R6 geluid. wie weet wat dit is

Als het evt de nokkenasspanner (schijnt voor te komen) is..

is het dan schadelijk om er nog even mee te rijden?

het gaat trouwens om een r6 uit 2007
 
lekke uitlaat? mhh.. zit wat in.. maar het komt, mijns inziens, van voren.. als ik er op zit dan.

Doelde op de aansluiting van het spruitstuk op de kop ;)
Het is een beetje een aparte scherpe tik, naks maakt een meer ratelend geluid over het algemeen.

Misschien in het R6 topic eens vragen? misschien is het wel een kwaaltje...
 
Oke. Wat zou het kunnen zijn, denk je?

geen idee, ik weet het niet, jij weet het niet, en eerlijk gezegd weet niemand het hier aan de hand van je filmpje, want je kan er gewoon niks aan horen (andere toonhoogte, locatie van het geluid etc etc etc)

en daar ligt het risico, het kan van alles zijn.
oftewel, meteen langs een monteur brengen als je zelf niet in staat bent om de boel open te maken voor onderzoek
 
Nee hij loopt prima!
Alles loopt goed.
Misschien een pakking "stuk" gemaakt met hoge (max) toeren een stukje of 3 keer. En dan dus iets langer achter elkaar :)
 
Lijkt mij Een big end, gaat hij ook harder tikken als je toeren maakt? Zo ja, niet meer mee rijden en motor op laten of brengen.
Bigend maakt kloppende/klakkende geluiden....... Lekke spruitstuk knetterende geluid zoals in het filmpje...

Zoek ff op youtube voor 'bigend failure' en 'exhaust manifold leak' voor de verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij Een big end, gaat hij ook harder tikken als je toeren maakt? Zo ja, niet meer mee rijden en motor op laten of brengen.


Een big-end maakt echt een kloppend/bonkend geluid. Verschil is best goed te horen. Deze tik lijkt daar te scherp voor.

Als het evt de nokkenasspanner (schijnt voor te komen) is..

is het dan schadelijk om er nog even mee te rijden?

het gaat trouwens om een r6 uit 2007


Voor de nokkenas lijkt dit ook te regelmatig te zijn. Als die teveel speling heeft hoor je echt een ketting "rammelen" maar niet zo regelmatig tikken zoals in je filmpje.
Als je motor warm is hoor je die tik dan nog?
 
Sorry voor de late reactie. net weer terug van vakantie.

Als je motor warm is hoor je die tik dan nog?

JA die hoor ik helaas dan nog.

Ik heb volgende week donderdag pas tijd om daar de garage te gaan.

Is er al bekend wat het is .. ?? Ik heb er namelijk ook wel een klein beetje last van! Nou zie ik dat je hier in de buurt woont misschien even een keer samen kijken hoe en wat ??

Nee, nog niet bekend dus.
Uiteraard houd ik je op de hoogte.
Wat is het probleem bij jouw motor?

mvg
 
haal de kuip er is af, ga in de garage of schuur staan met de motor, start hem,
en ga met een aansteker met een redelijke vlam langs de aansluitingen van uitlaat en kop.
als het vlammetje dan gaat flikkeren, heb je een lekke uitlaat pakking.
makkelijk en goedkope manier om de uitlaat uit te sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan