R6 doet ut nie???

ieniemienie

Die hard MF'er
11 mrt 2002
440
0
Wageningen
Wie oh wie weet er wat mijn probleem is.

Ik heb mijn R6 voor het circuit klaar gemaakt, maar nu doet hij helemaal niks meer! Als ik mijn sleutel omdraai (en hij is van het alarm) krijg ik alleen een rood knipperend lampje bij het sleutel tekentje, verder doet hij niks.
Het was een straatmotor en er zit nog een alarm op, heeft het daar iets mee te maken? Komt het omdat de lichten en alles eraf zijn en heb ik ergens een verkeerde kabel eruit gehaald?

Wie heeft er advies voor deze muts!

Alvast bedankt
 
Ik zou eerst de alarm verwijderen .
Doet het nog niet, kijk dan naar de schakelaar van de zijbokje .
oja, is je accu niet leeg dan? En wat voor geluid krijgt je als jij je r6 probeert te starten? Hoor je je startmotor tikken of doet het helemaal niks.
 
Ik zou eerst de alarm verwijderen .
Doet het nog niet, kijk dan naar de schakelaar van de zijbokje .
oja, is je accu niet leeg dan? En wat voor geluid krijgt je als jij je r6 probeert te starten? Hoor je je startmotor tikken of doet het helemaal niks.

Alarm zou ik er voor het gemak, als het even kan erop willen houden.
Wat bedoel je met de schakelaar van het zijbokje? Waar zit dat/waar is die voor?
De accu is het niet, naar mijn idee, ik denk dat het is electronisch moet zijn. Hij doet helemaal niks. Ook het zoemen bij het omdraaien van de sleutel niet. De toeter doet het wel, maar met de startknop doet hij niks.
 
wat heb je er precies allemaal afgehaald?

met schakelaar zijbokje bedoelen ze die beveiliging van je zijstandaard zodat je hem niet uit kan laten staan en wegrijden. maar als die kapot is moet je hem nog wel kunnen starten volgens mij dus...

-edit-

sluit anders eerst het alarm af om te kijken of die het dan wel doet, kun je er later altijd weer aan maken.
 
heb je de rechter rode knopje aan de stuur wel aan staan?
kijk ook naar de kabelboom of ze goed vast zitten.
dus als je op contact zet hoor je niks en ook geen startmotor.
controleerd ook naar de zekering (zit aan de linker kant van je stuur bij de luchtinlaat.) kijk voor de zekerheid ook naar de accu. (meten of op de lader zetten). lukt het nog niet stuur me dan een e-mail. (je mag mij ook bellen)BI
 
heb je de rechter rode knopje aan de stuur wel aan staan?
kijk ook naar de kabelboom of ze goed vast zitten.
dus als je op contact zet hoor je niks en ook geen startmotor.
controleerd ook naar de zekering (zit aan de linker kant van je stuur bij de luchtinlaat.) kijk voor de zekerheid ook naar de accu. (meten of op de lader zetten). lukt het nog niet stuur me dan een e-mail. (je mag mij ook bellen)BI


Hier hebben we zeker wat aan!
Ik ga met de bruikbare tips van jou en een paar anderen En zeker niet dat vrouwen gedoe, dat slaat helemaal nergens op :( ) aan het gangetje. Als het niet lukt zal ik je zeker even mailen. Bedankt voor het aanbod!

De dodemansknop is het niet, die heb ik omgezet en nog eens een keertje maar er veranderde helemaal niks.

Voor meer echte bruikbare tips.... graag even plaatsen.
Alvast dank.
 
Leesspoel van de startblokkering kapot, of sleutel die niet meer werkt.
Ga met de rode sleutel (die je erbij MOET hebben) naar de dealer, en laat dit nakijken. Je startblokkering herkent de sleutel niet, dus blijft hij lekker gelocked. Met de rode sleutel kunnen ze de boel opnieuw programmeren. Zonder rode sleutel ben je genaaid. Want dan moet de startblokkering, contactslot, en CDI-unit vervangen worden! (Dat kreeg ik bij de dealer als antwoord op de vraag waarom de rode sleutel bij mijn R6 zat :X )

Succes!
 
inie mieni ik zat te denken je motor is van 2003 en je hebt nog fabr.garantie.
als je zelf niet uit komt, wacht niet te lang ga naar de dealer waar je gekocht heb. ze kunnen je motor op de computer lezen. (natuurlijk wil ik je nog helpen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan