R6 draait op 3 cilinders in plaats van 4 ! help

Dumo YZF R6

MF'er
23 mei 2010
84
0
Belgie
Hallo ,

Ben sedert vandaag te weten gekomen dat mijn R6 maar op 3 cilinders meer draait in plaats van 4, mijn vermogen neemt namelijk af en maakt vreemd geluid bij hoog in toeren gaan!
Graag oplossing gevraagd wat er moet gebeuren!

Mvg Pieter
 
Beginnen met het standaard basis motortechniek gebeuren:

- Vonk (check de bougie(s) )
- Brandstof (check carbs of injectie)
- Compressie (doe een compressietest)

Alle drie voor mekaar? Dan loopt ie op 4 cilinders.
 
Beginnen met het standaard basis motortechniek gebeuren:

- Vonk (check de bougie(s) )
- Brandstof (check carbs of injectie)
- Compressie (doe een compressietest)

Alle drie voor mekaar? Dan loopt ie op 4 cilinders.

Aangezien dit een R6 betreft zou ik dit lijstje van beneden naar boven gebruiken, dus beginnen met de compressietest :')

Veel succes ;(
 
Hallo ,

Ben sedert vandaag te weten gekomen dat mijn R6 maar op 3 cilinders meer draait in plaats van 4, mijn vermogen neemt namelijk af en maakt vreemd geluid bij hoog in toeren gaan!
Graag oplossing gevraagd wat er moet gebeuren!

Mvg Pieter

Kom eerst te weten welke niet meedoet, één voor één de bougiekap er af, als de motor langzamer gaat lopen of afslaat is dat niet de cilinder, als je bij de cilinder komt welke niet meedoet dan zal aan het lopen niets veranderen. Plaats bij die cilinder een goede bougie in de kan en houd het draad van de bougie op massa, vonk deze niet dan is het de ontsteking, vonkt hij wel dan kan het een bezine probleem zijn of erger. Dat hoop ik niet voor je.
 
Aangezien dit een R6 betreft zou ik dit lijstje van beneden naar boven gebruiken, dus beginnen met de compressietest :')

Veel succes ;(


Beetje overdreven om dat gelijk te gaan roepen hoor ... eerst met compressiemeting beginnen.
Mijn R6 liep ook niet mooi. Nieuwe bobine en klaar.

gewoon lekker eerst kijken welke mee doet en welke niet. daarna verder kijken
 
bouwjaar? 1999-2002 toevallig? daar zijn wat problemen mee, komt heel vaak voor dat een van de cilinder er mee kapt omdat de cilinderwand kapot gaat!


Iets met klok horen luiden en een klepel ? :')

Al zou hij het cilinderprobleem hebben dan zou de motor nog steeds op vier cilinders lopen.
Enige wat je dan merkt is dat de motor niet meer stationair blijft lopen als hij op temperatuur is en dat er vermogenverlies is.

Hoe ik dat weet ?
Omdat ik zelf vorig jaar m'n blok kon vervangen door dit probleem....

Hoogstwaarschijnlijk heeft TS gewoon last van een kapotte bougie.
 
Als je wilt weten welke cilinder niet meer meedoet;
Volledige koude motor starten en je hand op de uitlaatbochten houden die uit je blok komen.
Één pijp zal minder warm zijn dan de andere 3. :)
Daarna is het zoeken waardoor het komt.
Begin met de simpele zaken zou ik zeggen ipv cilinderwandverhalen. _O-
 
Als je wilt weten welke cilinder niet meer meedoet;
Volledige koude motor starten en je hand op de uitlaatbochten houden die uit je blok komen.
Één pijp zal minder warm zijn dan de andere 3. :)
Daarna is het zoeken waardoor het komt.
Begin met de simpele zaken zou ik zeggen ipv cilinderwandverhalen. _O-


:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan