jeffrey
 
Laatst bewerkt:
27 sep 2017
27
0
#5
oke , bedankt voor je reactie :)
Ik reed al niet orgineel dus slechter zou het niet worden dan ;)

Maargoed , vraag blijft nog open staan..
 

Jim

MF veteraan
20 aug 2008
1.640
0
32
#8
word dit meer of minder? en wat heeft dat te maken met het scheuren van de cilinderwand?
Zoek maar even op R6 en cilinderwand.

@OP: Ik weet niet hoe zuinig je bent op je motor, of hoe dik je portemonnee is, maar de R6 is HEEL gevoelig voor afbrokkelende cilinderwanden. Nu weet ik dat je denkt loopt wel los; maar het enige dat losloopt zijn je cilinderwanden.

Gezien je verteld dat hij al geen originele uitlaat heeft, laat je motor alsjeblieft afstellen op de testbank. Bij een te arm mengsel lopen al deze dingen stuk!

/edit/

Even snel de artikelnummers van Mivv dempers vergeleken. Die van 1999-2002 zijn anders dan 2003-2005. Je zou Bolski (forumnaam) even moeten vragen. Die man weet dingen *O*
 
Laatst bewerkt:

Appiers

Die hard MF'er
12 jun 2013
277
11
Aalten
#9
Bij een te arm mengsel (bij een meer open uitlaat) wordt het in de cilinder heter wat de cilinderwand niet te goede komt.
dat snap ik , ik vind het gewoon kort door de bocht om te zeggen dat de druk( en word deze meer of minder? ;) ) in je uitlaat verandert en daardoor je motor stuk loopt.
want met een arm mengsel hebben alle motoren extra slijtage.
 
Laatst bewerkt:

Jim

MF veteraan
20 aug 2008
1.640
0
32
#10
dat snap ik , ik vind het gewoon kort door de bocht om te zeggen dat de druk( en word deze meer of minder? ;) ) in je uitlaat verandert en daardoor je motor stuk loopt.
want met een arm mengsel hebben alle motoren extra slijtage.
Ja, maar bij de R6 brokkelen de wanden af. Feit, geen mening.
 

Appiers

Die hard MF'er
12 jun 2013
277
11
Aalten
#13
Waarom denk je dat?
Als je motor te arm loopt wordt hij warmer en neemt het risico toe.
door deze post.
ik wil alleen duidelijk maken dat je wel een sportuitlaat of demper kunt monteren zolang de motor maar fatsoenlijk afgesteld is.
goed warm rijden is een stuk belangrijker bij dit model.

Door de einddemper verandert de druk in de uitlaat, maakt wel degelijk uit.
 
Laatst bewerkt:

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.401
0
27
Breda
#16
goedemiddag mede MFèrs
Weet iemand of een demper van een r6 2003 past op een 99/00 model?
Naar mijn idee is dit hetzelfde maar even voor de zekerheid

gr jeffrey
Ik zal maar even echt je vraag beantwoorden.

Het eerste model R6 loopt van 1998 tot 2002. Deze heeft een aansluiting (binnen diameter van de linkpijp) van 45mm

Een demper van 2003 valt onder de tweede generatie R6 (2003-2005) en deze heeft een aansluiting van 53mm.

Dus nee, past niet zonder aanpassingen te maken.
 
27 sep 2017
27
0
#17
Ik zal maar even echt je vraag beantwoorden.

Het eerste model R6 loopt van 1998 tot 2002. Deze heeft een aansluiting (binnen diameter van de linkpijp) van 45mm

Een demper van 2003 valt onder de tweede generatie R6 (2003-2005) en deze heeft een aansluiting van 53mm.

Dus nee, past niet zonder aanpassingen te maken.

super! dankjewel
 

Dutcher90

Die hard MF'er
4 dec 2014
272
0
28
Alkmaar
#18
dat snap ik , ik vind het gewoon kort door de bocht om te zeggen dat de druk( en word deze meer of minder? ;) ) in je uitlaat verandert en daardoor je motor stuk loopt.
want met een arm mengsel hebben alle motoren extra slijtage.
Kort door de bocht of niet. Feit blijft hetzelfde. Het helemaal juist verwoorden of beschrijven hoe dit proces verloopt is irrelevant.