R6 demper 2003 op 2000?

jefgtturbo

MF'er
27 sep 2017
30
0
goedemiddag mede MFèrs
Weet iemand of een demper van een r6 2003 past op een 99/00 model?
Naar mijn idee is dit hetzelfde maar even voor de zekerheid

gr jeffrey
 
Laatst bewerkt:
word dit meer of minder? en wat heeft dat te maken met het scheuren van de cilinderwand?

Zoek maar even op R6 en cilinderwand.

@OP: Ik weet niet hoe zuinig je bent op je motor, of hoe dik je portemonnee is, maar de R6 is HEEL gevoelig voor afbrokkelende cilinderwanden. Nu weet ik dat je denkt loopt wel los; maar het enige dat losloopt zijn je cilinderwanden.

Gezien je verteld dat hij al geen originele uitlaat heeft, laat je motor alsjeblieft afstellen op de testbank. Bij een te arm mengsel lopen al deze dingen stuk!

/edit/

Even snel de artikelnummers van Mivv dempers vergeleken. Die van 1999-2002 zijn anders dan 2003-2005. Je zou Bolski (forumnaam) even moeten vragen. Die man weet dingen *O*
 
Laatst bewerkt:
Bij een te arm mengsel (bij een meer open uitlaat) wordt het in de cilinder heter wat de cilinderwand niet te goede komt.

dat snap ik , ik vind het gewoon kort door de bocht om te zeggen dat de druk( en word deze meer of minder? ;) ) in je uitlaat verandert en daardoor je motor stuk loopt.
want met een arm mengsel hebben alle motoren extra slijtage.
 
Laatst bewerkt:
dat snap ik , ik vind het gewoon kort door de bocht om te zeggen dat de druk( en word deze meer of minder? ;) ) in je uitlaat verandert en daardoor je motor stuk loopt.
want met een arm mengsel hebben alle motoren extra slijtage.

Ja, maar bij de R6 brokkelen de wanden af. Feit, geen mening.
 
Waarom denk je dat?
Als je motor te arm loopt wordt hij warmer en neemt het risico toe.

door deze post.
ik wil alleen duidelijk maken dat je wel een sportuitlaat of demper kunt monteren zolang de motor maar fatsoenlijk afgesteld is.
goed warm rijden is een stuk belangrijker bij dit model.

Door de einddemper verandert de druk in de uitlaat, maakt wel degelijk uit.
 
Laatst bewerkt:
goedemiddag mede MFèrs
Weet iemand of een demper van een r6 2003 past op een 99/00 model?
Naar mijn idee is dit hetzelfde maar even voor de zekerheid

gr jeffrey
Ik zal maar even echt je vraag beantwoorden.

Het eerste model R6 loopt van 1998 tot 2002. Deze heeft een aansluiting (binnen diameter van de linkpijp) van 45mm

Een demper van 2003 valt onder de tweede generatie R6 (2003-2005) en deze heeft een aansluiting van 53mm.

Dus nee, past niet zonder aanpassingen te maken.
 
Ik zal maar even echt je vraag beantwoorden.

Het eerste model R6 loopt van 1998 tot 2002. Deze heeft een aansluiting (binnen diameter van de linkpijp) van 45mm

Een demper van 2003 valt onder de tweede generatie R6 (2003-2005) en deze heeft een aansluiting van 53mm.

Dus nee, past niet zonder aanpassingen te maken.


super! dankjewel
 
dat snap ik , ik vind het gewoon kort door de bocht om te zeggen dat de druk( en word deze meer of minder? ;) ) in je uitlaat verandert en daardoor je motor stuk loopt.
want met een arm mengsel hebben alle motoren extra slijtage.

Kort door de bocht of niet. Feit blijft hetzelfde. Het helemaal juist verwoorden of beschrijven hoe dit proces verloopt is irrelevant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan