r6 herstart moeizaam

fritske6

Rookie
21 aug 2011
16
0
venlo
ik heb 2 maanden geleden een r6 uit 99 gekocht.
ik wist dat hier het een en ander aan moest gebeuren wat later nogal een hele waslijst bleek te zijn.
maargoed,1300 euro later was alles gefikst.
maarnu, start wel fatsoenlijk,maar als hij dan met wegrijden eens afslaat ( altijd ff wennen) start deze de poging erop heel erg moeizaam...
erg vervelend als je met je racer voor een stoplicht of op n rotonde staat. :(
er zit een nieuwe carburateur in plus bougies etc..
wie o wie heeft een idee waar het probleem kan liggen.
 
Ik denk:

- òf de manier waarop je de choke hanteert,
- òf je stationair-toerental moet opnieuw worden ingesteld aan warmGEREDEN motor
- of heel misschien wel allebei
- ander kansje: "koud wegjanken", veel te vroeg grote dot gas geven
 
Laatst bewerkt:
..nou ik zal mijn R6 vragen maar even in dit topic proppen, aangezien mij het overbodig lijkt om een nieuw topic te openen voor een paar kleine vraagjes..
(En willem1940 lijkt veel verstand te hebben vn R6'jes!!!!)

nou daar gaat ie dan..

Ik rijd sinds mei 2011 een R6 uit 2000..

Op het begin trok die heel goed op en schakelde goed door!prima!
maaaaar,.. nu heb ik het gevoel dat die met wat meer moeite optrekt en rijd..
Het voelt net alsof er een rem te strak zit ofzo, alsof die door iets wordt tegengehouden..:S
(soms heb ik ook het gevoel dat de uitlaat nu ook meer herrie maakt dan een maand geleden)..

Weet willem of iemand anders misschien hoe dit komt? of wat ik kan na kijken?

..Nog een vraagje..
Nu moet ik binnekort de achterband gaan vervangen.. en vroeg ik mij af of het handig is om dan meteen iets van een beurt te laten geven ofzo? zijn er dingen die handig zijn om meteen mee te laten pakken of hoeft dat niet en moet k gewoon alleen me achterband vervangen??

btw 37.000km heeft die nu gelope


alvast heeeeeeeeeeel erg bedankt
 
..nou ik zal mijn R6 vragen maar even in dit topic proppen, aangezien mij het overbodig lijkt om een nieuw topic te openen voor een paar kleine vraagjes..
(En willem1940 lijkt veel verstand te hebben vn R6'jes!!!!)

nou daar gaat ie dan..
Dit heet threadjacken, niet de bedoeling... Eigen draad aanmaken ;) Zeker als het werkt heel irritant, TS heeft nu 1 reply, de rest is op jou gericht.
 
Laatst bewerkt:
.... (En willem1940 lijkt veel verstand te hebben vn R6'jes!!!!) ....
:$
Nee, niet echt en trouwens "verstand" van geen enkel merk/type specifiek; hooguit wat algemeenheden vooral als die bij bromfietsjes en motors op elkaar lijken en/of als ik iets zelf al eens heb verknoeid ....
 
heb m indd stationair wat hoger laten lopen nu, en het is al voor een gedeelte verholpen..kan het zijn dat de ontsteking niet 100 procent is? geeft het geen ´zwaardere´start motors ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan