R6 Hoeveel Km nog na aangeven tank leeg?

pylke2

MF'er
28 feb 2008
33
0
Oudorp
Ik heb een R6, en als ik ongeveer 300 km gereden heb komt mijn brandstofindicator naar voren. Ik heb laatst ongeveer 40 km nog moeten rijden naar een tankstation, maar toen ging er bijna 14.5 liter benzine in...zijn er mensen met ervaring? Ik weet dat je brandstofverbruik beinvloedbaar is dmv weerstand etc..

Bvd :}
 
Ik heb een R6, en als ik ongeveer 300 km gereden heb komt mijn brandstofindicator naar voren. Ik heb laatst ongeveer 40 km nog moeten rijden naar een tankstation, maar toen ging er bijna 14.5 liter benzine in...zijn er mensen met ervaring? Ik weet dat je brandstofverbruik beinvloedbaar is dmv weerstand etc..

Bvd :}

Welk bouwjaar R6 heb je? En wat is je rijstijl?

Ik ben al blij als ik 200 op een tank doe :/
 
Zoek gewoon op hoeveel liter in je tank gaat.

zodra het lampje aangaat rij je naar de pomp. adhv je km's reken je uit wat je verbruik is en adhv de getankte liters weet je wat je nog over hebt.

even rekenen en klaar.

het is toch enorm afhankelijk van je rijstijl, iemand die zuinig rijdt komt toch al veel verder.
 
Ik heb een R6, en als ik ongeveer 300 km gereden heb komt mijn brandstofindicator naar voren. Ik heb laatst ongeveer 40 km nog moeten rijden naar een tankstation, maar toen ging er bijna 14.5 liter benzine in...zijn er mensen met ervaring? Ik weet dat je brandstofverbruik beinvloedbaar is dmv weerstand etc..

Bvd :}
ik denk na ongeveer 50 a 60 km dat je een probleem gaat hebben ;)


maar als jij al 300 km op je gewone tank kan rijden, zal de 55 km wel oplopen naar 85 :P
Je moet wel heel erg rustig rijden als je dat red :}
 
Ik heb een R6, en als ik ongeveer 300 km gereden heb komt mijn brandstofindicator naar voren. Ik heb laatst ongeveer 40 km nog moeten rijden naar een tankstation, maar toen ging er bijna 14.5 liter benzine in...zijn er mensen met ervaring? Ik weet dat je brandstofverbruik beinvloedbaar is dmv weerstand etc..

Bvd :}

300km voor je indicator aangaat :/

Ik ga me R1 inruilen voor een R6 dan geloof ik.... Die gaat bij 200km branden.

Of je rijstijl is hetzelfde als een oude oma :+
 
300 haal ik niet zonder resrve, 200 ook niet (nah, misschien nét). Wel handig dat jullie met die R 1 tm 6 overal lampjes voor hebben joh...

Wel raar dat je nadat het waarschuingslampjes gaat braden nog gaat kijken hoe ver je kan; ik zou zeggen; ga lekker tanken!

On topic: is voor iedere individuele motor anders, zijn nooit gelijk afgesteld, en dat nog afgezien van de afstelling van je blok en hoe je rijdt.
 
Ik heb geen lampje en ben eigenlijk pas sinds kort aan het uitproberen wat ik red. Niet mijn favoriete bezigheid, ben snel zenuwachtig, maar tot nu toe gaat het goed :)

Heb een Honda CB600F (Hornet) en heb het tot nu toe gered tot 230 km zonder op reserve te hoeven. Er ging bij de pomp 13 liter in, dus dat zou dan de hele tank geweest moeten zijn, aangezien ik 16 liter inclusief reserve van 3 liter heb ;)

Komt neer op 1 op 17,5 ofzo, dus ik zou op m'n reserve nog ruim 52 km moeten kunnen, in theorie ;)
 
Laatst bewerkt:
Welk bouwjaar R6 heb je? En wat is je rijstijl?

Ik ben al blij als ik 200 op een tank doe :/

Ik had laatst maar 158 km gereden toen begon ie al te branden :X :X :X


Ik heb maximaal 20km gereden na het branden van t lampje, had me er nooit zo in verdiept. Gewoon op tijd tanken hè :)
 
300 km........... en dan maar 14,5 liter erin.....??? Kolere........

Kan je vrij makkelijk uitrekenen meestal:

Tank is 17 liter. Dus je had nog 2,5 liter over. Je hebt naar eigen zeggen 340 km gereden.
Dus 340 / 14,5 = 1 op 23,5....

Je hebt 40 km gereden op de reserve dus 40/23,5 = 1,7 liter heb je verstookt.

Er ging 14,5 liter in - 1,7 liter reserve = 12,8 liter ex reserve

Dus je reserve is dan weer 17-12,8 = 4,2 liter

En dat weer maal jouw gemiddelde van 1 op 23,5 is 98,7 km..

DUS KORTOM: jij kan nog 100 km rijden voor hij stilvalt. Daarbij wil ik melden dat je waarschijnlijk de enige ter wereld bent die op een R6 400 km op 1 tank kan rijden!! :} :} :} :}
 
Gister net uitgeprobeerd wat mijn gsx-r 600 k7 reed op 1 tank.
Na 191 km ging het lampje branden. ongeveer 1:14 dus.
Moet er wel bij zeggen dat ik 90% van de tijd met een duo rij en dat de bandenspanning een bar te laag was :/
Maarja wel 25Kw gixxer ... dus weet niet wat ik er van moet denken
 
Zoek gewoon op hoeveel liter in je tank gaat.

Dat gaat niet altijd op, mijn gsxr heeft een 18L tank en kan helaas maar iets van 35km op reserve, best irritant. Maar heb al een aantal keer gehad dat er gewoon 18.2/18.4L in kon gooien voordat hij vol zat.
 
300 km........... en dan maar 14,5 liter erin.....??? Kolere........

Kan je vrij makkelijk uitrekenen meestal:

Tank is 17 liter. Dus je had nog 2,5 liter over. Je hebt naar eigen zeggen 340 km gereden.
Dus 340 / 14,5 = 1 op 23,5....

Je hebt 40 km gereden op de reserve dus 40/23,5 = 1,7 liter heb je verstookt.

Er ging 14,5 liter in - 1,7 liter reserve = 12,8 liter ex reserve

Dus je reserve is dan weer 17-12,8 = 4,2 liter

En dat weer maal jouw gemiddelde van 1 op 23,5 is 98,7 km..

DUS KORTOM: jij kan nog 100 km rijden voor hij stilvalt. Daarbij wil ik melden dat je waarschijnlijk de enige ter wereld bent die op een R6 400 km op 1 tank kan rijden!! :} :} :} :}


:^

weet ie wel waar het gas zit :+

On topic: bij mij tussen de 200 en de 240 km, als het lampje gaat branden ga ik zo snel mogelijk( lees: wanneer ik een goedkoop tankstation tegenkom) tanken, verder dan 50km op reserve nog niet geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een R6, en als ik ongeveer 200 km gereden heb komt mijn brandstofindicator naar voren. dus leg mij maar uit hoe jij zoveel KM op 1 tank rijd _O-
 
Ik rijd elke dag van ALkmaar naar Amsterdam, veel file maar vaak wel constant rijden...ongeveer 140 á 150 km/uur. Het is 50 km heen en dan 50 terug. en ik tank om de drie dagen! Vanmiddag getankt, stond 293 km op de dagteller. Ik heb een R6 uit 2001
 
Terug
Bovenaan Onderaan